Czytałam trochę nt felg i wydaje mi się, że będą pasowały do pumci.
Proszę jednak doświadczonych już tutaj forumowiczów o poradę
1. Czy będą pasowały?
2. Będę potrzebowała dystansów, pierścieni centrujących?
3. Jak zrobić, aby np, te felgi, były równo z zewnętrzną krawędzią nadkola, bądź delikatnie wystawały?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 12-01-2016, 21:40
1. Będą pasowały na 100% bez żadnego kombinowania
2. Otwór centrujący tych felg to 73.1 mm więc pierścienie centrujące będą potrzebne, ale powinni dać je w komplecie skoro na aukcji jest napisane, że "pasują do Forda 4x108".
3. W przypadku felg o szerokości 7 cali osadzenie musi być równe ET15 aby felgi były na równo z błotnikiem, lub mniejsze jeśli chcesz aby felgi wystawały. Te, które wybrałaś mają ET35 czyli będą mniej więcej 2 cm schowane w karoserię.
Ema88
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-01-2016, 22:27
A żeby były równo albo wystawały, pomogły by dystanse?
Czy coś pomyliłam?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-01-2016, 01:05
Oczywiście, że tak ale z racji, że koła w Pumie mocowane są na "szpilkach" i przykręcane nakrętkami jest to dosyć utrudnione bo aby zrobić to po bożemu należy wymienić szpilki na odpowiednio dłuższe względem montowanych dystansów. Oczywiście wszystko jest do zrobienia, ale np. żeby wymienić przednie szpilki trzeba wyciągnąć zwrotnice z auta i wycisnąć na prasie piastę. Z tyłu jest łatwiej bo wystarczy tylko zdjąć bęben hamulcowy i to w zasadzie tyle.
Jest też druga opcja, można zamontować dystanse przykręcane do piasty tego typu:
Jednak są one znacznie droższe i najczęściej dosyć grube bo fabryczne szpilki muszą się gdzieś schować.
Jeśli chcesz mieć koła na równo z błotnikami to przy tych konkretnych felgach zastosuj dystanse 20 mm i będzie ok. Możesz też poszukać felg dedykowanych do Citroena/Peugeota, tamte mają najczęściej właśnie osadzenie w okolicach ET15~16. Po zastosowaniu odpowiednich pierścieni centrujących będzie można śmiało je zamontować do Pumy
ps. mam nadzieję, że zdajesz sobie sprawę, że jeśli koła wystają poza obrys auta to policja/diagnosta zabierze Ci dowód rejestracyjny?
Ema88
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-01-2016, 10:38
Tak coś tam czytałam, dlatego chce chociaż, aby były równe z obrysem auta
No to teraz się trochę pogubiłam. Mianowicie obecnie mam standardowe wiatraczki 15", 7.5 i one mają ET 34 z tego co patrzyłam i wyglądają super, ale pragnę mieć felgi 16/17", na pewno nie węższe i już zrównane z obrysem auta. A czy szerokość 7 oznacza, że są węższe/cieńsze od moich obecnych?
To jakie parametry one powinny mieć? Dodam, że jestem przygotowana na zakup pierścieni centrujących i dystansów.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 13-01-2016, 19:35
Wiatraczki mają szerokość 6 cali, a nie 7.5
Tak jak pisałem, koło o szerokości 7 cali i ET15 w Pumie będzie idealnie na równo z błotnikami.
Jeśli nie chcesz stosować dystansów to poszukaj felg o takich parametrach z rozstawem śrub 4x108, nie koniecznie muszą być 'fabrycznie' przewidziane do Pumy.
Ema88
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-01-2016, 20:06
Ok już wszystko wiem
Niestety nie ma żadnych ciekawych min 7 calowych z ET 15-25 w moim przedziale cenowym (do 1300 zł), więc pozostaje mi wybrać albo te 16" albo te 17" i dokupić dystanse, tak, aby były równo z nadkolem.
Dzięki za pomoc!
EDIT: Chociaż nie, mógłbyś mi doradzić w takim razie jakie powinnam dobrać opony do tych 16" i 17", które są w linkach?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 131 Skąd: Oppeln
Wysłany: 16-01-2016, 19:13
Lepiej kupic felgę z mniejszym ET, żeby nie bawić się z dystansami. Swoją drogą brzydkie chinole te fele... To już lepiej coś markowego używanego kupić. Bez choćby minimalnej gleby też słabo będzie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum