KarasTRS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2013, 07:02 Cieknący spryskiwacz, przy skręcaniu
Największe bolączki mojej Pumy już za mną (no, jeszcze nadkola), tak więc zabieram się za detaling.
Mam dosyć nietypowy problem - w google nic nie znalazłem, może ktoś mnie naprowadzi co zrobić, lub miał taki ... problem
Jak skręcam (nawet na większym łuku), przy większej prędkości (powiedzmy 45km/h i wzwyż) - przecieka mi spryskiwacz po stronie kierowcy. Puszcza do takiego stopnia, iż wszystko leci na szybę, skutecznie ograniczając widoczność. Niby detal, ale upierdliwy i śmieszny
Miał ktoś taki problem? Sprawdzałem już wężyk - nie jest luźny, spryskiwacznie oba działają poprawnie.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 20-08-2013, 12:23
Miałem taki problem w poprzedniej pumie. Wyciek nie był aż tak intensywny, że nic nie widać. Nic z tym nie udało mi się poradzić. Po prostu jeździłem z tym.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 20-08-2013, 14:05
Ale nie rozumiem, podczas skręcania spryskiwacz jakby się sam włącza i z dyszy leci ten płyn czy skąd?
deejay [Usunięty]
Wysłany: 20-08-2013, 15:43
coś w tym jest, u nas tak samo, przy mocniejszym szybkim skręcie potrafi polecieć parę kropel z spryskiwacza. Tast chyba coś zaradził montując zaworek zwrotny ale nie jestem pewny
Wybrałem akurat to miejsce bo można było zamontować zaworek bezinwazyjnie. Oryginalnie jest tam plastikowy króciec, który wystarczy wymienić na zaworek.
Trochę to pomogło, ale całkowicie problemu nie wyeliminowało. Można zamontować taki zaworek zaraz przy spryskiwaczu (przeciąć przewód), wtedy pryskanie na zakrętach powinno całkowicie ustać.
Normalnie zaworek zwrotny montuje się jak najbliżej pompy, żeby zatrzymywał płyn w przewodzie. Wtedy spryskiwacze "działają" zaraz po naciśnięciu przycisku i wycieraczki nie jeżdżą po suchej szybie.
Albo pryskanie na zakrętach, albo tarcie wycieraczek po suchym, nie można mieć wszystkiego .
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
Wysłany: 20-08-2013, 18:50
może lamerskie pytanie ale ..; prawy spryskiwacz leje przy skręcie kierownicy w lewo czy w prawo?
KarasTRS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013 Posty: 33 Skąd: Poznań
Wysłany: 21-08-2013, 15:21
Spryskiwacz nie tyle, co się włącza, co przecieka - nie ma tego ciśnienia, żeby wyrzucało płyn do góry, ale pod wpływem prędkości i powietrza wycieka z dyszy i leci na szybę.
Zawór zwrotny niebędzie taki głupi, bo u mnie się potrafi sporo ulać, zobaczymy, jak gdzieś dorwę takie cudo. Jak to nie da rady, to zostawie tak jak jest - przynajmniej robi to furorę wśród znajomych - w samochodach są automatycznie skręcane lampy (doświetlanie zakrętów), ja mam automatyczne mycie szyby
Mi lewy spryskiwacz przepuszcza, od kierowcy - jak skręcam w prawo.
Samo skręcenie kierownicy nie sprawia, że leci
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum