Zapewne, po otworzeniu klapki, po lewej stronie od kierownicy, lekko na dole, gdy widzę bezpieczniki, to aby dojść do przekaźników, należy pewnie jakoś wyciągnąć tą skrzynkę. Tylko jak to zrobić?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008 Posty: 2126 Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 16-01-2013, 14:29
MarcinP byłam obczaic do auta o co Ci chodzi hehe i juz kumam . Szczerze nie wiem. Widziałam, że są tam dwa wkręty centralnie nad górnymi bezpiecznikami , ja bym je odkręciła i zobaczyłabym co jest za nimi Ale niech napisze ktoś kto już do przekaźników w tej skrzynce się dobierał
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 16-01-2013, 14:32
tusia8510, o, dzięki za zaangażowanie ! Nie wiedziałem, że są tam jakieś wkręty, zapewne to będzie to, po odkręceniu wyjdzie "dalsza" część skrzynki. Poczekam jednak na jakieś potwierdzenie;)
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 16-01-2013, 14:36
Ja się dobierałem do przekaźnika podgrzewania przedniej szyby. Trzeba odkręcić te wkręty i opuścić całą skrzynkę z bezpiecznikami. Można ją też całkowicie wyjąć na tyle na ile pozwalają długości przewodów.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 16-01-2013, 14:40
Powiedzcie mi jeszcze proszę was bardzo Czy zamieniając przekaźniki (do wyboru mam tylko jeden, a dokładnie czasowy wyłącznik oświetlenia wnętrza), nie zepsuje tej rzeczy, która aktualnie działa? Oraz, jeśli nie używam czasowego wyłącznika, to czy mogę zostawić te przekaźniki już tak po zmianie(nie jest niebezpiecznie jeździć z jednym zepsutym przekaźnikiem, nic nie spale itp)?
Dodatkowo, czytałem, że ciężko wyciągnąć taki przekaźnik, a później go włożyć, jeśli się nie wie jak to zrobić.. A więc, jakieś wskazówki?
No i ostatecznie - akumulator odłączony, czy obojętnie?
Przekaźniki są z tyłu tej części (z bezpiecznikami) którą widzimy po zdjęciu klapki.
Tylko aby się tam dostać nie trzeba odkęcać skrzynki.Sposób nie jest wygodny, ale działa. Trzeba położyć się na podłodze z głową w stronę pedałów (a tyłek i nogi na zewnątrz auta). Trochę ekwilibrystyki, ale dużo mniej roboty
Sposób podpatrzony u mojego mechanika
MarcinP, wymieniając przekaźniki nic nie powinno się stać. Aku zawsze lepiej odłączyć, tym bardziej, że nie wiadomo co się tam stało.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
Mietek21
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Legnica
Wysłany: 16-01-2013, 20:31
To ja dodam od siebie taką informację. Były dwie wersje podgrzewanej tylnej szyby. Jedna z wyłącznikiem czasowym, tak jak wcześniej napisaliście, że wyłącza się samoczynnie po 10 minutach druga bez czasówki (u mnie tak jest). Podgrzewanie przedniej szyby wyłącza się po ok. 4 minutach tylnej muszę sam. Według schematów (mam obu instalacji jak ktoś potrzebuje to prześlę lub zamieszczę odpowiednie na jakimś serwerze) różnica jest w samym włączniku, przekaźniku i ilości przewodów z czasówką jest podajże 5 pinów na przekaźniku i włączniku a bez czasówki po 4 piny, ale dokładnie nie pamiętam jak to leci. Jak wrzucę na jakiś serwer to podam linka do schematów.
P.S. Dodam jeszcze że jak ktoś ma lusterka w prądzie to włączenie tylnej szyby powoduje również załączenie podgrzewania lusterek w obu wersjach wyposażeniowych.
[ Dodano: 16-01-2013, 21:00 ]
Wrzuciłem na chomika bo nie znałem innego serwera na który można wrzucić taki rodzaj pliku.
http://chomikuj.pl/nirvana_man/motoryzacja
Plik o nazwie 000-001.pdf
Schematy do forda fiesty, ale większości pokrywają się z pumą.
Pierwszy schemat dotyczący podgrzewanych szyb jest na stronie 11 (wydaje mi się, że bez przekaźnika czasowego szyby tylnej jak i przedniej). Drugi z wyróżnieniem na czasowy i nie czasowy na stronie 22. U mnie pokrywa się z instalacją w aucie (puma po lifcie), ale prawdopodobnie i przed będzie tak samo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum