Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
światła, ratunku !!!
Autor Wiadomość
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 07-10-2008, 21:46   

Jedynie co możesz sprawdzić takim multimetrem to stałą wartość prądu pobieranego przez przetwornice, i napiecie jakie ją zasila. Po stronie wtórnej bez TRUE RMS zapomnij o jakich kolwiek pomiarach. Zmierzenie wartości prądu pobieranego przez urządzenie to nie wszystko. Trzeba zobaczyć co "wraca do instalacji elektrycznej samochodu" co jest na wyjsciu przetwornicy. Tylko w taki sposób określisz czy problem jest w przetwornicy czy w samej lampie wyładowczej. Na zakresie omomierza możesz sprawdzic czy nie ma zwarcia lub przerwy. W przypadku wejścia zasilacza impulsowego nic a nic wiecej nie określisz.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
Ostatnio zmieniony przez tomcio 07-10-2008, 21:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 07-10-2008, 21:48   

ehhh, widzisz dzisiaj pojechałam w gorzowie ( bo akurat tu studiuje) do podobno najlepszego elektryka. nawet nie chciał spojrzec jak powiedzialam ze dokładane xenony, a przeciez taki kolezka to raczej nie miałby problemu z takim czyms...

ale no cóz widac ma za duzo klientów i wybiera sobie poprostu robote, zamiast pomóc biednej studentce :567:
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:50   

tomcio napisał/a:
Jedynie co możesz sprawdzić takim multimetrem to stałą wartość prądu pobieranego przez przetwornice, i napiecie jakie ją zasila. Po stronie wtórnej bez TRUE RMS zapomnij o jakich kolwiek pomiarach. Zmierzenie wartości prądu pobieranego przez urządzenie to nie wszystko. Trzeba zobaczyć co "wraca do instalacji elektrycznej samochodu" co jest na wyjsciu przetwornicy. Tylko w taki sposób określisz czy problem jest w przetwornicy czy w samej lampie wyładowczej.



Przecierz samo przejsci ( jak to mówią ) też możesz sprawdzić bynajmniej tego nasz uczyli w technikum elektronicznym. Zobacze jutro w praktyce jak to jest u mnie na przetwornicach

[ Dodano: 7 Październik 2008, 22:53 ]
tusia8510 napisał/a:
ale no cóz widac ma za duzo klientów i wybiera sobie poprostu robote, zamiast pomóc biednej studentce :567:

tak to niekiedy bywa no bo tego sie raczej nie da rozebrac można sprawdzic czy sama przyczyna tkwi w tej przetwornicy a jak nie no to szukać dalej
_________________

 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 07-10-2008, 21:53   

Przejście ci niewiele powie (tak można sprawdzać żarówki, albo kable) - wystarczy że na wejściu przetwornicy będzie filtr typu T i już miernik pokaże cokolwiek. Element kluczujący lub trafo impulsowe będzie uszkodzone i jak to miernikiem wychwycisz skoro przetwornica jest nierozbieralna :?: Można to ocenić jedynie obserwując przebieg wyjsciowy z przetwornicy - wierz mi, głęboko siedze w układach zasilaczy impulsowych (w końcu na nich są budowane też wzmacniacze samochodowe) :wink:

[ Dodano: 07-10-2008, 22:54 ]
tusia8510, bo to jest tak jak mówiłem - mało elektryków samochodowych ma pojęcie o elektronice... A przetwornica to nie jest jakiś prosty układ elektroniczny. Dlatego najlepiej poszukaj wśród elektroników - najlepiej znajomych.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
Ostatnio zmieniony przez tomcio 07-10-2008, 21:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:56   

tomcio napisał/a:
wierz mi, głęboko siedze w układach zasilaczy impulsowych :wink:


czyli też elektronika :grin: no to już wiem do kogo sie zwrócić jak czegoś nie będę wiedział na studiach :mrgreen:
tomcio napisał/a:
filtr typu T

tego nie przewidziałem to może zmienia bieg sytuacji. :cry:
_________________

 
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 07-10-2008, 21:58   

No dokladniej siedze w audio, ale jak masz problemy to wal śmiało :wink:

Odnośnie filtrów - są montowane żeby zakłócenia od samej przetwornicy (czestoliwość około 30kHz i jej harmoniczne) nie przedzierały sie do instalacji samochodu. Dzięki nim radio Ci nie trzeszczy ( a właściwie piszczy) :razz:

Dodam że taki układ przetwornicy tak ogólnie składa sie z kilku bloków: blok filtrów, blok elementów kluczujących, blok generatora i sterowania, blok transformatora, a po stronie wtórnej prawdopodobnie układ generatora HV i układ prostownika i filtrów. Ale co do strony wtórnej nie jestem do końca pewien, bo nie miałem styczności z rozebraną przetwornicą dla ksenonów.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2008, 22:16   

Czemu od razu myślicie, że to przetwornice? Może być banalna sprawa, typu uszkodzony kabel czy izolacja. Nie ma sensu zaczynać od najbardziej skomplikowanej rzeczy, tylko wyeliminować podstawowe...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 07-10-2008, 22:20   

niom Opoya masz racje, tak jak znalazłam ten głupi bezpiecznik do którego nikt wczesniej nie zaglądał...
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-10-2008, 22:22   

Opoya napisał/a:
Nie ma sensu zaczynać od najbardziej skomplikowanej rzeczy, tylko wyeliminować podstawowe...


Kochana szefowo (Opoyo) własnie staramy sie to zrobić i jakoś pomóc naszej koleżance. Najlepiej jak to wszystko ma się przed sobą wtedy można coś więcej powiedziec
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 07-10-2008, 22:22   

nio ale juz załoze te zwykłe światła, skoro pozniej bedzie mozna załozyc z powroten xenonki i w miedzyczasie znalezc kogos kto mi je sprawdzi.
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 08-10-2008, 08:21   

Opoya napisał/a:
Czemu od razu myślicie, że to przetwornice?


Nie napisałem że to przetwornice. Wyrażnie napisałem ze tak należy postepować żeby sprawdzić czy wina nie leży po stronie przetwornic i jak je przetestować w warunkach zwyklego śmiertelnika. A że przy okazji troszke wyszła budowa i zasada działania to juz chyba czysta ciekawostka. A żeby nie bylo, napisałem też jak w prosty sposób można ocenić połączenia doprowadzające prąd do przetwornic.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 08-10-2008, 10:57   

Witam. Własnie wróciłam od mechanika. Zaróweczki założone i swiatła działają jak trzeba :D . Są oczywiście niestety dduuuuuuuuuuuuuuuuzo słabsze ale są.
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 09-10-2008, 00:26   

Mnie tam ciekawi werdykt elektryka w sprawie ksenonów :razz: :mrgreen:
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
adasieniek 


Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 388
Skąd: Złotów
Wysłany: 09-10-2008, 10:23   

hehe jakby co to ja jestem elektrykiem :)
_________________

 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 09-10-2008, 11:40   

tomcio napisał/a:
Mnie tam ciekawi werdykt elektryka w sprawie ksenonów :razz: :mrgreen:


No ja też tego jestem ciekawy

:mrgreen:
adasieniek napisał/a:
hehe jakby co to ja jestem elektrykiem :)


no normalnie na tym forum sami elektr/onicy/ycy :grin:
:wink:
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo