Wysłany: 15-06-2007, 10:15 OGRZEWANIE, KLIMA - problemy
Mam problem ktory jest bardzo uciazliwy. Widzialem na forum ze nie tylko moja pumcia na to cierpi. Z ogrzewania leci mi tylko CIEPLE powietrze obojetnie czy mam potencjometr ustawiony na zimnym czy na cieplym. W zwiazku z powyzszym nie moge skorzytsac z klimy.
P.S kiedys przy wymianie plyny chlodniczego peklo mi takie plastikowe cos do ktorego sa podlaczone dwa weze od chlodnicy(dalej ida do srodka auta) to wyglada mniej wiecej tak =|= i tam gdzie jest kreska | byl silniczek(niedzialajacy) czy ktos wie jaka to odgrywa role?
Czy to jest potrzebne?
Jak mozna sprawdzić czy potencjometr jest dobry?
Mecze sie z tym juz dlugo ;( Straciłem juz wiare w to ze klima bedzie działac
dmucha Ci na cieplo bo do nagrzewnicy dostaje sie ciepla woda z ukladu chlodzenia! Prawdo podobnie bedzie to miec cos wspolnego z zaworem nagrzewnicy (czyli to ten Twoj niby "silniczek") ktory popsułes Łobuzie! Powiedz jak masz pekniety ten plastik? jak polaczone te przewody?
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 2050 Skąd: Rybnik
Wysłany: 15-06-2007, 13:39
jeśli był zepsuty ten silniczek, czyli ten zawór, to musisz kupić nowy cały elektrozawór nagrzewnicy. Na allegro lecą nie całe 200zł, ja płaciłem 240
Natomiast mógł nawalić Ci potencjometr za pokrętłem zimno ciepło. To częsta usterka w Pumach Poczytaj na forum, pisze się o tym baaardzo duzo.
Ze lobuz jestem to wiem;p
Przewody sa polaczone oczywiscie tanim kosztem czyli dwie rurki a ten plastik z silniczkiem zdemontowalem. Sprobuje kupic ten elektro zawor i dam znać
[ Dodano: 18-06-2007, 09:18 ]
Jesli ktos wie jaki to gadzet i gdzie go znalezc to prosze o wskazowki, to sie nazywa dokladnie elektrozawor nagrzewnicy? Nie wiem jak szukac na allegro.
Wysłany: 18-06-2007, 13:33 Re: OGRZEWANIE, KLIMA - problemy
luks-eg napisał/a:
Jak mozna sprawdzić czy potencjometr jest dobry?
To jest akurat bardzo proste. Wystarczy mieć miernik za 10zł...
Potencjometr ma trzy złącza. Dwa zewnętrzne to końce warstwy oporowej, na nich rezystancja jest zawsze stała, a trzecie złącze po środku to złącze ślizgacza, czyli na nim rezystancja jest zależna od położenia ośki potencjometru. Najpierw bierzesz miernik i podłaczasz pomiedzy dwa zewnetrzne zaciski - miernik powinien pokazać rezystancje zbliżoną do rezystancji znamionowej potencjometru (nie wiem jakie potki były montowane w pumie, ale to moge sprawdzic jeśli trzeba) Jeśli pokazuje nieskonczoność to warstwa oporowa ma przerwe, jeśli znowu opór tej warstwy jest dużo niższy niż jego rezystancja znamionowa wtedy potencjometr jest do wymiany. Następna sprawa jeśli jednak będzie wszystko w porządku na tych zaciskach to wtedy podłączasz miernik pod zacisk zewnętrzny (wszystko jedno który) i środkowy, i obserwujesz miernik kręcąc ośką. Rezystancja wtedy powinna sie zwiększać lub zmniejszać (od znamionowej do zera) w zależności w którą strone kręcisz ośką. Przerwy (czyli wskazanie nieskończoności) oznaczają że potencjometr jest do wymiany... to samo sie dotyczy wszystkich innych przypadków nie opisanych powyżej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum