Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2013, 19:45 dziwne zachowanie silnika po wymianie rozrządu (szarpanie)
Do moderatorów:wiem,że podobnie brzmiących tematów było kilka ale z uwagi na odosobnione objawy postanowiłem założyć nowy temat.
Puma po wymianie kompletu rozrządu (oryginał) i m.in. pompy wody zaczęła dziwnie się zachowywać. Jednocześnie zaznaczam,że są dni kiedy nie ma objawów a potrafią być 2-3 dni pod rząd kiedy opisane niżej objawy występują. Gdy silnik odpalony na luzie obroty trzymają na ok 900-950 więc ok. Po chwili silnik lekko drży...czuć jakby jakieś dodatkowe obciążenie dostawał.Wskazówka od obrotów spada ciut poniżej wskazanych obrotów po czym tak jakby to obciążenie odpuszczało, wskazówka wchodzi na trochę ponad 1000obr i powoli opada do wartości prawidłowych tj 900-950. W dni kiedy objawy występują statystycznie dzieje się tak co kilka minut. Kiedy dzieje się to podczas jazdy, to objawia się to:
- podczas przyspieszania: czuć że coś hamuje silnik, osiągi znacznie pogorszone, tak jakbym załączył np klimę ( lub gorzej)
- podczas odpuszczonego pedału przyspieszenia: silnik zaczyna szarpać
te objawy trwają kilka sekund po czym na kilka minut wszystko wraca do normy itd..
Przed wymianą rozrządu tego nie było. Poza rozrządem wymieniane było jednocześnie: pompa wody, uszczelka pokrywy zaworów, olej, filtr paliwa, oleju, łożysko koła, łożyska i poduszki amorków przód i świece-oryginały. Wszystko wymieniał doświadczony mechanik z FFCP, jeszcze go pytałem później i mówi,że 5 razy sprawdzał ustawienie rozrządu wiec wyklucza. Macie jakieś pomysły od czego zacząć?
samochód był podłączany pod kompa ale nie wykazało żadnych błędów mogących mieć coś wspólnego z ta sprawą.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 01-12-2013, 09:41
Mi to wygląda na to jakby jakiś czujnik lub jego przewód został uszkodzony/niepodłączony trakcie składania samochodu. Pisałeś, że wymieniałeś świece, a co z kablami?
Gaydek, dobrze prawi, podłącz Pumkę w ASO lub jeśli posiadasz ELM327 zrób to sam ale przeskanuj programem Forscan bo wiem z doświadczenia, że zwykłe uniwersalne programy nie widzą wszystkich błędów, a tam dodatkowo można by zdiagnozować działanie m.in. czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza itp.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: Łódź
Wysłany: 01-12-2013, 09:44
Ad.1 FFCP" forum ford club polska"
Ad.2 Nie był podłączany w ASO.
[ Dodano: 01-12-2013, 09:47 ]
Dzięki Dukes. Umówię się w takim razie na wizytę w ASO. Może ich komputer coś więcej wyrzuci.
_________________
Ostatnio zmieniony przez lukaszek2603 01-12-2013, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
Puman
Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Opole
Wysłany: 01-12-2013, 13:00
Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów mógł uszkodzić czujnik znajdujący się między świecą nr 2 a 3 bo podniesienie pokrywy bez jego odłączenie nie jest możliwe.
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2013, 10:41
lukaszek2603 napisał/a:
Dzięki Dukes. Umówię się w takim razie na wizytę w ASO. Może ich komputer coś więcej wyrzuci.
szkoda pieniedzy, ten kolega z FFCP zapewne wie jak sie podlaczac pod fordy, a jak nie wie,to powiedz mu ze programem forscan i nie plac tym zdziercom w ASO.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum