Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie w silniku - nagrania!
Autor Wiadomość
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 14-01-2014, 22:49   Stukanie w silniku - nagrania!

Witajcie,
od 4 dni mamy problem z Pumą, który narasta. Chodzi o stukanie w silniku. Słychać na zimnym i na ciepłym. Z dnia na dzień coraz mocniej...
Jakie macie pomysły?

http://www.youtube.com/watch?v=ztrP8j2EWYM

http://www.youtube.com/watch?v=10ZOqZuq-ww
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 14-01-2014, 22:56   

Trudno określić to na odległość ale z filmu wynika, że im niżej wkładasz kamerę tym jest głośniej co oznaczałoby stuki z układu korbowego, a to niestety nie wróży nic dobrego :( Podobno jak padnie zawór zmiennych faz rozrządu to objawia się to stukaniem na wolnych obrotach ale nie miałem z tym nigdy do czynienia więc nie pomogę.
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-01-2014, 23:09   

zac93 tak miał i już drugi silnik musiał kupić :-(
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=8239
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2014, 00:03   

darpuslo, nie strasz chłopaka - u Zaca to inna bajka, on ma 1.4, więc nie ma zmiennych faz rozrządu...

PS. zmienne fazy rozrządu to taki chłopiec do bicia w Pumie.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2014, 00:07   

opoya rozumiem że to stuka rozrząd :-(
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2014, 00:20   

Takiej odpowiedzi nie udzielę, bo nie jestem jasnowidzem. Za mało danych, a przede wszystkim brak sprawdzenia kodów błędów. Słuchanie silnika na podstawie nagranego filmiku jest krótko mówiąc mało miarodajne.

Najważniejsze, że różnica pomiędzy 1.4 i 1.7 jest na tyle duża, że nie można prównywać objawów tego typu i wyciągać z nich wspólnych wniosków.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2014, 00:40   

chylę czoło przed ekspertem i już zamilczę na ten temat :oops:
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 15-01-2014, 15:54   

Ja bym osobiscie wykluczyl panewke nawet pomimo slabej jakoaci dzwieku. Napisz jak to sie stalo, wiecej szczegolow :p
 
 
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 15-01-2014, 22:25   

Dzięki za zainteresowanie tematem.
Więc tak, moja kobieta była Pumą w PL przez 2 tygodnie. Przed wyjazdem oczywiście sprawdzony olej itp., było ok. 3/4 stanu.
Wróciła z Polski, oleju było na min. to dolaliśmy. Mniej więcej w tym samym czasie pojawiły się pierwsze delikatne stuki, tylko na dobrze rozgrzanym silniku, przy delikatnym rozpędzaniu się.
Z dnia na dzień stuki się nasilały. Aktualnie jest tak, że stuka przy odpalaniu, delikatnie na zimnym silniku przy przyspieszaniu. Na ciepłym stukanie jest b. głośne na wolnych obrotach i przy delikatnym rozpędzaniu się.
Co dziwne, jak przegoniłem Pumę w chwili wkur... to po zjechaniu z autostrady przez parę minut była cisza, potem stukanie stawało się coraz bardziej natarczywe.

Kody odczytam jutro.

Olej forda 5W30 wymieniany ok. 5kkm temu.

[ Dodano: 16-01-2014, 20:38 ]
No i stało się...
Dzisiaj podczas jazdy coś szarpnęło, krótki zgrzyt i koniec. Tak, wiem, powiecie, że przy takich objawach się nie jeździ, ale niestety taka była potrzeba.

Na chwile obecną szukam silnika 1.7.
Jeżeli ktoś wie, widział, ma sprawdzonego sprzedawcę to proszę o namiary.
Dzięki i pozdrawiam.
 
 
darpuslo 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-01-2014, 00:06   

Aby rozwiązać zagadkę : co nawaliło? rozmontuj silnik i podaj wyniki oględzin na forum :razz:
_________________
Fiat 126p, Fiat 126p, VW Transporter T3, BMW 733i, VW Jetta, Mercedes 115, Toyota Carina II, Fiat Punto, Kia Rio, Nissan Primera, i teraz Pumcia
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 17-01-2014, 16:52   

Nie no jak zgrzyt i silnik stanął to pewnie wał mu poszedł :P Ostatnio przechodziłem u siebie wymianę silnika, także osobiście Ci współczuję :cry:
 
 
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 17-01-2014, 21:49   

darpuslo napisał/a:
Aby rozwiązać zagadkę : co nawaliło? rozmontuj silnik i podaj wyniki oględzin na forum :razz:


Być może, jak znajdę czas. Sam jestem ciekawy co z czym się przemieliło...
 
 
maniek86krk 

Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 182
Skąd: kraków
Wysłany: 18-01-2014, 14:09   

Nie lepiej rozwazyc naprawe uszkodzonego silnika? Ja na Twoim miejscu rozebralbym silnik i zobaczyl co go boli przy okazji moglbys sobie zrobic remont silnika i mialbys pewnosc ze jeszcze dlugo pojezdzi a tak to kupisz silnik ktory moze Ci przejechac 200tys albo 2 tys i strzeli
 
 
Bryckas 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 26
Skąd: Pagórki
Wysłany: 18-01-2014, 16:45   

Z tego co się orientowałem, dół silnika jest nienaprawialny. A raczej coś tam poszło...
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 18-01-2014, 21:13   

Dół silnika jest droższy niż góra, a w 1.7 nie można naprawiać wała, zmieniać panewek tylko trzeba całość, było na forum http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1339 :P
maniek86krk, mi poszła panewka, nie mogłem znaleźć wału, dół silnika kosztuje w serwisie 4600, nieopłacalne moim zdaniem :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo