Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dziwne zachowanie silnika po wymianie rozrządu (szarpanie)
Autor Wiadomość
lukaszek2603 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-11-2013, 19:45   dziwne zachowanie silnika po wymianie rozrządu (szarpanie)

Do moderatorów:wiem,że podobnie brzmiących tematów było kilka ale z uwagi na odosobnione objawy postanowiłem założyć nowy temat.

Puma po wymianie kompletu rozrządu (oryginał) i m.in. pompy wody zaczęła dziwnie się zachowywać. Jednocześnie zaznaczam,że są dni kiedy nie ma objawów a potrafią być 2-3 dni pod rząd kiedy opisane niżej objawy występują. Gdy silnik odpalony na luzie obroty trzymają na ok 900-950 więc ok. Po chwili silnik lekko drży...czuć jakby jakieś dodatkowe obciążenie dostawał.Wskazówka od obrotów spada ciut poniżej wskazanych obrotów po czym tak jakby to obciążenie odpuszczało, wskazówka wchodzi na trochę ponad 1000obr i powoli opada do wartości prawidłowych tj 900-950. W dni kiedy objawy występują statystycznie dzieje się tak co kilka minut. Kiedy dzieje się to podczas jazdy, to objawia się to:
- podczas przyspieszania: czuć że coś hamuje silnik, osiągi znacznie pogorszone, tak jakbym załączył np klimę ( lub gorzej)
- podczas odpuszczonego pedału przyspieszenia: silnik zaczyna szarpać

te objawy trwają kilka sekund po czym na kilka minut wszystko wraca do normy itd..

Przed wymianą rozrządu tego nie było. Poza rozrządem wymieniane było jednocześnie: pompa wody, uszczelka pokrywy zaworów, olej, filtr paliwa, oleju, łożysko koła, łożyska i poduszki amorków przód i świece-oryginały. Wszystko wymieniał doświadczony mechanik z FFCP, jeszcze go pytałem później i mówi,że 5 razy sprawdzał ustawienie rozrządu wiec wyklucza. Macie jakieś pomysły od czego zacząć?
samochód był podłączany pod kompa ale nie wykazało żadnych błędów mogących mieć coś wspólnego z ta sprawą.
_________________

 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30-11-2013, 23:18   

lukaszek2603 napisał/a:
FFCP

Co to jest FFCP?

lukaszek2603 napisał/a:
samochód był podłączany pod kompa

W ASO?
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 01-12-2013, 09:41   

Mi to wygląda na to jakby jakiś czujnik lub jego przewód został uszkodzony/niepodłączony trakcie składania samochodu. Pisałeś, że wymieniałeś świece, a co z kablami?
Gaydek, dobrze prawi, podłącz Pumkę w ASO lub jeśli posiadasz ELM327 zrób to sam ale przeskanuj programem Forscan bo wiem z doświadczenia, że zwykłe uniwersalne programy nie widzą wszystkich błędów, a tam dodatkowo można by zdiagnozować działanie m.in. czujnika położenia przepustnicy, przepływomierza itp.
 
 
lukaszek2603 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 01-12-2013, 09:44   

Ad.1 FFCP" forum ford club polska"

Ad.2 Nie był podłączany w ASO.

[ Dodano: 01-12-2013, 09:47 ]
Dzięki Dukes. Umówię się w takim razie na wizytę w ASO. Może ich komputer coś więcej wyrzuci.
_________________

Ostatnio zmieniony przez lukaszek2603 01-12-2013, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 01-12-2013, 13:00   

Przy wymianie uszczelki pokrywy zaworów mógł uszkodzić czujnik znajdujący się między świecą nr 2 a 3 bo podniesienie pokrywy bez jego odłączenie nie jest możliwe.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-12-2013, 10:41   

lukaszek2603 napisał/a:
Dzięki Dukes. Umówię się w takim razie na wizytę w ASO. Może ich komputer coś więcej wyrzuci.


szkoda pieniedzy, ten kolega z FFCP zapewne wie jak sie podlaczac pod fordy, a jak nie wie,to powiedz mu ze programem forscan i nie plac tym zdziercom w ASO.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo