Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z otwieraniem bagażnika
Autor Wiadomość
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 09-06-2011, 19:47   

Dobra, mały update z mojej strony.
Dostałem w swoje ręce uszkodzoną centralkę, podmieniłem parę elementów i są efekty! :grin:
Przycisk w klapie bagażnika działa jak należy. Otwiera jak auto jest otwarte, nie otwiera gdy jest zamknięte, lub gdy jest włączony zapłon.
Ale po paru testach okazało się, że to tylko połowa sukcesu.. Gdy zamknę auto na podwójne ryglowanie i otworze je przycisk przestaje reagować. Nie pomaga ponowne zamykanie/otwieranie auta. Jedynie wypięcie wtyczki z centralki i ponowne jej wpięcie powoduję, że przycisk ponownie działa jak należy.
Także reasumując, przy normalnym zamykaniu auta wszystko działa, ale po podwójnym zaryglowaniu coś się w centralce blokuję i już nie reaguję na sygnał z przycisku...
Jedna walka z centralką wygrana, teraz następne przede mną! :P
 
 
 
Generał Fazi 

Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 23
Skąd: Koziegłowy
Wysłany: 07-06-2012, 21:48   

I co Tast? Były efekty? :) Bo ja mam ten sam problem kluczyk nie otwiera, wciśniecie centralki przestało reagować, z pilota nie otworze bo to 97. Nic mądrego nie wyczytałem z tych 5 stron, więc jestem załamany :cry:
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 09-06-2012, 19:16   

Ostatnio miałem okazję, to podmieniłem centralkę z innej Pumy i wszystkie problemy zniknęły. W swojej szukałem, ale nie mogłem znaleźć więcej uskodzonych elementów, także wydaje się, że jedynym lekarstwem jest wymiana centralki na nową..
 
 
 
bastek 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Wysłany: 30-01-2015, 12:49   

Witam mam problem z zamkiem tylnej klapy, kluczem otwieram spoko chodzi mi oto jak go otworzyć z pilota jak i po wciśnięciu zamka. przejrzałem okablowanie i nic do głowy mi nie przychodzi . jak działa zamek po wciśnięciu , siłownik jak zapodam +12v działa . poniżej wstawiam fotki.
http://naforum.zapodaj.net/9e6c58d216f1.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/4c30ffb5f4db.jpg.html
_________________
Jestem z Zabrza....
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2015, 22:31   

Witaj ! Miałem ten sam problem. Czytaj wyżej :wink: Jak wymieniłem centralkę komfortu wszystko wróciło do normy. Szukaj na Allegro modułu komfortu . Kupisz za jakieś 50 zet . Znajdziesz go przy przednim słupku od pasażera pod tapicerką . Odepnij wtyczki i zobacz naklejkę i napisy . Musi być taki sam , bo są różne wersje.
Powodzenia
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 31-01-2015, 00:40   

Dodam, że awaryjnie można dość łatwo otworzyć bagażnik podając napięcie +12V (np bezpośrednio z akumulatora na 1 sekundę) na kabelek idący progiem kierowcy do tyłu.

Troszkę po partyzancku, ale w tym miejscu omijamy centralki, zwyczajnie od razu dostaje prąd silniczek i otwiera.

Pozycja kabla:
Dość gruby kabelek w progu pod drzwiami kierowcy (trzeba odgiąć uszczelkę i dywanik) o kolorze pomarańczowo-czarnym - wystarczy lekko odizolować, przyłożyć prąd na 1s - o ile silniczek siłownika sprawny - mamy otwarty bagażnik. Oczywiście potem izolujemy jakąś taśmą izolacyjną.


Tu zdjęcie kabelka (można go też znaleźć pod nogami z lewej, ale bezpieczniej na dole drzwi bo tam idzie mniejsza wiązka):
http://lostkuki.wrzuta.pl...delu_ford_puma8

Można teoretycznie pociągnąć z bezpieczników tu jakiś kabel + i zrobić sobie przycisk, osobiście podłączyłem tu centralkę dołożonego pilota (drugi kanał daje 12V 1A na sekundę), bo chciałem mieć możliwość otwierania nawet przy zamkniętym aucie lub odpalonym silniku.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
pumbart
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2015, 10:23   

A ja mam też problem z zamkiem bagażnika tylko z tym że u mnie nie chce się otworzyć za pierwszym wciśnięciem zamka tylko za 4-6 razem wciśnięcia, powiedzcie mi co może być nie tak???
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-02-2015, 10:51   

Witam bliskiego sąsiada :wink:
Są dwa powody : albo są zwalone styki wyłącznika z tyłu zamka i nie zawsze łączy , albo zamek jest zanieczyszczony i po prostu nie można wcisnąć go do końca.
Sprawdź to albo odwiedź mnie w moim warsztaciku ul.Saska 93 :grin:
A swoją drogą zapraszam na spoty warszawskie. Śledź ten wątek : :wink:
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=8825
Pozdrawiam
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo