Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 22:24
Więcej MOCY !
Autor Wiadomość
Nicco 
ema puma


Dołączył: 19 Wrz 2004
Posty: 146
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 13-11-2004, 21:14   Więcej MOCY !

Nie byłbym sobą gdybym nie przyczepił sie do mocy pumy i nie chciał tam grzebać by wyciągnąć z tego silnika jeszcze więcej :)

Szukałem, czytałem, znalazłem kilka ciekawostek. Czy ktoś spotkał się ze sprzętem o nazwie
1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?

Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?

PS: polecam tą STRONĘ
Ostatnio zmieniony przez Boogie 20-08-2006, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 13-11-2004, 22:26   

Polecam turbo :mrgreen: . A w zasadzie nie polecam, bo to ekstremalna propozycja - malo praktyczne rozwiązanie, drogie, nienaturalne dla silnika, który nie jest "uturbiony" przez fabrykę. W skrócie: mogą być z tym problemy (jak ktoś nie ma pojęcia o silnikach). Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe 8) (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety :D , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach).
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 13-11-2004, 23:15   

Po pierwsz odradzam wszelkie cuda dające olbrzymie przyrosty mocy za male pieniądze... czegoś takiego nie ma :!: Np. na ebay można znaleźć chipy dające 20 KM za kilka euro... Pic na wodę, fotomontaż :!: Jak coś ma być dobre to niestety musi kosztować...

Ja znam 2 drogi tuningu Pumki :twisted:

1. Turbo way - efektowny, duży przyrost mocy, ale bardzo kosztowny... tak jak wspomnial Gaydek, seryjnie nieuturbiony silnik wymaga wielu przeróbek... Polecam oddanie do np. PromotoR lub VTG i będzie cacy... za jakieś 15 tys pln... wydane na raz...

2. My way :wink: - kolejne przeróbki (zalety to etapowość tuningu, nie trzeba mieć masy kasy od razu). Tlumiki (najlepiej zachodnich renomowanych firm) dedykowane do Pumy, kolektor wydechowy 4-2-1, metalowy katalizator, filtr stożkowy, walki rozrządu GT, modyfikacje glowicy, zgranie wszystkiego chipem... ciężko powiedzieć ile razem to da... jak skończę to powiem :mrgreen:

[ Dodano: 2004-11-13, 23:27 ]
A propos oferty to pytalem o kolektor i kosztuje on 239 GBP co jest ceną konkurencyjną 8) Dochodzą koszty wysylki... Pumaspeed sprzedaje Swoje wyroby world wide :lol: Na pewno maja doświadczenie i chyba warto się zastanowić nad sprowadzeniem ich kolektora do Pumy zamiast wykonywania go u naszych tunerów...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
shawn2
Gość
Wysłany: 14-11-2004, 17:11   Re: Więcej MOCY !

Nicco napisał/a:


1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?

Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?

PS: polecam tą STRONĘ


ZDjęcie ogranicznika obrotów 1 biegu - jak chcesz zmielić skrzynie biegów to proszę bardzo, odradzam. Zresztą poczytaj więcej na www.pumapeople.com :roll:

Więcej mocy? jedynie turbo lub nitro !! tylko przygotuj się ,że auto więcej będzie stało niż jeździło. W końcu turbo w Pumie to rzeźba.

ps. Passenger drugą drogą nie uzyska takich efektów a wyda sporo kasy. Dla mnie gra nie warta świeczki.
 
 
shawn2
Gość
Wysłany: 14-11-2004, 17:15   

Gaydek napisał/a:
Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe 8) (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety :D , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach).


jestem tylko ciekaw ile koników zniknęło po takich przeróbkach z pumki :wink:
a tak serio to mam nadzieję ,że jednak przybyło. kiedyś testowali markowy produkt ,chyba wydech REMUSa do s2000 i na nim autku "uciekło" ok. 20KM ,na serii było lepiej !!!!!!
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 14-11-2004, 20:18   

shawn2 napisał/a:
Nicco napisał/a:


1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?

Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?

PS: polecam tą STRONĘ


ZDjęcie ogranicznika obrotów 1 biegu - jak chcesz zmielić skrzynie biegów to proszę bardzo, odradzam. Zresztą poczytaj więcej na www.pumapeople.com :roll:

Więcej mocy? jedynie turbo lub nitro !! tylko przygotuj się ,że auto więcej będzie stało niż jeździło. W końcu turbo w Pumie to rzeźba.

ps. Passenger drugą drogą nie uzyska takich efektów a wyda sporo kasy. Dla mnie gra nie warta świeczki.

Druga droga to bardzo dobra droga - polecam przyklad Forda Racing Pumy - Ford Racing (oni wiedzą co robią) nie bawil się w turbo tylko zabral się za "podkręcenie" silnika (m. in. nowe wałki rozrządu, "poprawiony" katalizator, zmodyfikowany układ wydechowy; silnik 1.7 16V VCT, moc: 155 KM przy 7000 obr/min, V max: 126 mph, 0-60 mph: 7.9 sek.). I co :?: . Żle :?: . Jeżeli ktoś chce bezpiecznie modyfikować Pumkę to, wedlug mnie, droga wybrana przez Ford Racing to najlepsza droga. Można bawić się w turbo, ale to skomplikowana sprawa = dla znawców.

shawn2 napisał/a:
Gaydek napisał/a:
Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe 8) (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety :D , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach).


jestem tylko ciekaw ile koników zniknęło po takich przeróbkach z pumki :wink:
a tak serio to mam nadzieję ,że jednak przybyło. kiedyś testowali markowy produkt ,chyba wydech REMUSa do s2000 i na nim autku "uciekło" ok. 20KM ,na serii było lepiej !!!!!!

Proszę więc Gościa ShawnaDrugiego o skan wykresu z hamowni (S2000 z "- 20 KM" dzięki Remusowi). Te tlumiki są zgrywane na hamowni z silnikami konkretnych modeli i dlatego dedykowane są lepsze od zwyklych. I w związku z tym z tego co ja pamiętam to na takich wydechach jak Supersprint, Remus czy Sebring nie straci się mocy - nawet w tak malym silniku jak 1.1 w Cinguecento i Seicento Sporting.
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 14-11-2004, 22:04   

Moją drogą można spokojnie osiągnąc 150 - 160 KM z Pumki :!: Jak dla mnie wystarczy...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2004, 00:07   

Gaydek napisał/a:


1st Gear Full Power Boost Switch ? Podobno dużo daje i kosztuje tylko 80 funciaków tylko za nic nie wiem co to jest ?

Jakie w ogóle macie propozycje na dopalenie 1,7 Zeteca ?

Druga droga to bardzo dobra droga - polecam przyklad Forda Racing Pumy - Ford Racing (oni wiedzą co robią) nie bawil się w turbo tylko zabral się za "podkręcenie" silnika (m. in. nowe wałki rozrządu, "poprawiony" katalizator, zmodyfikowany układ wydechowy; silnik 1.7 16V VCT, moc: 155 KM przy 7000 obr/min, V max: 126 mph, 0-60 mph: 7.9 sek.). I co :?: . Żle :?: . Jeżeli ktoś chce bezpiecznie modyfikować Pumkę to, wedlug mnie, droga wybrana przez Ford Racing to najlepsza droga. Można bawić się w turbo, ale to skomplikowana sprawa = dla znawców.

shawn2 napisał/a:
Gaydek napisał/a:
Polecam więc zestaw a la Passenger czyli wymianę seryjnych elementów na zdecydowanie bardziej wyczynowe 8) (czarna Pumka ma już tlumik środkowy i końcowy Supersprinta a planowane są kolejne gadżety :D , niestety to wszystko kosztuje i to nie malo a przecież trzeba jeszcze pomyśleć o zawieszeniu, hamulcach i kolach).




jestem tylko ciekaw ile koników zniknęło po takich przeróbkach z pumki :wink:
a tak serio to mam nadzieję ,że jednak przybyło. kiedyś testowali markowy produkt ,chyba wydech REMUSa do s2000 i na nim autku "uciekło" ok. 20KM ,na serii było lepiej !!!!!!

Proszę więc Gościa ShawnaDrugiego o skan wykresu z hamowni (S2000 z "- 20 KM" dzięki Remusowi). Te tlumiki są zgrywane na hamowni z silnikami konkretnych modeli i dlatego dedykowane są lepsze od zwyklych. I w związku z tym z tego co ja pamiętam to na takich wydechach jak Supersprint, Remus czy Sebring nie straci się mocy - nawet w tak malym silniku jak 1.1 w Cinguecento i Seicento Sporting.


Podstawowe pytanie do NICCO: ile chcesz na to przeznaczyć kasy ?? i co chcesz osiągnąć, stałą wyższą moc czy chwilowy dopał? :roll:

LInk do dyskusji nt wydechów: http://www.streetracing.p...opic.php?t=5372
Co do opisu tej HONDY S2000 to poszukaj w archiwalnych numerach czasopisma GT i SPOJLER. Skąd taka pewność ,że firmowy wydech doda na 100% mocy Pumie?? i akurat REMUS/SUPERSPRINT a nie polski MICHAEL czy ELTEC,TR itd. Marketing to te firmy mają opanowane do perfekcji 8) , dobrze ze na hamowni skutecznie obalane są te mity.

Co do przeróbek GT to oczywiste ,że dużo więcej ich będzie niż TURBO ,które jest zdecydowanie bardziej skomplikowane. I droższe. Jednak przy turbo jest więcej możliwości dalszej rozbudowy, czy chociażby prostego podkręcenia - zwiększenia doładowania, wymiany IC itd.
Reasumując z Turbo uzyskamy większy przyrost mocy. :)

ps. ktoś w Polsce ma wersje FRP?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 17-11-2004, 11:00   

shawn napisał/a:
LInk do dyskusji nt wydechów: http://www.streetracing.p...opic.php?t=5372
Co do opisu tej HONDY S2000 to poszukaj w archiwalnych numerach czasopisma GT i SPOJLER. Skąd taka pewność ,że firmowy wydech doda na 100% mocy Pumie?? i akurat REMUS/SUPERSPRINT a nie polski MICHAEL czy ELTEC,TR itd. Marketing to te firmy mają opanowane do perfekcji 8) , dobrze ze na hamowni skutecznie obalane są te mity.

Co do przeróbek GT to oczywiste ,że dużo więcej ich będzie niż TURBO ,które jest zdecydowanie bardziej skomplikowane. I droższe. Jednak przy turbo jest więcej możliwości dalszej rozbudowy, czy chociażby prostego podkręcenia - zwiększenia doładowania, wymiany IC itd.
Reasumując z Turbo uzyskamy większy przyrost mocy. :)

ps. ktoś w Polsce ma wersje FRP?

Pewność jest taka, że są pomiary z hamowni. Fakt - polskie tłumiki są również bardzo dobre, ale czy mam możliwość kupienia dedykowanego polskiego tłumika do Pumy czy S2000 :?: . Jakie mity? Polacy potrafią wycisnąć ponad 20% dzięki wydechowi, ale cały czas nie zrobili dedykowanych tłumików do takich aut jak np. Puma. A płacić ok. 4 tys. zł. za zrobienie wydechu i zestrojenie go na hamowni z Pumą to małe szaleństwo :wink: . Pozostaje jeszcze kwestia wyglądu tłumika. Kiedyś było tak, że polskie tłumiki wyglądały kiepsko a zachodnie były... inne :) (dlatego m. in. zdecydowałem się na Remusa). Nie wiem jak jest teraz, ale domyślam się, że polskie wyglądają coraz lepiej :D .

Turbo daje więcej możliwości, ale jest bardziej skomplikowane. Więc zależy co kto chce. Wydaje mi się jednak, że więcej jest chętnych na modyfikacje typu GT.

Nie ma w Polsce wersji FRP. Prawie wszystkie są w Wielkiej Brytanii. Jest jedna sztuka w Belgii i chyba 2 w Japonii. Może "coś" trafiło do USA, ale Anglicy mają co do tego wątpliwości :wink: .
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 17-11-2004, 19:58   

:569: To nie jest temat na kolejną klubową kłotnię :!:
Ja w żadnym wypadku nie podważam renomy polskich firm od tłumikow... ale uważam rownież, że Supersprint, Remus i inne zach. firmy poza marketingiem mają też duże doswiadczenie. Każdy może przerabiac auto tak jak chce. Swoją drogą tuning GT jest też idealnym wzmocnieniem podzespołow silnika przed ewentualnym nitro... :wink: Wtedy 150 KM po przerobkach + strzał 50 KM nitro (taki strzał nie jest jeszcze destrukcyjny dla silnika, tym bardziej wzmocnionego) będzie mocniejszym i tańszym tuningiem od turbo... ale to już kwestia gustu, co kto chce i nie nam to osądzac :!:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 17-11-2004, 20:23   

Passenger napisał/a:
:569: To nie jest temat na kolejną klubową kłotnię :!:
Ja w żadnym wypadku nie podważam renomy polskich firm od tłumikow... ale uważam rownież, że Supersprint, Remus i inne zach. firmy poza marketingiem mają też duże doswiadczenie. Każdy może przerabiac auto tak jak chce. Swoją drogą tuning GT jest też idealnym wzmocnieniem podzespołow silnika przed ewentualnym nitro... :wink: Wtedy 150 KM po przerobkach + strzał 50 KM nitro (taki strzał nie jest jeszcze destrukcyjny dla silnika, tym bardziej wzmocnionego) będzie mocniejszym i tańszym tuningiem od turbo... ale to już kwestia gustu, co kto chce i nie nam to osądzac :!:

Passenger: to nie jest kłótnia a spór w doktrynie :D :D :D ("spór w doktrynie" to mój ulubiony zwrot z uczelni - można nim prawie wszystko wytłumaczyć :D ).
PS. W pełni się z Tobą zgadzam (dot. to pozostałej części Twojej wypowiedzi) :!: :D .
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2004, 17:35   

Gaydek napisał/a:
Passenger napisał/a:
:569: To nie jest temat na kolejną klubową kłotnię :!:
Ja w żadnym wypadku nie podważam renomy polskich firm od tłumikow... ale uważam rownież, że Supersprint, Remus i inne zach. firmy poza marketingiem mają też duże doswiadczenie. Każdy może przerabiac auto tak jak chce. Swoją drogą tuning GT jest też idealnym wzmocnieniem podzespołow silnika przed ewentualnym nitro... :wink: Wtedy 150 KM po przerobkach + strzał 50 KM nitro (taki strzał nie jest jeszcze destrukcyjny dla silnika, tym bardziej wzmocnionego) będzie mocniejszym i tańszym tuningiem od turbo... ale to już kwestia gustu, co kto chce i nie nam to osądzac :!:

Passenger: to nie jest kłótnia a spór w doktrynie :D :D :D ("spór w doktrynie" to mój ulubiony zwrot z uczelni - można nim prawie wszystko wytłumaczyć :D ).
PS. W pełni się z Tobą zgadzam (dot. to pozostałej części Twojej wypowiedzi) :!: :D .


Na razie jest wymiana zdań, co będzie potem to zobaczymy :wink: . Myślę ,że z Gaydkiem nie można się pokłócić (co nie można powiedzieć o niektórych osobach z tego forum).

Jeśli chodzi o nitro w grzebanym silnikiem to właśnie trzeba być ostrożniejszym (silnik bardziej wysilony), ale jest to obecnie najtańszy sposób konkretnego podniesienia mocy - kolega w corrado VR6 z nitro dał baty SUPRZE MKIV TT !!. Pozostanie jeszcze kwestia skrzyni biegów, bedziesz ją zmieniał lub wzmacniał ? to samo dotyczy sprzęgła (spieki??).
Nikt nie mówił ,że tuning jest tani, szczególnie mechaniczny :?

a taką odpowiedź :569: dostałem od PROMOTORa:


Witam

Cena przerobek z pierwszego puntku znacznie przewyzszy cene "uturbienia"
nie
zblizajac sie nawet do mocy tej drugiej

Na ulice proponuje jedynie turbo.

Cena zestawu na ok 170KM i 280Nm wraz z montazem i strojeniem zaczyna sie
od
10tys PLN

W cenie sa wszystkie koniecznie elementy umozliwiajace przyjemna,
bezproblemowa jazde 170KM autem

Pozdrawiam

----- Original Message -----
From: "Marcin Murawski" <shawnm@interia.pl>
To: <kontakt@promotormocy.pl>
Sent: Sunday, November 14, 2004 8:47 PM
Subject: puma


witam

jakie są koszty przeróbki w aucie FORD PUMA 1,7 zetec :
1. przeróbka silnika wolnossącego
kolektor, wydech, wałki rozrządu, modyfikacje głowicy,zaworów itd, stożek,
+
indywidualny chip.
2. uturbienie

jakie uzyska się przyrosty mocy dla każdego typu i co bardziej się
opłaca?

pozdrawiam
Marcin
Ostatnio zmieniony przez shawn 18-11-2004, 21:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 18-11-2004, 18:05   

Ze mną też ciężko się pokłucic :mrgreen: Jestem z reguły bardzo ugodowy :wink:
Zgadzam się, że uturbienie da większy przyrost mocy niż tuning, jak go nazwalismy GT.
Nie zgadzam się, że turbo będzie tańsze... No, chyba, że chcemy tylko sprowadzane z zagranicy częsci...
Policzmy - wszystko co napiszę to wiadomosci, ktore uzyskałem od kliku firm tuningowych w naszym kraju, głownie Swiątek Tuning (tam mam najbliżej z B-cy):
- wydech: policzę moje tłumiki (Supersprint) - 2500 pln + kolektor rurowy 4-2-1 z metalowym katalizatorem 2000 pln = 4500 pln
- wałki rozrządu typu GT (na zamowienie w firmie Swiątek Tuning) 1500 pln
- modyfikacja głowicy 700 pln
- filtr stożkowy K&N zestaw dedykowany do Pumy - 560 pln
- Vtech: chip 1000 pln lub chip specjalny, indywidualny, strojony na hamowni 2400 pln.
Razem 9660 pln, jesli ktos wykona sobie wydech w kraju to będzie razem jakies 8000 pln.
Z tego wyjdzie około 160 KM (Ford Racing Puma nie ma tych wszystkich modyfikacji i ma 155 KM). Turbo zaczyna się OD 10000 pln i należy pamiętac, że przy turbo też należy wymienic wydech... więc cena rosnie...
Do tuningu etapowego doliczmy najprostrzy zestaw NX Incognito za 1500 pln i mamy około 190 KM za około 11000 pln. Wg mnie zaletą jest możliwosc wykonywania tego etapami, bo ciężko znalesc od razu około 12000 pln na turbo z wydechem. Jesli chodzi o skrzynię biegow i sprzęgło to nie liczę bo i w jednej i w drugiej przerobce trzeba je wymienic na mocniejsze...
Oczywiscie każdy ma wybor i nie będę przekonywał do niczego :D
Zarowno jedna jak i druga opcja ma swoje zalety.
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
shawn
[Usunięty]

Wysłany: 18-11-2004, 21:48   

:564:

Przy turbo zdecydowanie trzeba zmienić wydech i z tego co wiem to mieści się on w podanych ogólnie koszcie ~ 10 tyś zł. Za tą kwotę mamy 170KM, a dokładnie co się w tym mieści to pytajcie PROMOTORa .

Passenger mówiłeś o stosowaniu markowych produktów w wersji GT, to skąd nagle wałki Światka :shock: ??? schrick, catcam itd to rozumiem. Biorąc ich produkty pod uwagę zwiększy się ogólny koszt GT i będzie on porównywalny do turbo. A efekt mniejszy.
Dalej : chip - tylko indywidualny, przecież standardowy jest pisany pod silnik 125KM, bez wałków,wydechu itd. - 2500zł. Z standardowymi chipami jest tak jak z uniwersalnymi wydechami /oponami itd - są do d..y. Najlepiej mieć "świnkę" (PIGGY BACK) i po każdej przeróbce można sobie dostroić kompa.

Turbo można dalej rozbudowywać ,wersję GT już nie. Dalej jestem za turbo :twisted: .
I dalej nie wiemy czego oczekuje NICCO :569:
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-11-2004, 00:07   

Nie zrozum mnie zle. Ja też uważam, że turbo jest super :!: I nie chcę, żeby z moich wypowiedzi wynikało, że turbo jest do d..y :!: Bo nie jest :!: Po prostu sporo kosztuje... Wszystko zależy kto czego oczekuje.
A propos Swiatka to są to najlepsze wałki robione w Polsce, więc czemu nie?
Jestes za turbo i ja w żadnym przypadku nie chcę Cię do niego zniechęcac :!:
Tak, żeby jeszcze bardziej zamotac to podam kolejny sposob podniesienia mocy - SWAP na silnik Coswortha np. z Escorta - o ile dobrze pamiętam 2.0 240 KM :mrgreen:
Ciekawe na co zdecyduje się Nicco :twisted:
Ja niedługo założę zestaw K&N a w wakacje kolektorek 4-2-1 i sportowy katalizator. W cenie kolektora będzie hamownia i zobaczę co dał kompletny wydech i stożek... Na więcej nie będzie funduszy bo na wiosnę trzeba zakupic jakies nowe felgi :lol:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo