Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Opoya
16-07-2013, 21:33
jak podłączyć czujnik prędkościomierza POMOCY !!!
Autor Wiadomość
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 16-07-2013, 13:05   jak podłączyć czujnik prędkościomierza POMOCY !!!

Witam wszystkich jestem tu nowy na forum i mam od kilku dni pumkę i dochodzę z nią do ładu. Tak jak w temacie pisze mam czujnik linkę itp ale jakiś osioł przy grubej instalacji i tej głównej kostce obciął kable. I pisze z prośbą o pomoc jak te trzy kabelki połączyć
:cry: Proszę was Panowie i Panie o pomoc
Ps. silnik mam 1,7 125km

[ Dodano: 16-07-2013, 14:06 ]
może ktoś dać znać na gg 2921642 lub na tel to od dzwonię
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez wiertło 18-07-2013, 08:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 16-07-2013, 21:43   

Ja się nie boje więc odpowiem :D

Jeśli chodzi o stronę połączeń od strony licznika to tutaj są opisane wszystkie złączki ;)
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7618
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 17-07-2013, 12:37   

Dukes, dziekuje ale to nie to potrzebuje samo podłączenie czujnika predkości z tą grubą wiozką a tam nie ma tego :sad:
Opoya, juz sie poprawiłem dziekuje za uwagę.
Prosze was pany o pomoc jeżeli ktoś by mógł zerknąć jak to wygląda.
Pozdrawiam
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 17-07-2013, 13:01   

Ale jakiego czujnika? Chodzi Ci o ten przy skrzyni biegów? Masz Pumę z 1998 roku więc przed "liftem", a co za tym idzie masz przecież licznik analogowy z prędkościomierzem na linkę więc jeśli Ci nie działa to jest to usterka mechaniczna, któregoś elementu począwszy od ślimaka w skrzyni, poprzez linkę aż do samego licznika. Napisz konkretnie gdzie masz te kable ucięte, a najlepiej zrób zdjęcia to się poszuka w TIS'ie schematu do tego :)
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 17-07-2013, 13:37   

Dukes, czujnik predkośći+linka . Fordy to maja już od lat 90 jak sie nie myle. Po lifcie wystepuje sam czujnik prędkości bez linki jeżeli ja sie mylę prosze mie poprawić :wink:
Wiązka znajduje się z lewej strony aku a czujnik znajduje się z tyłu skrzyni widac go i łatwo po kabelku od czujnika dojść gdzie to idzie i jak jest podłączone :cry:
 
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 17-07-2013, 13:44   

Z tyłu skrzyni masz tylko "ślimaka" - gruby przewód z linką, który idzie do zegarów. O który kabel dokładnie chodzi?

Na tym zdjęciu widać odpiętego "ślimaka":


Może tutaj znajdziesz tę wiązkę, o którą chodzi - zaznacz, jeśli możesz:

_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 17-07-2013, 16:23   

rapart, na drugim zdjeciu widać kostkę od czujnika i sam czujnik prędkośći plus do tego linka inaczej nie może być bo nie będzie chodzić. Za kostką czujnika masz już czarne kable które idą do wiązki z grubą kostką i ją jak sie rozepnie masz numerki pinów i od tego po czarnym kabelku dojdzie sie do jakiego przewodu idzie czy brązowy czy żółto brązowy lub czarno brązowy od czujnika. Nie ma własnie tam tak że kolor do koloru :???:

[ Dodano: 17-07-2013, 17:32 ]
a na pierwszym zdjęciu masz kostkę która jest do czujnika prędkośći jest nas wężem od wody chyba w środku jest trójkątna niebieska
 
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-07-2013, 13:44   

Nie mam teraz dojścia do Pumy, więc poszukaj w TISie.

A tak poza tym, zawsze byłem przekonany, że prędkościomierz jest albo mechaniczny, albo elektryczny. W pierwszym przypadku jest zwykła linka idąca do zegarów i tutaj układ, a w drugim właśnie czujnik, impulsator...
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
Ostatnio zmieniony przez Opoya 18-07-2013, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 18-07-2013, 16:03   

rapart, jest czujnik plus linka inaczej nie będzie trybić.
jeżeli miał byś dojście do pumy to po proszę o info jak tam jest
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2013, 09:50   

w wersjach z zegarami analogowymi jest czujnik wkrecony w skrzynie,na niego nakrecona linka,w zegarach cyfrowych jest tylko czujnik,nie ma linki.

W przypadku analogowych czujnik predkosci podpiety elektrycznie jest tylko do komputera silnika.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
wiertło 


Dołączył: 16 Lip 2013
Posty: 162
Skąd: Janikowo
Wysłany: 19-07-2013, 12:00   

WieSiu, dokładnie tak jak piszesz.
I tylko potrzebuje podłączenie do samego czunika bo reszte mam i wszystko jest ok
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo