Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 22:10
niskie temperatury a akumulator
Autor Wiadomość
abazur 


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 33
Skąd: Lublin
  Wysłany: 20-01-2006, 14:57   niskie temperatury a akumulator

Mam pytanie czy ktoś orientuje się czy przy temperaturach jakie ostatatnio nas dopadły ok -25 8) trzeba wyciągać akumulator z Pumki czy może nic mu nie grozi? Pytam dlatego bo moja Pumka stoi cały dzień na tym mroziku, a wszyscy co parkują obok mnie wyciągają na noc swoje akumulatorki. Wie ktoś może coś na ten temat? :566:
 
 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 20-01-2006, 15:07   

Wszystko zależy jaki masz akumulator i ile i jak jeździsz. Jeśli masz w miarę nowy (nie starszy niż 2 lata) i dziennie pokonujesz odcinek co najmniej kilkanaście km, to wszystko będzie OK.
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2006, 15:41   

A jesli mój akumulator ma ponad pół roku, a dziennie jeżdżę (ostatnio) ok. 2 km to mam wyjmować? :?
 
 
 
abazur 


Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 31 Maj 2005
Posty: 33
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-01-2006, 16:10   

dzięki bankowy! akumulator ma pół roku a dziennie robie ok. 10km na zajęcia i tyle. Odpala bez zarzutów. Więc widzę, że nie mam czego się bać. :)
 
 
 
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 20-01-2006, 16:48   

a moja po staniu na mrozie uparcie:
-terkocze wspomaganiem
-'jęczy' w wentylacji

po rozgrzaniu się wszystko to zanika
_________________
powered by peżot_kombi_diesel_automat (C) Gaydek
Heinz up, baby Heinz up!
 
 
 
malwina28 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 16 Mar 2005
Posty: 184
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-01-2006, 21:49   

foo, moja pumka mimo, iż nocki przesypia w garażu to po staniu kilka h na mrozie w ciągu dnia ma te same objawy-czyli wentylacja "jęczy" jak to trafnie opisane:)
_________________
Pumka była the best gdy człowiek był młody i szczupły - teraz musi być SUV stosownie do wymiarów haha. CX5 2014
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 21-01-2006, 00:35   

Moja zapala pieknie ale...wspomaganie jak w maluchu...biegi chodza makanrycznie ciezko... wentylacja tez chwilami pojekuje :?
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-01-2006, 04:18   

A ja ze swoją Pumką nie mam kłopotów, odpala bez problemu. Fakt, że aku ma rok. Ale na poprzednim też było OK, aż do dnia gdy padł...

Nadmuch też czasem jęczy, ale góra przez pół minuty.


BTW - jak jest duży mróz, to można pomóc akumulatorowi przez włączenie na kilkanaście sekund np. świateł mijania i dopiero później odpalić silnik.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Jaruszka 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 171
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-01-2006, 04:23   

Mój akumulator ma tyle lat co Pumka i parkuję na dworzu, ale dziś rano pomimo że trochę zacharczał na początku to ładnie odpalił.
_________________

 
 
Bankowy 


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 206
Skąd: Tarnów, Kraków
Wysłany: 21-01-2006, 13:21   

Pusia napisał/a:
A jesli mój akumulator ma ponad pół roku, a dziennie jeżdżę (ostatnio) ok. 2 km to mam wyjmować?


Nie, raczej powinno być w porządku. W przypadku starszych akumulatorów, które już są cześciowo zasiarczone i zmniejsza się tym samym ich pojemność - może nastąpić problem, gdy pokonuje się krótkie odcinki - akumulator nie ma szans na uzupełnienie energii (w trakcie jazdy jest ona ładowany przez alternator, ale jest to proces powolny, a na dodatek znaczna część mocy "idzie" na światła, radio, wycieraczki itp., o zasilaniu całej elektroniki silnika nie wspominając!). Szczególnie ważne jest, że mnóstwo mocy "idzie" na rozruch, więc im krótsze odcinki pomiędzy kolenymi "startami" silnika pokonujesz - tym gorzej (ale to nie tylko dla akumulatora, ale i rozrusznika i silnika w ogóle). Uff! :wink:
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 22-01-2006, 10:22   

Moja pumka stoi na mrozie i bez problemu odpala i nic nie skrzypi itd. Jedynie obroty wzrastaja do 2 tys i zaraz opadaja do 1,5 a po rozgrzaniu 900tys ale to normalne ze tak sie dzieje wkoncu jest zima i -15stopni
Dwa razy mialem przypadek ze przy odpalaniu wskazowi obrotomierza i predkosciomierza wychylily sie na full czyli 7 tys obrotow i 220km\h :)
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
nulek2 
PUMA RULEZ !!!


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 63
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-01-2006, 12:22   

Cytat:
foo, moja pumka mimo, iż nocki przesypia w garażu to po staniu kilka h na mrozie w ciągu dnia ma te same objawy-czyli wentylacja "jęczy" jak to trafnie opisane:)


Nulek2
Moja puma też tak ma.
Ale na mrozie pali na dotyk :D
_________________

 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 22-01-2006, 21:27   

wczoraj zmieniłem akumulatorek na nowy (poprzedni wytrzymał 6lat :lol: i gdyby nie syberyjski mrozik dociągnąłby spoko do lata)! oczywiście zrobił się mały resecik-miałem drobne problemy z ruszeniem bo silnik po odpaleniu gasł nietrzymając obrotów na biegu jałowym...ale wziąłem to na karby tego że komputerek :wink: musi sobie wszystko ustawić po reseciku :wink: ...i miałem chyba rację bo po przejechaniu kilkunastu kilosików :wink: wszystko wróciło do normy! ( wszystko na to wskazuje)
orientujecie się czy po reseciku :wink: trzeba coś jeszcze zrobić i czy delikatny styl jazdy jest zalecany :?:
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 22-01-2006, 23:08   

U mnie było tak samo po odłączeniu aku. Nierówno pracował na luzie, dopiero po kilkunastu km wszystko wracało do normy.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 23-01-2006, 00:28   

po resecie..pare min odlaczony akumulatorek powinno sie trzymac go na okreslonych obrotach..1400, 2400 i 3000chyba... roznie...zaleznie od kompa..tak gdzies slyszalem i mi ludzie mowili nie raz...POprostu chodzi o to zeby komp sobie mieszanke dobral odpowiednia :wink: Pozniej jezdzisz przez pare min dynamicznie i tyle...tylko na zimnym silniku lepiej nie szalec za bardzo :?
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo