Wysłany: 20-03-2015, 10:06 Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną
Helą
Szukam posiadaczy Pumy 1.4 z instalacją sekwencyjną.
Będę zakładał u siebie i chce podejrzeć rozwiązania i metody żeby nie wyważać otwartych.
Tak że jak ktoś ma i jest skłonny cyknąć kilka fotek proszę tu lub na priv.
Z góry dzięki
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 243 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 20-03-2015, 17:30
Ja takową w swoim 1.4 posiadam i nie narzekam. Instalację mam Stag 4, butla 50l w bagażniku, koło zapasowe nietknięte, także tutaj się nikt czepiać nie będzie. Jak chcesz jakieś fotki, to napisz co i gdzie, a postaram się coś porobić i Ci wrzucić.
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 04 Lip 2014 Posty: 199 Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 21-03-2015, 07:35
1.4 pali mało i jeszcze chcesz gaz? Rozumiem 1.6 bo ford i łatwo i 1.7 bo spalanie większe. Zrobisz z Pumy Tico
I tak najważniejsze to dobry fachowiec, popytaj o to też.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014 Posty: 247 Skąd: Częstochowa
Wysłany: 21-03-2015, 09:24
Gaz do Zetec,a to nie jest dobry pomysł. W tych silnikach jest delikatna głowica która jest czuła na wyższą temperaturę spalania. Są zakłady które dają tzw: lubryfikację która ma za zadanie chronić gniazda zaworowe przed wypalaniem. Cy tak jest to nie wiadomo. Silnik do gazu powinien być w bdb stanie, świece i kable też. Pamiętaj że przy gazie znacznie częściej trzeba sprawdzać luz zaworowy- bo można bardzo szybko narobić sobie kłopotów z silnikiem. Niestety Zetec ma regulację płytkową.
Więc po kolei
Chm.Oskar - jak możesz to potrzebował bym ujęcie komory silnika takie ogólne, oraz miejsce i sposób zmocowania reduktora, wtryskiwaczy, wpięcie do instalacji wodnej oraz wkrętek do kolektora. Mam swoje pomysły ale czasem warto podejrzeć.
Kania - lepsze jest wrogiem dobrego - a robił będę sam. I jak powiem Żonie że porównałeś jej Pumę do tico to będzie krucho!
screen - dzięki za ostrzeżenia, ale powiedz mi czy udało ci się uszkodzić głowicę w swoim egzemplarzu lub znasz taki przypadek osobiście? Czy tylko powielasz, tak jak inni, to co ktoś kiedyś napisał w sieci. Osobiście nie wierzę że głowica wyprodukowana pod koniec wieku, zaprojektowana do stosunkowo "wyżyłowanego" silnika może gorzej znosić gaz niż głowica z Poloneza wyprodukowana pod koniec lat osiemdziesiątych a zaprojektowana w latach siedemdziesiątych. A widziałem "od środka" taki silnik po kilkudziesięciu tysiącach przebiegu na gazie.
Autami z gazem jeżdżę prawie 20 lat i popieram to co napisałeś o dobrym stanie silnika i dbałości u kable, świece, filtry itp.
Z lubryfikacją moim zdaniem to jest tak jak z lekami homeopatycznymi. Pomagają tym którzy w to wierzą. 1 litr na 10kkm na cztery cylindry (czasem po dwa zawory) dozowany kropelkowo - ile tego trafi na trzonek zaworu i jaki by to musiało mieć właściwości smarne!?!?!
A jak z temp. w twoim aucie Chm.Oskar? Ile już jeździsz na LPG? Coś się dzieje z głowicą, zaworami?
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 03-05-2015, 20:58
Ja posiadałem w pumie 1.4 LPG.
Super sprawa - spalanie na poziomie 8-8,5 l/100 km.
Z gazem 0 problemów - użytkowałem przez 3 lata
Butla w bagażniku - 45 l (36 l lpg wchodziło).
Na mocy w ogóle nie straciła - to już nie te instalacje, które zakłądali 15 lat temu do polonezów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum