Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
po wymianie czujnika położenia przepustnicy problem
Autor Wiadomość
skorpion81 


Dołączyła: 18 Kwi 2008
Posty: 447
Skąd: Kielce
Wysłany: 23-02-2010, 13:40   po wymianie czujnika położenia przepustnicy problem

Miałam problem nastepujący:
Nie było wolnych obrotów (auto od razu gasło po odpaleniu), a w czasie jazdy utrzymywały się wysokie obroty 3-4 tys nawet po wciśnięciu sprzęgła! Podłączyliśmy w warsztacie auto pod komputer i ustaliliśmy że problem jest z potencjometrem przepustnicy. Źle się otwierała i zamykała. Wymieniliśmy czujnik i ww problem znikł, ale.... teraz auto jest bardzo wrażliwe na pedał gazu. Jak jadę na prostej powiedzmy 50km/h :wink: i zdejmę nogę z gazu to od razu hamuję silnikiem; jak ponownie nacisnę pedał gazu to auto lekko szarpnie. Brakuje takiej płynności jazdy, bo muszę bardzo delikatnie operować pedałem gazu...

Może jakiś inny czujnik jeszcze szwankuje? macie jakieś podpowiedzi co mogę zasugerować w warsztacie zeby sprawdzili?
_________________
Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, gdzie świat ma ten otwór :P
http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
German0s 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 229
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19-10-2013, 08:27   

autor może odpowie jak się problem rozwiązał ? też mi gaśnie, ale niekiedy, nie, że cały czas...jak był na kompie to się właśnie zaświecił czujnik położenia przepustnicy i sonda lambda. Po skasowaniu błędów zaświeciła się już tylko sonda...sonda wymieniona, krokowiec przeczyszczony, nowe filtry, olej, akumulator, świece, kable WN...przepustnica przeczyszczona, już nie mam siły do tego auta :570:
_________________
Puma..i'm lovin' IT ! :)
 
 
 
skorpion81 


Dołączyła: 18 Kwi 2008
Posty: 447
Skąd: Kielce
Wysłany: 20-10-2013, 17:03   

wymieniłam czujnik położenia przepustnicy, sondę lambda, przepływomierz i zawór boczny (zwany potocznie silnikiem krokowym)

problem ustał i na razie po ok 1,5 roku nie wrócił

z tego co pisałeś nie ruszałeś przepływomierza. spróbuj z tym. na włączonym silniku odłącz przepływomierz i zobacz czy silnik jakoś zareaguje. Jeśli nie to sugeruję wymianę. moze pomoże.
_________________
Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem. Pesymiści wiedzą, gdzie świat ma ten otwór :P
http://klubpumy.pl/viewto...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo