Problem ze sprzęgłem... |
Autor |
Wiadomość |
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 23-07-2015, 18:55 Problem ze sprzęgłem...
|
|
|
Witam Wszystkich.
Mam taki o to problem z moim kociakiem, mianowicie sprzęgło coś mi chyba szwankuje.
Objawy są takie - że przy każdej zmianie biegów podczas puszczania sprzęgła to czuć szarpanie autkiem i jakby stuki w środku.
a także chyba ma ciężko wkręcać się na obroty.
Proszę o pomoc w diagnozie
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 23-07-2015, 19:06
|
|
|
mi to wygląda na zużyte poduchy silnika |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 23-07-2015, 20:02
|
|
|
Nachyl się do pedału sprzęgła i zobacz czy czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła nie wypadł Objawy by na to wskazywały |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 23-07-2015, 21:52
|
|
|
Konkretnie chodzi o ten czujnik
|
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 24-07-2015, 08:54
|
|
|
Sprawdziłem właśnie ten czujnik i jest na swoim miejscu.
więc problem pozostaje niestety dalej |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 24-07-2015, 09:23
|
|
|
Zmierzasz do czarnego scenariusza tzn. wymiany wysprzęglika i sprzęgła. Spróbuj jeszcze; na postoju, na luzie, "pobawić się" wciskaniem sprzęgła tzn jak wysoko (od podłogi) się włącza, czy usłyszy stuki, chrobotanie ect. Jak w miarę jest dobrze, to kapuju wg. mnie może mieć rację (oby!) |
|
|
|
|
kapuju
Fiesta MK5 z sercem Pumy
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 101 Skąd: okolice poznania
|
Wysłany: 24-07-2015, 20:03
|
|
|
zajechany wysprzęglik "tyka" na półsprzęgle więc przy ruszaniu byś usłyszał-mój tak właśnie robi
przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów? coś jak "chrupnięcie" przy uszkodzonym synchronizatorze?
nigdy jeszcze mi się sprzęgło nie skończyło wiec te pytania do mądrzejszych ode mnie |
_________________ Wielkie, silne zwierzęta umierają w samotności i milczeniu.
Odchodzą w pustkę i nie skarżą się nikomu. Tylko człowiek szczeka wspomnieniami.
~Marek Hłasko |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 24-07-2015, 21:22
|
|
|
Cytat: | przy umieraniu sprzęgła nie ma przypadkiem problemów z wbiciem biegów | nie koniecznie, wystarczy z dwójki wpiąć piątke i gaz jak obroty rosną sprzęgło się slizga |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 25-07-2015, 10:27
|
|
|
wypróbowałem przed chwilą Twoją rade markko i przy 3tys obrotów z dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad.
Biegi nie "chrupią" przy zmianie.
A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy.
[ Dodano: 25-07-2015, 11:32 ]
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej, więc nie wiem czy tak ma być,
lub na którym biegu ma płynnie pójść w góre i silnik przy tym żeby dobrze brzmiał a nie tak jakby "buczał" dusił się, podczas rośnięcia obrotów |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 25-07-2015, 10:56
|
|
|
xEndriuux napisał/a: | dwójki wrzuciłem piątke i spadło do 1,5 i potem potrzeba było dość czasu żeby wkręciło się do 2 czy ponad | czyli sprzęgło jest ok xEndriuux napisał/a: | A tykanie własnie jest na półsprzęgle gdy puszczam i szarpanie tak jakby odczuwam też wtedy. |
no to kapuju juz wyjaśnił
xEndriuux napisał/a: |
co do rośnięcia obrotów to mam też takie odczucie że ciężko mi się wkręca na 4tys czy wyżej | to ju z raczej nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 13-04-2016, 13:24
|
|
|
sharky, zagalopowałeś się....
W 1999r był "lift" wysprzęglika, głównie chodziło o ---> mocowanie przewodu
W linkach jakie podałeś, wyraźnie pisze ;
ZASTOSOWANIE:
Fiesta 1.25, 1.3, 1.4, 1.8D od 07.1999-
.....
Puma 1.4, 1.7 od 07.1999
a xEndriuux jak napisał, ma Pumę z 1998r. |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
xEndriuux
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 33 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 16-04-2016, 07:04
|
|
|
no to raczej biore ten bez "kaptura" i chyba firmy LUK się zdecyduje wlaśnie |
|
|
|
|
|