Przesunięty przez: Gaydek 14-05-2014, 23:04 |
Wymiana rozrządu w Pumie 1,7 |
Autor |
Wiadomość |
ebatka
Dołączyła: 29 Gru 2013 Posty: 35 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 14-05-2014, 18:28 Wymiana rozrządu w Pumie 1,7
|
|
|
Kochani, czy wymiana rozrządu w Pumie z silnikiem 1,7 to jest jakaś wyjątkowo skomplikowana operacja? Chodzi o to, że mój mechanik akurat z Pumą nie miał do czynienia i zastanawiam się czy zostawiać mu autko czy znaleźć kogoś innego?
Może trochę panikuje, sama już nie wiem |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 14-05-2014, 18:52
|
|
|
Jak robił rozrządy w Fordach 1.4, 1.6 i 1.8 16V to sobie poradzi, robi się dokładnie tak samo, uwagę trzeba tylko zwrócić na napinacz. Wszystko jest opisane w pliku poniżej, proponuje wydrukować i zapoznać z treścią mechanika i będzie wiedział co robić
http://ford.sklep.pl/sett...17cb321fd067213 |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2014, 19:56
|
|
|
Tak jest to skomplikowane, ale dobry mechanik szybko sobie poradzi nawet przy pierwszym razie choć swego czasu pamiętam że ASO brało Pume na wymiane rozrządu na 2 dni!
By się dostać do rozrządu (łatwiejszy dostęp) trzeba podnieść silnik do góry poprzez odkręcenie łapy silnika która znajduje się u góry nastepnie lewarkiem podniesienie silnika, i trzeba pamietać o założeniu "płetwy" blokującej wałki by poźniej nie było problemów.
To chyba takie dwie podstawowe wskazówki. |
|
|
|
|
liptoneq
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013 Posty: 67 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-05-2014, 20:37
|
|
|
Ja oddałem jakiś czas temu autko na wymianę rozrządu do "znajomego" mechanika, który też pumy wcześniej nie robił i nie narzekał na nic poza brakiem miejsca (silnika nie wyciągał) ale wszystko zrobił i jak do tej pory nie ma żadnych niepożądanych efektów (po ok 5k km) więc jeżeli ktoś jest dobry w swoim fachu to chyba problemów nie będzie |
|
|
|
|
ebatka
Dołączyła: 29 Gru 2013 Posty: 35 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 15-05-2014, 17:44
|
|
|
Mechanik jest podobno dobry i jest dość pozytywnie nastawiony do mojej Pumki więc zaryzykuje Wydrukuje mu tą ściągawkę i dopisze info o silniku i płetwie- cokolwiek to jest
Mam nadzieję, że będzie dobrze... |
|
|
|
|
kozii [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2014, 18:27
|
|
|
Płetwa? Chyba blokada się to potocznie nazywa. Ale w sumie co za różnica?
Też mnie czeka wymiana rozrządu. Na pewno zrobię to na oryginalnych częściach z ASO. Z wymianą to nie wiem, bo życzą sobie 500zł. |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 15-05-2014, 18:47
|
|
|
To chyba o tę 'płetwę' chodzi:
.
Taki zestaw jest raczej niezbędny to dobrego ustawienia rozrządu.
Warto jeszcze przy okazji rozrządu wymienić uszczelniacze wałków i pompę wody . |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 15-05-2014, 19:29
|
|
|
Powtarzam, jak robił rozrządy w Fordach z benzynkami 1.4, 1.6 i 1.8 to musi mieć te blokady, które wkleił Tast i nie przesadzające ze stopniem skomplikowania W 2.5 V6 TDI trzeba rozebrać cały przód samochodu żeby dostać się do rozrządu, a np. w mało popularnych silnikach V6 Rovera są 3 paski rozrządu i robi to tylko kilka osób w polsce |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 15-05-2014, 20:33
|
|
|
A po co wymieniac pompe wody jesli jest w dobrym stanie? W ex nie robilem tego wcale, nigdy. W obecnej tez nie wymienilem. |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2014, 09:13
|
|
|
Miałem dwa razy wymieniany rozrząd i pompy nie ruszałem. Mam doświadczonego mechanika, który jako jeden z nielicznych, bardzo dobrze Pumę ogarnia.
Skoro nie wykazywała wyraźnych śladów uszkodzeń / zużycia, to po co ?
"nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu"
W tej sprawie dowiadywałem się również u "mojego" sprzedawcy z Forda, i również powiedział, że nie ma takiej potrzeby, jeśli nie ma w/w oznak ( a przecież są to dla niego dodatkowe pieniądze, a jednak nie zalecał ).
Oczywiście nie ma w tym nic złego, że ktoś chce wymienić wszystko za jednym razem. Chwała mu za to. Świadczy to bardzo dobrze o właścicielu, ale umówmy się: nie ma przykazu / zasady, że trzeba wymieniać razem. Nie trzeba.
To nie amortyzatory, że się wymienia parami. |
|
|
|
|
ebatka
Dołączyła: 29 Gru 2013 Posty: 35 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 16-05-2014, 11:51
|
|
|
Jak pompa będzie do wymiany to na pewno też wymieni.
Czy to jest ten rozrząd, który powinnam kupić? Chciałam się upewnić
http://www.ford-esklep.pl...FORD-1203767/87
Mówicie, że te narzędzia ze zdjęcia musi mieć żeby dobrze ustawić rozrząd? Mam nadzieje, że je ma... |
|
|
|
|
Zahariash [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2014, 12:33
|
|
|
Rozrząd podany w linku jest OK.
Bez tych narzędzi, to mu raczej nie zostawiaj Pumy do robienia. |
|
|
|
|
kozii [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2014, 18:54
|
|
|
Wszystko zależy od konstrukcji auta jeśli chodzi o pompę wody. W Megane Coupe wymieniałem komplet dwie rolki, pasek i pompę.
Ale w Pumie nie jest to konieczne gdyż jest ona osobno. ( info prosto z ASO ) Za ori pasek i napinacz w Fordzie wołają 530zł |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2014, 19:45
|
|
|
Zgadza sie, pompa wody nie jest napędzana paskiem rozrzadu, wiec jak jest sprawna to nie trzeba jej wymieniać.
Zahariash napisał/a: | Oczywiście nie ma w tym nic złego, że ktoś chce wymienić wszystko za jednym razem. Chwała mu za to. Świadczy to bardzo dobrze o właścicielu |
Ale może świadczyc, że spi na pieniądzach Niech wtedy powymienia wszystko co tylko możliwe na nowe |
|
|
|
|
|