Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogrzewanie
Autor Wiadomość
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 01-02-2011, 09:49   

jeśli nie grzeje na postoju a tylko w czasie jazdy to u mnie to był zawór nagrzewnicy
_________________
 
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 01-02-2011, 10:13   

Zawór nagrzewnicy jest od regulowania temperatury ogrzewania wewnętrznego tzn między ciepłem a zimnem, czyli jak pokrętło działa ogrzewanie w środku się zmiania, a samochód się nie dogrzewa, to sprawdź termostat ewentualnie czujniki temperatury
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 01-02-2011, 13:31   

masz uszkodzony elektrozawór. jest delikatnie tylko otwarty. jak masz wyższą predkość obrotową to ciśnienie w układzie przepycha mała ilość ciepłej wody przez zawór do nagrzewnicy i dlatego tylko wtedy masz ciepłe powietrze. 150 zł nowy zawór i 10 minut roboty na zimnym silniku.
Pozdrawiam
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Szczepan 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 01 Paź 2008
Posty: 198
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-02-2011, 17:53   

no dobrze, teraz pytanie: dlaczego na postoju nawet przy wysokich obrotach (3-4 tyś) nie grzeje, a jak jadę z takimi samymi obrotami to zaczyna grzać?
_________________

 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 01-02-2011, 18:14   

nie mam bladego pojęcia :) ale ja i Pusia mielismy dokładnie to samo wymiana zaworu załatwiła sprawe. gdyby to była pompa wody to nie grzało by nawet jakbyś jechał, nie było by i tak obiegu. poza tym zauważyłes że samochód się duzo szybciej nagrzewa podczas jazdy gdy silnik jest obciążony, niz na postoju...
Pozdrawiam
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 21-02-2011, 09:23   

Witam wszystkich marznących i tych już nie marznących w swoich kociakach :smile: w mnie spraw z ogrzewaniem wygląda tak.Wymieniłem termostat i układ chłodzenia działa oki :smile: wymieniłem elektrozawór nagrzewnicy na nowy kupiłem na allegro w firmie Intercars polecam sprzedawca naprawdę godny polecenia dałem 150 już z przesyłką :smile: i sprawa wygląda następująco:po zagrzaniu się układu leci mi zimne powietrze do środka po skrupulatnym przeczytaniu tematu post po poście jak poradził nasz kolega Hadzi odpiołem wtyczkę z elektrozaworu poleciało ciepełko :grin: a więc zawór i nagrzewnica ok.gdy powtórnie zamontuję wtyczkę leci ciepłe do momentu jak przekręcę pokrętło na zimne,normalka prawda.Jednak po ponownym przełączeniu na ciepłe kiszka :sad: .Byłem z tym u elektromechanika,przemierzył potencjometr i jest oki.polecił wymianę płytki,zakupiłem takową za 152 na szrocie i po założeniu było tak samo.Pomyślałem,że albo ta płytka jest do bani lub to całkiem coś innego,oddałem płytkę zwrócił kasę i problem pozostał.Pojechałem do sklepu z częściami do fordów i tam gość mi powiedział,że jest na tej płytce jakiś tam moduł,który przepala się w momencie kiedy elektrozawór jest zapieczony i silniczek zamontowany w zaworze stawia opór.Czyli silniczek się nie spali tylko ten moduł,oki pomyślałem dał mi cały panel,myślę sobie jak go założę i będzie działał to gościowi zapłacę i będzie oki.Facet gadał tak fachowo,że mu uwierzyłem i powiem szczerze,że się cieszyłem,iż trafiłem do fachowca bo zapewniał,że ta płytka jest sprawna bo wymienił ten moduł do swego forda lecz nie zdarzył jeszcze wymienić panelu.Zamontowałem go i nic to samo.Teraz nie wiem czy jest tylko psełdo fachowcem czy u mnie jest jakaś inna usterka.Mam dylemat teraz co mi dolega z tym panelem lub może coś innego jest.Nie mam pojęcia co może być.Może ktoś z was miał podobny problem i dał sobie z tym radę i podpowie swemu koledze :lol: powiem jeszcze tak elektryk przemierzył cały układ i cały czas na wtyczce jest napięcie 12v wyciągał po kolei wszystkie przekaźniki bo myślał,że któryś jest spalony lecz cały czas było to samo napięcie 12v.Powiedział mi,że zostało już tylko zdjęcie deski rozdzielczej bo musi być gdzieś zwarcie bo niemożliwe żeby cały czas napięcie było na kostce,czyli przetarte kable.Spędziliśmy nad tym całą sobotę i nie znaleźliśmy usterki zdjęcie deski zajmie pewnie też całą następną sobotę i obawiam się,że również nic nie da.Proszę pomóżcie znaleźć rozwiązanie,być może to całkiem błaha sprawa i może ktoś zna cudowny sposób aby usunąć usterkę...
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 23-02-2011, 00:33   

generalnie musi być zwarcie bo caly czas jest napiecie na kostce.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 23-02-2011, 08:19   

markko załamałeś mnie,lecz dzięki czyli zdjęcie deski jest konieczne :sad:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-02-2011, 08:28   

emcom dobry i prosty sposób :smile: dzięki,dlaczego sam na to nie wpadłem?Czyli jak ta ''nasza''żarówka będzie świecić to panel mam sprawny...? a jeśli nie to co mogło się na nim spalić,czy jest możliwa naprawa?
co innego jak panel sprawny a regulacja dalej nie działa...
elektrozawór-nowy :???:
sorki wiem dużo pytań ale o niczym innym teraz nie myślę na wszystkie możliwe sposoby :sad:

P.S. w sobotę jestem umówiony.Zjebkę dostanie...

hehe markko jest jeszcze szansa
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-02-2011, 10:24   

Z przeczytanego postu twego za co ci dziękuję :smile: widzę,że masz lub miałeś taki sam problem z jakim ja obecnie się zmagam.Obecnie jeżdżę z odpiętą wtyczką od elektrozaworu i jakże cieplutko jest w mej pumce w środku :smile: aż się nie chce wysiadać :smile: Powiem tak na bank skorzystam z twych porad by znaleźć przyczynę awarii i oczywiście usunąć ją jak dojdę do finału nie omieszkam się pochwalić.Jeszcze raz dziękuję ci za poważne podejście do tematu i pewnie trafne podpowiedzi a w sobotę dam znać jaki jest rezultat...
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
mkrafal
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2011, 11:18   Problem ogrzewania

Po wymianie u mechanika elektrozaworu (poprzednia obudowa się rozsypała), zaczęły się problemy z ogrzewaniem. Przy wyższych obrotach pow 4000 pojawiało się ciepłe powietrze, w przeciwnym wypadko było zimno. Było zimno i nie chciałem grzebać w aucie i wyciągnąłem wtyczkę elektrozaworu. Leciało cały czas ciepełko. Nie wiem co mnie podkusiło ale wsadziłem tą wtyczkę i po ponownym wyciągnięciu ciepła już wcale nie ma - chyba się przyblokował elektrozawór.

Czy wie ktoś jakiej średnicy rurki można wmontować w miejsce elektrozaworu?

Mierzyłem napięcie na wtyczce - ale błąd bo w ustawieniu zapłonu a wtedy ponoć jak nie są podawane obroty silnika to cały czas jest napięcie i nie jest sterowane masą.
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-02-2011, 21:09   

Sie wie :smile: sam wsadzałem hehe.Zmierz sobie suwmiarką średnice tych z elektrozaworu i będzie wiadomo.Ja sam tak kombinowałem ale nie pamiętam
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo