Przesunięty przez: Gaydek 26-12-2006, 00:36 |
Utrata mocy a nagrzanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 23-10-2004, 15:20 Utrata mocy a nagrzanie silnika
|
|
|
Od kilku dni podczas jeżdzenia po wawie zauważyłem straszną dolegliwość. Jak stoję w korakch to strasznie nagrzewa mi sie silnik, chociaż temperatura na wskaźniku tego nie pokazuje i dmuchawa sie nie włącza.
Skutkiem tego jest głośniejsza jego praca i spory spadek mocy.
Czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem i poradził sobie z tym?
Ile może kosztować diagnoza/wymiana czujnika tempetratury?
Pozdrawiam
tOmO |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 23-10-2004, 16:49
|
|
|
Diagnoza i czujnik swoją drogą, ale Tomo... pamiętasz naszą rozmowę o stożku . I o "doplywie" zimnego powietrza . Może to też ma jakiś wplyw na odglosy i na spadek mocy (na moc prawie na pewno). |
|
|
|
|
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 23-10-2004, 17:11
|
|
|
Tak, ale jak ruszam, to powietrze dość szybko chłodzi się pod maską,
a w tym przypadku to samochód zaczyna dobrze jeździć dopiero jak postoi sobie z godzinkę.
Nie sądze, żeby powietrze tak szybko nagrzewało się od silnika, a po za tym dlaczego wogóle nie włącza mi się dmuchawa, a wskaźnik temp. zawsze jest w połowie między zielonym a czerwonym polem?
Pozdrawiam
tOmO |
|
|
|
|
DRAGON [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2004, 23:43
|
|
|
Ja bym sprawdzilł termostat i olej w silniku. Nie sadze zeby to byla wina stozka. |
|
|
|
|
tOmO
tomo
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 139 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 24-10-2004, 13:42
|
|
|
Olej wymieniałem niedawno na Mobil One 0W-40 i jego ilość mieści się w normie.
W poniedziałek pojadę do ASO to może oni coś podpowiedzą. Chyba, że polecicie mi szybko jakieś inny warsztat w wawie, który mi to zdiagnozuje (najlepiej, żebym mógł podłączyć samochód do komputera, bo sam jestem ciekaw, czy czegoś nie wykaze)
Pozdrawaim
tOmO |
|
|
|
|
DRAGON [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2004, 22:13
|
|
|
JA mam odwrotny problem. Temperatura silnika jest w polowie polowy a czasem jeszcze nizej. JAk stoje w korku dochodzi do polowy wskaznika ale zaraz spada jak rusze. Jeszcze tego nie badalem, moze ktos wie cos na ten temat? Twoja Pumka TOMO jest gorąca moja ZIMNA |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-10-2004, 22:23
|
|
|
W zeszlym tygodniu w Auto Swiat o tym pisali. Wedlug nich to wina jakiegos zaworu, ktory wlacza maly i duzy obieg w chlodnicy. Artkul |
|
|
|
|
DRAGON [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2004, 22:26
|
|
|
Dzieki Boogie. HEH wlasnie tak wyglada moj wskaznik temperatury czasami jest jeszcze nizej SZOK |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-10-2004, 22:28
|
|
|
Widzisz, pewnie redaktorzy auto Swiat czytaja nasze forum |
|
|
|
|
DRAGON [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2004, 22:35
|
|
|
No coz najwyrazniej Termostat bo coz by innego. |
|
|
|
|
ces [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2005, 16:23
|
|
|
Żeby nie tworzyć nowego topicu podłączam się pod ten.
Mam problem z dmuchawą/nawiewem otóż pewnego dnia przestały mi działać 3 biegi nawiewu(1,2,3) 4 działa, po około 2 tygodniach znowu było wszystko ok ale zaraz znowu przestały działać. 4 działał i działa nadal. Nie orientuje się ktoś co to może być? |
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-12-2005, 22:36
|
|
|
Było - poszukaj na forum. Bezpiecznik termiczny lub upaliły się przewody przy kostce itd. W każdym bądź razie drobnostka. Koszt naprawy jak samemu nie przekroczy 10zł. |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Paweł
---------------
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 20-12-2005, 23:12
|
|
|
ces napisał/a: | Wysłany: 2005-12-20, 16:23
Żeby nie tworzyć nowego topicu podłączam się pod ten.
Mam problem z dmuchawą/nawiewem otóż pewnego dnia przestały mi działać 3 biegi nawiewu(1,2,3) 4 działa, po około 2 tygodniach znowu było wszystko ok ale zaraz znowu przestały działać. 4 działał i działa nadal. Nie orientuje się ktoś co to może być? |
Niestety nie Danae z calym szacunkiem dla Ciebie ale jest to REZYSTOR DMUCHAWY sam mialem taki problem miesiac temu. Z tego co pamietam koszt nie przekroczyl 50zł w ATZ;cie w łodzi. |
|
|
|
|
Danae
Dołączyła: 10 Wrz 2004 Posty: 513 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 20-12-2005, 23:31
|
|
|
Paweł napisał/a: | Niestety nie Danae z calym szacunkiem dla Ciebie ale jest to REZYSTOR DMUCHAWY sam mialem taki problem miesiac temu. Z tego co pamietam koszt nie przekroczyl 50zł w ATZ;cie w łodzi. |
No my mieliśmy taki problem zeszłej zimy i koszt naprawy nas wyniósł 3 zł i 2h pracy żeby wymienić to o czym wcześniej pisałam. Nawet mamy to pamiątkę A że Ciebie z całym szacunkiem skasowali to już nie moja wina. Jak widać warto czasem usiąść w garażu i zajrzeć we własną pumę. Pozdrawiam |
_________________ https://rod-nekla.pl/ |
|
|
|
|
Paweł
---------------
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 06 Wrz 2005 Posty: 745 Skąd: HollyŁódź
|
Wysłany: 21-12-2005, 09:34
|
|
|
No niestety z calym szacunkiem ale niemasz racji bo sprawdzalem bezpiecznik i kabelki i dup* a pozatym czesc kupilem sam i ja tez sam wymienilem.
Moze problem u Ciebie byl bardziej blachy. |
|
|
|
|
|