Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rdza, zarysowanie, pękniecie
Autor Wiadomość
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2009, 08:19   Rdza, zarysowanie, pękniecie

Witam wszystkich.

Pekniecie:
Mam pekniety zderzak, ktory juz zostal pospawany i zaszpachlowany:



Chcialbym teraz pokolorowac go, wiec myslalem zeby kupic taki zestaw:
http://www.allegro.pl/ite...ych_napraw.html

i wykonac to wedlug instrukcji. Pytania ktore mi sie rodza przy tym:
Czy taki podklad i lakier beda sie dobrze trzymac?
Czy mozna wykonac ta operacje bez zdejmowania zderzaka?


Zarysowanie

W czasie mojej nieobecnosci doszlo do zarysowania samochodu i lekkiego wgniecenia blachy:



Czy wedlug was to jest zarysowanie po kims kto przy parkowaniu zarysowal mi samochod czy ktorys z domownikow zarysowal np o sciane?

Moim rozwiazaniem na to by bylo uzycie do wyprostowania blachy:
http://www.allegro.pl/ite...amochodzie.html
a pozniej zalatwic to szpachla i tym zestawem lakieru co wspomnianym na gorze. To odpowiedni pomysl?


Rdza

Jak widac na zdjeciach powyzej, ale tez:


Samochod zaczyna korodowac, (dopiero to wyszlo na jaw u blacharza, przy spawaniu zderzaka).
Chcialbym to zrobic zelem anty-korozyjnym, spachla i zestawe wyzej wspomnianym. To odpowiedni pomysl?
Watpliwosc ktora mi sie narzuca to od razu czy nie pomalowac calego samochodu, poniewaz widac juz male plamki rdzy na masce:


Dziekuje za odpowiedzi.
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2009, 09:45   

Naprawde sam chcesz to robic? Moim zdaniem to tylko tymczasowe rozwiazanie a ta rdze powinienies zrobic jak najszybciej, bo za chwile przy takiej mokrej pogodzie rzda poleci na cale auto.
Swiss napisał/a:
Watpliwosc ktora mi sie narzuca to od razu czy nie pomalowac calego samochodu, poniewaz widac juz male plamki rdzy na masce:
zapytaj lakiernika ile policzy ci od kazdego elementu i ile od calego auta.
Jesli chodzi o to zarysowanie to wg mnie to byl jakis betonowy slupek lub sciana, bo nie widze na zdjeciu lakieru innego auta. Kiedys sama zarysowalam o slup i wygladalo to bardzo podobnie.
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 25-02-2009, 09:45   

Ja bym nie bawił się sam tylko oddał samochód do lakiernika. W wielu miejscach, gdzie wychodzi Ci rdza miałeś już wcześniej robiony samochód i dlatego tak się dzieje.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2009, 10:52   

Lakiernik chce 300 zl za element, za wszystko czyli: usuniecie korozji, pomalowanie 3 rzeczy chce 1500 zl. Najtaniej pod gdanskiem za 1200. Troche mi sie nie usmiecha placic 12% wartosci samochodu za takie cos, biorac pod uwage ze 3 dni temu naprawialem hamulce za 500 zl.
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 25-02-2009, 13:22   

Odpuść sobie samodzielną robotę. Jeżeli nie masz teraz kasy to odpuść sobie i zrób to raz a porządnie u specjalisty. Zamalowanie tego samemu da efekt na jakieś dwa tygodnie. Co do korozji na tylnich błotnikach to jedynie reperaturki. Szpachtel nic już tu nie pomoże zresztą po zdjęciach widać że jest już go tam trochę (pewnie była szybka akcja przed sprzedażą samochodu).
Moja rada jest taka żebyś sobie wogóle narazie odpuścił. Nie rób nic w tej temperaturze i warunkach bo to nic nie da. Zaprowadź samochód do lakiernika jak już będzie ciepło.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2009, 13:48   

Oplaca sie naprawiac tylko te 3 czesci? czy lepiej juz caly dac do pomalowania? (Zobacz zdjecia maski)
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2009, 14:24   

A opłaca Ci się malować całe auto :roll:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Danieloon 

Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 398
Skąd: Stawiszyn/Kalisz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 25-02-2009, 15:08   

wąski, ma racje świeża blacha na nadkola moge komuś odsprzedać reperaturki pasujące do pumy nówki zapakowane. Jeżeli chcesz dobrze zabezpieczyć samochód pod spodem żeby nie rdzewiał polecam baranka i już. a rdze na masce i reszcie samochodu wyszlifować dobrze później żywice na to nałożyć szpachel podkład i lakier na jakiś czas wystarczy. Ford ma słabą blachę więc nie ma się co dziwić że po otarciu rdza wychodzi.
_________________
Danieloon
 
 
Swiss
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2009, 17:46   

a po ile?
 
 
Danieloon 

Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 398
Skąd: Stawiszyn/Kalisz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 25-02-2009, 22:44   

Swiss, 35zł za sztuke
_________________
Danieloon
 
 
wąski 
& Wąska


Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 16 Lis 2004
Posty: 286
Skąd: Luboń
Wysłany: 25-02-2009, 23:03   

Wiesz co sprawdź jeszcze dół przednich błotników. Są to miejsca gdzie odpada farba od kamyczków spod kół. Jeżeli masz tam jakieś ubytki lakieru lub farba już odchodzi to zrobiłbym jeszcze to (najprawdopodobniej wystarczy zrobić wyprawki). Co do malowania całego auta to bez sensu. Napewno nie ruszaj dachu. Zresztą i tak jak oddasz auto do lakiernika z prawdziwego zdarzenia (a nie jakiegoś garażowego Picasso) to zrobi ci wtryski na sąsiadujących elementach. Więc jak będzie malował tylnie błotniki zrobi wtrysk na część dżwi i boki tylniego zderzaka. Przy malowaniu maski i zderzaka przedniego będzie robił wtryski na cześci przedniego błotnika. Znajdź dobrego lakiernika, podjedź pogadaj ile za wszystko i będziesz wiedział (zapytaj czy cena za malowanie tych elementów obejmuje też zrobienie wtrysków). Moje zdanie jest takie że jak już musisz to robić to lepiej poczekaj kilka miesięcy, kup reperaturki na tylnie błotniki (naprawdę groszowa sprawa), dozbieraj kaskę i zrób to porządnie. Jak będziesz chciał zrobić to tanio to do następnej zimy sytuacja z rdzą się powtórzy i wyrzucisz tylko pieniądze w błoto.
_________________
BMW M5, BMW X6, BMW 750iL Driver...

BMW 330xi Touring M-Technic dla wygody :twisted:
Coś do zabawy... jakieś AMG...
 
 
 
Arca_1 
Arca_1


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 141
Skąd: Włocławek
Wysłany: 25-02-2009, 23:38   

ja bym wziął te reperatórki, czy masz prawą i lewą strone? :mrgreen: Danieloon,
 
 
 
Danieloon 

Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 398
Skąd: Stawiszyn/Kalisz
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 26-02-2009, 08:58   

Arca_1, przepraszam ale już Słoodzik, Cie wyprzedził. Pozdrawiam. Sprawdź na allegro to napewno znajdziesz.
_________________
Danieloon
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 26-02-2009, 09:10   

Danieloon, od jakiego auta miałeś reperaturki i skąd wiesz czy będą pasować?
Bo do pumy przecież nie ma....
Pytam, bo też mnie to czeka.
 
 
Arca_1 
Arca_1


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 141
Skąd: Włocławek
Wysłany: 26-02-2009, 11:17   

Danieloon, oks, spoko :lol:

[ Dodano: 26-02-2009, 11:34 ]
Było już o tym że prawdopodobnie pasują od olfa III wersja 3-drzwiowa.
ghttp://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3675
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo