Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Gaydek
29-12-2007, 12:31
Elektryka
Autor Wiadomość
Sir_Morgoth
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2005, 11:54   Elektryka

Witam!

Wczoraj siadła mi część elektryki. Przypuszczam, że z powodu ogromnej burzy, ulewy i gradobicia (a potem jeszcze dwóch porządnych ulew) jakiś fragment instalacji uległ zalaniu. Objawy są następujące: Nie świecą tylne światła (tylko zwykłe - cofania, migacze i przeciwmgielne świecą. Również oświetlenie bagażnika działa), nie świeci podświetlenie deski rozdzielczej (ale wskaźniki - np. światła drogowe, rezerwa, olej, ręczny, itd. świecą), nie działa sygnał dźwiękowy zaświeconych świateł. Oraz (co mnie najbardziej niepokoi) bardzo nagrzewa się przełącznik świateł - mniej więcej w miejscu, gdzie końcówka łączy się z całym drążkiem.

W związku z tym - HELP!!! Nie chciałbym jechać do mechanika, który mi skasuje kilka dyszek (lub stówek), jeśli okaże się, że sam mogę sobie z tym poradzić. Macie może jakiś pomysł?
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-06-2005, 12:01   

Ja bym zaczął od wysuszenia całego samochodu, sprawdzenia bezpieczników, wyczyszczenia wszystkich styków przy świetłach, zdjęciu przełaczników i wyczyszczenia kostek.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Sir_Morgoth
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2005, 11:48   

No i po kłopocie. Niestety jestem cztery stówki w plecy. Okazało się, iż do wymiany był cały panel z przełącznikami (świateł, wycieraczek i awaryjnych). Ponoć w Fordach to dosyć częste, gdyż nie ma tam zamontowanego przekaźnika (na postojowe), a cały prąd idzie przez malutkie mikrostyki.

Dzięki Boogie za pomoc.
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-04-2011, 13:26   

Witajcie tu :neutral: Mam taki mały problem.Zupełnie nie znam się na elektryce,a denerwuje mnie jak z byle drobiazgiem muszę jechać do elektryka.Postanowiłem,że mą przygodę z tą dziedziną majsterkowania przy Pumce,zacznę od zakupu miernika elektrycznego i nabyłem drogą kupna.
W tym sęk,że nie wiem nic jak się nim posługiwać,co ustawiać,co mierzyć.Nie śmiejcie się tylko pomóżcie :oops:

oto on:


Uploaded with ImageShack.us
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 14-04-2011, 15:27   

Oj to jest bardzo dużo pisania lepiej powiedz co chcesz sprawdzić to wtedy ci postaram sie to na chłopski rozum wytłumaczyć
_________________

 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-04-2011, 16:49   

np.napięcie ładowania,aku,jak zmierzyć baterię termometru,i czy w kablu jest prąd :smile:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 14-04-2011, 19:08   

mierzenie aku, baterii -
ustaw przełącznik na pozycje V- "20" , w dolne dwie dziury włóż dwa przewody i przyłóż do badanego akumulatora :mrgreen:
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2011, 19:10   

Czarny kabelek w gniazdo COM, czerwony jedno wyżej (Volty, Ohm, i mA) i napięcie prądu stałego mierzysz właśnie na tym ustawieniu ze zdjęcia z dokladością jednego miejsca po przecinku.

A czy w kabelku masz napięcie to wbij sie w niego czerwonym a czarny przyłóż gdzieś do masy samochodu (podłączenie kabelków do miernika jak wyżej)
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-04-2011, 19:53   

Dzięki koledzy za podpowiedzi :grin: teraz to sobie dam rade,pozdrawiam :wink:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2011, 21:09   

misiek1976, dodam dwie rzeczy. Jak mierzysz np. natężenie (w A) lub napięcie (w V) prądu i nie wiesz jaki w jakim zakresie miernika się mieści wartość mierzona, ustawiaj zawsze najwyższy zakres, najwyżej później przełącz na niższy.
Druga sprawa - graluluję, każdy majsterkowicz (w tym samochodowy) powinien mieć takie urządzenie na wyposażeniu.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-04-2011, 21:15   

Dzięki wam za rady,na pewno się przydają i nie jeden raz z nich pewnie skorzystam :grin:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 14-04-2011, 21:17   

Przy badaniu akumulatora warto sprawdzić ładowanie Amperomierzem (A) Odpinasz plus akumulatora i szeregowo wpinasz miernik. Po czym odpalasz auto i spoglądasz ile wskazuje :wink:
_________________

 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-04-2011, 21:18   

ooo też dobry sposób,dawajcie więcej takich,jestem chłonny wiedzy... :grin:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 14-04-2011, 21:20   

Tranzystorów z nim raczej nie będziesz badać ( bardziej skomplikowane ) i niepotrzebne zwykłemu smiertelnikowi. Ewentualnie może ci sie przydać badanie przejścia na kabelkach ( ten symbol diody )
_________________

Ostatnio zmieniony przez rafalski69 14-04-2011, 21:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 14-04-2011, 21:23   

hmmm a co to takiego ???
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo