Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pierwszy stopień pracy wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 07-07-2015, 11:44   Pierwszy stopień pracy wentylatora chłodnicy

witam! mam kolejny problem nie włącza się pierwszy stopień pracy wentylatora. dodam że temperatura osiąga nawet 103 st - badane miernikiem i nadal nic. dopiero chwile później załącza sie drugi stopień ale wentylator pracuje nie na największych obrotach . dodam że czujnik temp płynu na silniku był właśnie zmieniony i nie dało to poprawy. bezpieczniki i przekaźnik jest wporządku. po włączeniu klimy wentylator wiadomo idzie mocno. nie wiem co jest grane. może zna ktos jakiś czujnik który załącza wentylator zanim woda sie zagotuje? pomocy! :mad:
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 07-07-2015, 16:51   

Za włączanie się wiatraka na chłodnicy odpowiada rezystor dmuchawy. Znajduje się u dołu chłodnicy po lewej stronie.
To ci pomoże http://klubpumy.pl/viewto...er=asc&start=45

Rezystor prawidłowo powinien uruchamiać wiatrak w temperaturze 104 *C.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 07-07-2015, 21:29   

Jeżeli działa tylko drugi stopień na 99% spalił się bezpiecznik termiczny rezystora dmuchawy. Bujałem się z problemem tak długo, że piszę poradniki o tym nawet :) . Ale poczekaj do 104 stopni, wtedy powinien się włączyć pierwszy bieg przez właśnie ten rezystor, który zmniejsza obroty i sprawia że jest cichy (drugi bieg tak wyje, że słychać go w kabinie przy zamkniętych oknach i włączonym radiu).

Poradnik naprawy / sprawdzenia rezystora:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829


Trzeba by oczywiście też ustalić przyczynę jeżeli się się spalił (jeżeli rezystor nie będzie przewodził prądu tak jak w poradniku), być może wiatrak zatarty i generuje za duży opór.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 08-07-2015, 10:30   

Dziękuję Panowie :) sprawdzimy ten wątek :)
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-07-2015, 15:01   

Nie badaj miernikiem a sprawdź odczyty temperatury na komputerze, to jedyny sensowny pomiar, bo przecież to komputer steruje wentylatorem. Miernikiem to co najwyżej możesz skontrolować czy komputer odczytuje z czujnika poprawna temperature
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo