Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
26-12-2006, 00:30
siłowniki
Autor Wiadomość
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2009, 10:34   

kazdy ma prawo wyboru, kiedy mi je zalozyli wogole nie mialam pojecia o tym i
Franek napisał/a:
jestem osobiście z nich zadowolony
to jest najwazniejsze :razz:
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 20-10-2009, 19:09   

W końcu kupiłem siłowniki do klapy bagażnika do swojej Pumy bo seryjne już powoli przestawały trzymać przy temperaturach jakie teraz mamy i klapa potrafiła nieraz spaść na głowę, w dodatku żeby otworzyć trzeba było użyć już trochę siły. Zamówiłem mailowo nowe siłowniki w FA KROSNO http://www.fakrosno.pl/ Za 2 siłowniki i wysyłkę (przesyłka pobraniowa Poczty Polskiej) zapłaciłem 110 zł. Kupiłem te siłowniki, o których mówił Franek i jak na razie spisują się elegancko. Klapa sama idzie do góry po naciśnięciu guzika. :mrgreen:

Parametry siłownika:
Średnica tłoczyska: 8
Średnica cylindra: 19
L max: 570
Skok: 230
Siła F1: 215
Nr katalogowy siłowników: 23425
Cena: 48,8 zł brutto + koszt wysyłki
e-mail: piotr.ginalski@fakrosno.pl
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2009, 19:44   

Cieszymy sie Twoim szczesciem ;)
A tak w ogole to fajnie ze napisałes parametry tych siłowników, no i w ogole, ze podałes namiar na tego gościa :)
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2009, 21:49   

sharky, masz siłowniki o identycznej mocy jak u mnie. Wystarczy teraz nacisnąć pilota i klapa sama się otwiera :lol:

Jak na razie spisują się bez zarzutu, a montowałem je po namowie Franka w wakacje.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Qszysiek 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 201
Skąd: Katowice
Wysłany: 20-10-2009, 21:59   

Moja klapa też sama się otwiera, kupiłem 2 siłowniki z CC700, firmy Hart, 20 zł sztuka :P
_________________
bye bye Moondust silver... :)


Moja Puma
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 01-04-2010, 19:39   

a ja też mam "nowe" z forda fiesty 320N wymiary panują a klapa super idzie do góry mam lotkę na bagażniku i głośniki w klapie bagażnika. kupiłem używane na autoszrocie :twisted:
_________________

 
 
 
Robert vel. Jamiro 
& Mary


Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 282
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 02-04-2010, 15:33   

Pasują z cinkłeczento :P
_________________
CC Po virusie ... bez dymu nie ma ognia :P
 
 
sir_koks 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 378
Skąd: Będzin
Wysłany: 02-04-2010, 16:17   

potwierdzam - mam z pikaczento i jest ok :wink:
Są tańsze od tych z pumy a spelniaja swoje zadanie w 100%
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 09-07-2011, 14:23   

Ostatnio grzebałem przy siłownikach w innym aucie i tak mi się przypomniało, że są 2 rodzaje siłowników: z dynamicznym i hydraulicznym tłumieniem. Jedną z podstawowych różnic między siłownikami z dynamicznym i hydraulicznym tłumieniem jest sposób montażu. Siłowniki z dynamicznym tłumieniem mogą być montowane w dowolnej pozycji, a siłowniki z tłumieniem hydraulicznym powinny być montowane tłoczyskiem (tą cieńszą częścią siłownika) ku dołowi. Także nowe siłowniki FA Krosno montuje się odwrotnie niż fabryczne, tłoczyskiem czyli tą cieńszą częścią siłownika ku dołowi!

Jak rozpoznać rodzaj siłownika? Siłownik z tłumieniem dynamicznym na całej długości cylindra (ta grubsza, czarna cześć siłownika) ma wypukłość, natomiast siłownik z tłumieniem hydraulicznym ma cylinder idealnie gładki.

U mnie fabryczne, fordowskie siłowniki miały wypukłość na cylindrze czyli miały tłumienie dynamiczne i zamontowane były tłoczyskiem do góry. Po zamontowaniu nowych siłowników FA Krosno w ten sam sposób klapa otwierała się sama od samego dołu jednak pod koniec nie zwalniała lecz bardzo szarpała. Po zamontowaniu siłownika tłoczyskiem do dołu klapa nadal otwiera się sama lecz pod koniec ładnie, płynnie i delikatnie zwalnia, hamując klapę bagażnika, tak jak powinno być. :)

Więcej info:
http://www.fakrosno.pl/pl...yny_gazowe/typy

Słoodzik, Franek, sprawdźcie u siebie czy macie prawidłowo zamontowane siłowniki FA Krosno. :razz:
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 23-01-2014, 11:25   

Rok temu kupiłem teleskopy firmy LESJÖFORS kosztowały 47 zł za sztukę da się je zamontować tylko w jednej pozycji gdyż jedna z końcówek nie jest w lini prostej z teleskopem lecz jest delikatnie wygięta i tą wygiętą końcówkę wkładamy w uchwyt w klapie. Fajna sprawa bo nie trzeba się zastanawiać czy w dobrą stronę założyliśmy teleskopy. Mam tylko jeden problem w większości teleskopów jest tak że podczas zamykania klapy gdzieś na wysokości połowy silowniki przestają trzymać i klapa swobodnie opada w dół przy moich silownikach jest tak ze nawet jak obniżę klapę do samego zamka i puszczę to klapa idzie w górę :( troszkę to utrudnia zamykanie klapy jak mam wolną tylko jedną rękę. Długość teleskopów i ich moc jest (teoretycznie) taka sama jak oryginalnych piszę "teoretycznie" ponieważ to co napisane jest na pudełku nie zawszę jest prawdą. U Was klapa opada po obniżeniu poniżej połowy czy musicie ją ciągnąc do samego zamknięcia ?
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 23-01-2014, 17:00   

ja miałem siłowniki od tipo troszkę mocniejsze niż org i daje rade jedną rękom(był spojler)Nie ma przy nich takich luk ja Ty masz że luz i spada po całej lini zamykania jest opór. Przy otwieranu sama klapa się otwiera ale powoli nie gwałtownie :wink:
Ostatnio zmieniony przez Opoya 23-01-2014, 18:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2014, 08:15   

Ja kupilem daw po 420N kazdy, ale jeszcze nie zamontowalem. Sa to silowniki chyba od focusa ll. Jak juz zamontuje to dam znac.

[ Dodano: 24-01-2014, 16:25 ]
Zamontowane. Sa troche za mocne, zamykam klape dwoma rekoma...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo