Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Benzyna Vs Diesel
Autor Wiadomość
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 27-01-2009, 21:07   Benzyna Vs Diesel

Często jak rozmawiam z ludźmi którzy mają Diesle to mówią, że Benzyna to padaka która wcale nie jedzie... Ja zaś śmiało bronię Benzynowych silników bo jestem ich fanem, a wy jakie macie zdanie na ten temat ? Wkurzają mnie ludzie którzy nagle wsiadają w Diesla i mówią że Benzyna to nagle zło i nie jedzie. Dla mnie faktem jest to że 3/4 użytkowników podnieca się tym jak wgniata w fotel bo jest wyższy moment a w rzeczewistości auto wcale nie jest takie szybkie na ile dawają nam subiektywne odczucia. Tam samo z elastycznością no OK jest może lepszy z poszczególnych biegów, ale skoro mamy benzynę to albo redukujemy i lecimy pod Red Line i w tym momencie wypada to na podobnym poziomie lub też lepiej, po to w końcu są te obroty w benzynowcu żeby go kręcić w porównaniu do Diesla który lubi przedział przeważnie max 3500-4000 Rpm w ostateczności. To samo tyczy się z pod świateł mam super Diesla to cię objadę z palcem bo ty masz benzynę. Po prostu ci Dieslowce czują się jakoś pewniej, czemu to tak ?
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
Ostatnio zmieniony przez Kolin 28-01-2009, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2009, 22:07   

hmm ja tez jestem zwolennikiem benzyny kiedys mowilem ze nie kupie klekota ale patzrac na ceny to chyba po pumce ebdzie jednak dieselek ale nie ze wzgledu na osiagi tylko na oszcednosc.
a co do osiagow to np golf IV 1.9 tdi w automacie nie jezdzi Hadzi i franek widzieli ze to sie toczy i nie przyspiesza :???:
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 27-01-2009, 22:10   

Mnie najbardziej wkurza jak jedziesz pomału przez miasto siada ci jakiś cwaniak bezczelnie na zderzak i jak chcesz mu uciec to za cholerę nie możesz mu odejść jak jedzie klekotem, no chyba ze zapinasz 2 i lecisz do odcięcia, ale nie jestem taki fan katowania auta :???:

[ Dodano: 27-01-2009, 22:11 ]
lewadzki napisał/a:
jednak dieselek ale nie ze wzgledu na osiagi tylko na oszcednosc.


Nie wiedzieć czemu, ale zaczynam tak samo podchodzić do tematu. Mimo iż jestem fanem benzyny to i tak ją rzadko kręcę wysoko bo nadzwyczaj mi szkoda auta. A takie 2.0 TDI mógłbym dusić tak jak to robi większości użytkowników Klekotów :D
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 27-01-2009, 22:21   

Kolin napisał/a:
A takie 2.0 TDI mógłbym dusić tak jak to robi większości użytkowników Klekotów

To może warto rozważyć kupno turbo benzyny... Nie musisz dusić do odcięcia, a auto idzie dość sensownie do przodu...
 
 
 
heavyfoot 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 262
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 27-01-2009, 23:48   

Nowsze diesle naprawdę fajnie się kręcą ,ale jeśli chodzi o spalanie to pomimo niejednokrotnie świetnej technologi np. common rail liczy się też masa auta.

Mam oprócz pumy MB A 170 CDI i spala na trasie ok 4,5 ropy, po mieście ok 5,5 , z mocą też nie narzekam (90KM z turbinką), ale jak jeździłem mondeo 140 KM w TDCI to spalanie po mieście już było na poziomie pumy, trasa zresztą też.

Podsumowując: jako że ojciec ma serwis diesli :mrgreen: i trochę się tym najeździłem to jednak dopiero technologia common rail może się wg. mnie równać z benzyną pod względem osiągów nie ogłuszając przy tym hałasem.
Tdi też jest oki jeśli się polubi ten klekot.
_________________
Wir sind die Coolsten, wenn wir cruisen,
wenn wir durch die City düsen
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 28-01-2009, 00:05   

Kolin napisał/a:
jak rozmawiam z ludźmi którzy mają Diesle to mówią, że Benzyna to padaka która wcale nie jedzie.
no cóż...muszą jakoś sie pocieszac po tym jak wymienili juz wtryski, turbo sprężarę, sprzęgło i dwumasę(jakies 6-8 tysięcy zł) a kupili żeby tanio było :twisted:

Kolin napisał/a:
3/4 użytkowników podnieca się tym jak wgniata w fotel bo jest wyższy moment a w rzeczewistości auto wcale nie jest takie szybkie na ile dawają nam subiektywne odczucia. Tam samo z elastycznością no OK jest może lepszy z poszczególnych biegów, ale skoro mamy benzynę to albo redukujemy i lecimy pod Red Line i w tym momencie wypada to na podobnym poziomie lub też lepiej, po to w końcu są te obroty w benzynowcu żeby go kręcić

własnie, rzecz w tym że wszyscy porównują TURBO diesla do benzyny... więc może porównajmy to z TURBO benzyną! NIE MA ... szans. :roll:

pozdro
 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 28-01-2009, 00:07   

kurde ale czemu porównujecie TD bo zwykłej wolnossącej benzynki? Porównajcie zwykłego diesla to zobaczycie różnice :)
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-01-2009, 01:14   

Tylko porównajcie wtedy spalanie turbo benzyny i turbo diesla. Teraz chyba jedynie silniki TSI zeszły do w miarę normalnego spalania, które i tak jest wyższe od jednostek TDI, JTD itd
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 28-01-2009, 08:41   

wybierając turbo ropniaka wybieramy spalanie ( niższe )
a wybierając turbo benzynę wybierasz osiągi

szwagier przed kupnem mojej pumy namawiał mnie do kupna golfa III 1,9tdi ( 90km) ale jak się przejechałem 2 takimi autkami to miałem dosyć bo komfortu zero . jednak moim zdaniem francuskie ropniaki są bardziej komfortowe
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 28-01-2009, 08:54   

markko napisał/a:
kurde ale czemu porównujecie TD bo zwykłej wolnossącej benzynki? Porównajcie zwykłego diesla to zobaczycie różnice


Dokładnie!

Natomiast turbodiesla proszę porównać do turbobenzyny - jakoś wszystkie octavki i passaty mogą co najwyżej nadymić trochę, ale nie wyprzedzą ;)

BTW nie jestem przeciwnikiem diesli - to co robi BMW to po prostu poezja :)
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 28-01-2009, 10:54   

No tak Turbo benzyna VS Diesel to wiadomo korzyść benzyny, nie mniej jednak w naszym kraju nie wiele ludzi ma te Turbo Benzyny, a jednak panowie w dieslach naśmiewają sie z wolnossących benzynowców. Macie też tak że jak widzicie jakiegoś Diesla to macie ochotę go skilować lub wyprzedzić ? Ja tak ostatnio mam. Chyba dlatego że moi koledzy ostatnie czasy cały czas chwalą się swoimi super szybkimi Dieslami.
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2009, 11:16   

Jak osobiście zawsze byłem fanem diesla.
Co do eksploatacji diesli; trzeba przestrzegać kilku zasad. Zanim zacznie się go deptać trzeba rozgrzać silnik, zanim wyłączymy silnik turbina musi się ostudzić, należy tankować tylko dobrej jakości paliwo, itd. Wtedy taki diesel posłuży długo.

Dietih napisał/a:
no cóż...muszą jakoś sie pocieszac po tym jak wymienili juz wtryski, turbo sprężarę, sprzęgło i dwumasę(jakies 6-8 tysięcy zł) a kupili żeby tanio było :twisted:

Bo taka jest mentalność Polaków. Myślą, że kupią 8 czy 10 letniego diesla z przebiegiem 200 000 lub mniej. Takie sytuacje się nie zdarzają. Jeśli ktoś kupuje diesla, to tylko po to, by tłuc nim kilometry. Także realny przebieg na 8 letniego diesla to minimum 350 000. Tylko takich na rynku nie ma... Dlaczego? Bo wszyscy cofają szafę....
No i jeśli taki delikwent ma przebiegu pół miliona, to nie ma się czemu dziwić, że coś w silniku padło....

Już gdzieś kiedyś pisaliśmy, że niemieckie majonezy po trzech latach często mają milion przebiegu....

Kolejny plus dla diesla to jest właśnie elastyczność. Nie trzeba ciągle przerzucać tych biegów. Fajna sprawa..... No i często niskie spalanie....

Żeby nie było kolorowo - benzynkę też lubię - fajnie cichutko pracuje silnik.... Można poszaleć już nawet takim autkiem jak puma. Dużo frajdy.

Dlatego ciężko określić który jest lepszy.
Benzyna w turbo.... malina. Miałem okazję trochę jeździć volvo C70 2.5T (benzynka). Wrażenie zaje...... Ale tutaj już z ekonomią jest ciężko. A fanem lpg nie jestem, więc nie kupił bym takiego auta by go gazować.

Niewątpliwie przez ostatnie 20 lat poczyniono ogromne postępy w produkcji silników diesla. Są szybkie, czyste, ekonomiczne. Niestety klekoczą :P Gdybym auta używał żadko, lub jeśli służyło by mi tylko do zabawy, niewątpliwie wziął bym benzynkę (lub turbo benzynkę). A jeśli do codziennej jazdy, to jednak chyba rozsądek powinien wziąć górę...

[ Dodano: 28-01-2009, 11:17 ]
I jeszcze jedno. Diesel ok, ale nie francuski. Francuzi niech poprzestaną na tym, na czym sie znają (wina, naleśniki) a nie na robieniu diesli.
 
 
Agunia 
Gumiś To Fajny Miś


Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 18 Paź 2005
Posty: 2239
Skąd: HoLLyŁódź
Wysłany: 28-01-2009, 15:25   

no no no jestem w szoku :D
Ja myślałam że diesle to muły :D
_________________
Rajdy samochodowe są jak seks - nie trzeba być w tym dobrym by Ci to sprawiało przyjemność. ]
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-01-2009, 15:30   

Aga, rzeczywiście kiedyś tak było, teraz jest wręcz na odwrót :mrgreen:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Waluś 
Alfa...?! Yesss.... :-)


Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 1438
Skąd: HollyŁódź
Wysłany: 28-01-2009, 15:35   

Jeśli rozmawiamy o "nowych" dieslach - to się zgodzę. Ale tak na serio - nie można porównać zwykłego wolnossącego silnika benzynowego do uturbionego diesla - skłaniałbym się do wcześniejszych wypowiedzi - porównujmy turbo diesla do turbo benzyny jeśli chodzi o osiągi, natomiast w kwestii spalania - tu zdecydowanie diesel będzie na podium...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo