Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Polerowanie kloszy i regeneracja odbłyśników
Autor Wiadomość
cezary 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Szczecin/Kołobrzeg
  Wysłany: 03-10-2012, 23:04   Polerowanie kloszy i regeneracja odbłyśników

Witam klubowiczów jeszcze raz.

Ponieważ w mojej Pumie jest parę rzeczy do zrobienia (w kolejności przypadkowej: silnik krokowy - auto gaśnie na luzie, najczęściej podczas redukcji; sprzęgło + wysprzęglik - ślizga się przy próbie gwałtownego przyspieszania np. przy wyprzedzaniu; jakieś drobiazgi we wnętrzu - "wpadnięty" do karoseri czujnik otwartych drzwi, mocowania półki w bagażniku, latające boczki drzwi, no i oczywiście światła) drogą losowania padło na lampy.

Najważniejsze jest aby zregenerować odbłyśniki świateł mijania, (drogowe są całe) w obu reflektorach przytopiona (purchle od wewnątrz) jest cała powierzchnia odbijająca światło (nie miałem jak zdjąć soczewek więc zdjęcia brak). Dodatkowo na prawej bańce z zewnątrz pokruszyła się cała powłoka - ale ona chyba nie jest tak ważna.


Co do samych kloszy - to udało mi się je umyć od środka wg instrukcji z forum (przeklejona z jakiejś angielskiej strony).
Przejechałem je ręcznie pastą polerską do tworzywa ale z zaledwie mizernym skutkiem - pomogło ale nie za wiele. (zdjęcia przed operacją)





Zna ktoś jakiś dobry zakład - najlepiej ze Szczecina, aby nie było trzeba wysyłać lamp; który mógłby zregenerować odbłyśniki i ewentualnie zajął się rozklejeniem/polerką/sklejeniem kloszy i oczywiście w rozsądnej cenie.

Wiem, że ktoś polecał http://pvlpolska.pl/ ale nie wiem ile sobie liczą. Jutro spróbuję się rozeznać ile by chcieli.
 
 
jahty 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Thistle
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 352
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2012, 09:53   

http://www.naszszczecin.p...ow-oferuje.htm#

Polecam jeśli chodzi o polerowanie w Szczecinie ten zakład. Nam gościu wypolerował lampe za 50 zł bardzo dobrze. Sklejeniem itp. też pewnie by się zajął.
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 04-10-2012, 09:59   

jahty długo to trwało w waszym przypadku?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
jahty 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Thistle
Dołączył: 22 Lut 2012
Posty: 352
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2012, 10:03   

Właśnie krótko, odebraliśmy na następny dzień ale mogliśmy jeszcze pod wieczór.
Zakład nie wygląda super, ale robi OK.
_________________

 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 04-10-2012, 15:55   

jak ktoś by potrzebował te odbłyśniki to ja mam dwa na długie światła i jeden na mijania. Wszystkie w stanie bdb.
_________________

 
 
 
cezary 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 26
Skąd: Szczecin/Kołobrzeg
Wysłany: 06-10-2012, 15:03   

dzięki jahty,

dzwoniłem i w zakładzie za polerke dwóch lamp z zewnątrz zaśpiewali 100, pytałem czy daliby rade rozkleić lampę i skleić po polerce - i chyba staneło na tym, że nie.

Niby chce na dwie lampy sześć godzin, ale jak się spytałem czy daliby radę w sobotę je zrobić to się zgodził (a pracują od 10 do 14). Więc za tydzień tam podjadę.

rafalski69, ile byś chciał ze odbłyśnik świateł mijania?

[ Dodano: 01-11-2012, 14:13 ]
Wracając do tematu po tygodniu bez auta i wydaniu 260zł z przesyłką otrzymałem zregenerowane odbłyśniki. Wyglądają jak nowe (nie licząc kilku punktów gdzie musiał się kurz przykleić podczas nakładania nowej warstwy.

Tu są zdjęcia stanu prze regeneracją, po nie zrobiłem bo aparatu nie miałem.
https://skydrive.live.com/?cid=5732c86f134e4419&id=5732C86F134E4419%21687

Z Visionami Philipsa świecą jak nowe, tylko muszą być źle wypoziomowane bo świecą symetrycznie - możliwe że źle ustawiłem te metalowe poprzeczki przy soczewkach widocze na zdjęciach. Nie jestem już pewien ale w prawym reflektorze powinna być odsłonięta a w lewym zasłonięta aby skrócić wiązkę (czy jest na odwrót?)
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 05-12-2012, 21:44   

cezary gdzie zatem robili Ci te lampy ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Magenta 
AKA Misia vel Nika


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączyła: 27 Sie 2009
Posty: 928
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-06-2013, 22:38   

Co sądzicie o takich zestawach do samodzielnego polerowania kloszy?
http://allegro.pl/regener...3272883780.html
http://allegro.pl/polerow...3287923759.html
http://allegro.pl/zestaw-...3288150901.html
_________________
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-06-2013, 22:57   

Powiem Ci tak, robiłem polerkę na swoich reflektorach i porażka totalna... Co prawda są gładkie i przejrzyste ale nie mają już tego błysku. Sposób opisany na forum z pastą tempo to tragedia, do pierwszego deszczu lub mycia samochodu jeszcze jako tako wygląda. Kupiłem nawet specjalną pastę do polerowania reflektorów (taką jak w tle na pierwszej aukcji) ale nigdy nie uzyskałem już takiego połysku jak przed polerowaniem. Przednie reflektory są wykonane z poliwęglanu i fabrycznie pokryte jakimś lakierem zabezpieczającym przed utlenianiem i UV. Oczywiście przy szlifowaniu te zabezpieczenie usuniemy, a sam poliwęglan nie jest za bardzo podatny na polerowanie przez co wygląda to nieciekawie. Za to te pasty nadają się idealnie do polerowania plexi, z którego w Pumie są wykonane m.in. tylne lampy jak i przeciwmgłowe, efekt naprawdę super i tutaj szczerze polecam :)
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 05-06-2013, 23:14   

Jakoś mnie te zestawy nie przekonują...

Przedwczoraj polerowałem reflektory w innym aucie i zaufałem kosmetykom Meguiar's (zestaw PlastX i Headlight Protectant):
http://allegro.pl/meguiar...3264038413.html
http://allegro.pl/meguiar...3252100230.html
Do tego papier ścierny (różne gradacje), dysk polerski pod wiertarkę z jakąś gąbką, czy filcem i ściereczka z mikrofibry i mamy własny zestaw do polerowania, którego cena troszkę przekracza 100 zł, ale za to wystarczy na więcej niż jedno polerowanie :P .

Lampy, którymi się zająłem nie były matowe, ale miały bardzo dużo mini odprysków od kamyczków. W strasznym stanie były halogeny u dołu zderzaka.
Tak lampy prezentowały się przed operacją:



A tak po:

 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 06-06-2013, 00:06   

Tast, czytałem już o produktach Meguiar's i właśnie kusi mnie ostatni raz spróbować przelecieć nimi reflektory w Pumie :) Jednak wydaje mi się, że dużo zależy od materiału jaki polerujemy, bo taką zwykłą pastą do plastiku w formie walca, który wcieramy w filc polerski udało mi się uzyskać taki sam efekt jak Tobie ale na tylnych lampach w Pumie :)
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-06-2013, 07:33   

Byłem z pumą w firmie która zajmuje się odnawianiem reflektorów polerowaniem itp itd. Odradzili mi robienie tego gdyż polerowanie spowoduje że będą robić się matowe i że będę musiał uzywać po myciu po dużym deszczu coś na wzór wosku aby były przejrzyste i błyszczące. Więc sam już nie wiem.
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 06-06-2013, 10:19   

wystarczy co jakiś czas zabezpieczyć woskiem, czy to taki problem?
i tak jak mówi Tast żeby to dobrze zrobić potrzebne są papiery wodne różnej gradacji i pasty polerskie do wyprowadzenia
_________________
 
 
 
Puman 

Silnik Pumy: 1.6
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 24 Mar 2013
Posty: 187
Skąd: Opole
Wysłany: 06-06-2013, 17:36   

Jeśli wg. firmy będą robić się matowe to po wypolerowaniu trzeba pomalować lakierem bezbarwnym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo