Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak obiegu, woda się gotuje, sprawny termostat sprawna pomp
Autor Wiadomość
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 26-09-2014, 20:21   

czyli to raczej nie chłodnica, bardziej mi to niestety śmierdzi głowica
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Diwad 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 24
Skąd: Grabowo/Malechowo
Wysłany: 26-09-2014, 20:23   

hmm... wolałbym aby to nie było to:D

Jakie jeszcze objawy są padniętej głowicy?

Z tego co pamiętam to koszt wymiany szczelki to jakieś 1500zl, prawda?:/

edit:

Wyczytałem, że przy padnietej uszczelce auto moze slabo palic. Moja pumka pali od reki bez zajakniecia. Tłustych bąbelków w zbiorniczku nie ma. Dymienie nie wydaje się być większe niż zwykle.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 26-09-2014, 20:27   

badziej niż o uszczelkę obawiam się uszkodzenia głowicy. ale chwila pompa wymusza obieg, płyn się gotuje, a do chłodnicy dociera ledwo ciepły, tak?
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Diwad 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 24
Skąd: Grabowo/Malechowo
Wysłany: 26-09-2014, 20:29   

Tak. Nie wiem czy to "ledwo cieplo" jest od plynu czy po prostu od ciepla silnika.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 26-09-2014, 20:30   

no to termostat nie puszcza dużego obiegu.
mały obieg czyli tylko po silniku, a duży obieg jest już z chłodnicą
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Diwad 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 24
Skąd: Grabowo/Malechowo
Wysłany: 26-09-2014, 20:31   

Tylko, że termostat kupiłem nowy i sprawdzałem czy otwiera się w gorącej wodzie. Stary faktycznie się nie otwierał, a nowy już tak. Może faktycznie źle odpowietrzyłem...ehh
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 26-09-2014, 20:34   

generalnie fordy mają układ samoodpowietrzający. Ale odpal silnik i kontroluj temperature i czekaj aż się wicher włączy i wyłączy, ale cały czas kontroluj temterature.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Diwad 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 24
Skąd: Grabowo/Malechowo
Wysłany: 26-09-2014, 20:36   

Przy odpowietrzaniu zaczekałem chwile az pochodzil z wlaczonym wentylem, ale nie chcialem go zbyt dlugo trzymac tak. Temperatura wg elma wynosila 96*C.
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 26-09-2014, 20:39   

no to generalnie ok. wentyl ma sie sam wyłączyć
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 29-09-2014, 11:00   

Diwad, przy odpowietrzaniu mój mechanik (zaufany i dobry) czekał aż wentylator się właczy i sam wyłączy i powtarzał to 3 razy. dopiero po tym temperatura się unormowała a z nawiewu zaczęło lecieć ciepłe powietrze. A propos termostatu to z własnego doświadczenia polecam tylko oryginalny. wymieniałem termostat 3 razy i dopiero ori się sprawdził (każdy był oczywiście nowy i otwierał się w gorącej wodzie). proponuję jeszcze płukanie nagrzewnicy
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
Diwad 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 25 Mar 2014
Posty: 24
Skąd: Grabowo/Malechowo
Wysłany: 29-09-2014, 11:04   

Winowajca był termostat. Kupiłem verneta i niby się otwiera w wodzie gorącej ale niewiele. Kupiłem wahlera i jest git. Niepotrzebnie wyciągnąłem pompę wodu:-)
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 29-09-2014, 15:37   

no i lalka :)
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo