I tam moim oczom okazał się żółty kabelek, odłączony . Przez chwilę zastanawiałem się czy może odłączył się jak pociągnąłem w celu wypięcia zatrzasków, ale siedzi ciasno po włożeniu i to mało prawdopodobne.
Teraz mam zagwozdkę, gdyż po uruchomieniu silnika układ normalnie wykonywał Self Test - kontrolka po chwili gasła, tak jakby wszystko było OK.
Po podłączeniu poduszki, teraz jest dokładnie tak samo, czyli wszystko OK.
Pytanie tylko czy to normalne że nie ma żadnego błędu jak sobie wypnę poduszkę
(Choć po zastanowieniu się, przyznam, że nie wiem czy teraz tak jest, może ktoś wypiął, skasował błąd i dlatego nie migała - ja tylko zapiąłem, złożyłem wszystko i sprawdziłem czy jakiś błąd jest teraz - nie było, wszystko działa ekstra przy podłączonej podusi. Zastanawiam się czy mam się czym martwić, czy wszystko gra).
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 201 Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2013, 18:21
Układ airbagów jest raczej ważny w samochodzie i cały czas sprawdza czy wszystkie elementy są podłączone. Moim zdaniem coś jest nie halo z instalacją jeśli poduszki gasną nawet przy rozpiętej poduszce kierowcy. Może ktoś grzebał w instalacji? Spotkałem się już z autami w których ludzie podłączali rezystory zamiast poduszek lub w licznikach przerobione instalacje, na przykład kontrolka poduszek podpięta pod abs. Gaśnie Ci ta lampka po 3 sekundach, równo z czymś innym?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 31-03-2013, 19:39
Dobry trop z tym czymś innym co uruchamia się z kontrolką poduszki. Przyjrzałem się teraz temu dokładnie i dzieje się dokładnie tak (troszkę źle z tymi 3-ma sekundami to opisałem):
Po zapłonie poduszka cały czas świeci, jak włączę silnik to gaśnie, czyli zachowuje się dokładnie tak jak kontrolka akumulatora.
Odłączyłem żółtą wtyczkę pod fotelem pasażera i też łanie gaśnie, nie pokazuje błędów... Ktoś cwany chyba zrobił sobie mostek między kontrolką aku a tą od poduszki - i nie mam na bank sprawnego tego układu .
Bo rozumiem, że ona nie powinna normalnie świecić się cały czas na zapłonie i gasnąć natychmiast po zapaleniu silnika?
Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 201 Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2013, 20:33
odepnij kostkę z alternatora, łatwy dostęp do niej jest, przekręć na zapłon bez zapalania, powinna zgasnąć kontrolka z ładowania, jeśli do niej jest podpięta lampka z poduszek to też powinna zgasnąć.
Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, z tym że mam liczniki po lifcie, więc lampkę z poduch mam z prawej strony, po przekręceniu na zapłon oświeca się abs/tcs, rezerwa, rezerwa spryskiwaczy, poduchy, olej, ładowanie i check, po chwili gaśnie poducha, abs/tcs, rezerwa(jeśli spełnione są pewne warunki ), rezerwa spryskiwaczy (to samo), zostaje olej ładowanie i check, po odpaleniu gaśnie check olej i ładowanie, reszta się na chwilę zapala, po czym gaśnie wszystko. (jutro zwrócę uwagę dokładniej)
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 31-03-2013, 20:45
Porównaj może z tym filmem, co prawda nie jest tu ukazana cała sekwencja zapłonu ale może ktoś inny stwierdzi/potwierdzi, że tak właśnie ma być.
Start jest pokazany w 1:07.
http://www.youtube.com/watch?v=jbjgVQRlrZ8
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 31-03-2013, 22:03
Qszysiek, tez mi się wydaje że po zapłonie powinna poducha gasnąć a nie świecić się na zapłonie, a potem z zapalonym silnikiem gasnąć. Jak zejdą śniegi spróbuję z wtyczką alternatora. Mam jednak złe przeczucia że poduchy nie działają i nawet nie dowiem się teraz przez ten mostek diodowy dlaczego. Szkoda, ciężko będzie teraz naprawić co ktoś tak pieczołowicie zepsuł. Będę wdzięczy jakbyś mógł to potwierdzić, lub może ktoś jeszcze kojarzy kiedy i jak zapala się i gaśnie kontrolka poduszki jak jest wszystko ok.
Dukes, niestety na tym filmiku nie zapala się poduszka nawet na chwilkę Chyba wyjęta w ramach tuningu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-04-2013, 11:36
Ze swojej strony proponowałbym sprawdzić jak ma się poduszka pasażera? Czy oby na pewno jest cała..
U mnie niestety było zmostkowane na liczniku.. A poduszka pasażera wystrzelona, kierowcy odłączona.
Próbowałem znaleźć jakiś serwis który naprawiłby Airbagsy. Niestety nikt nie chciał robić tego, co najwyżej na moją odpowiedzialność, bo.. Może tak być, że wjedziesz w dziurę przy dużej szybkości, a poduszka z racji nie fabryczności otworzy się, wybijając mi zęby, łamiąc nos itp.
Ile w tym prawdy - nie wiem. Zrobiłem z tym tak, że mostkowanie pozostawione, poduszka kierowcy odłączona (i tak trzeba było by ją wymienić, bo ważna tylko do marca 2012/), resztki poduszki pasażera wyrzucone no i mam schowek.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 02-04-2013, 11:47
Wygląda na to że mam podobnie i chyba niepotrzebnie podłączyłem poduszkę kierowcy z powrotem i tak nie wystrzeli... a kto wie jak jest namieszane w jej instalacji...
Mogę tylko liczyć na to, że wypadek będzie tak masakryczny poduszka wystrzeli od samej siły uderzenia (czarny humor)
Podpowiedzcie mi jeszcze proszę jak dostać się pod zaślepkę od strony pasażera (najlepiej z jakimś Foto gdzie są śrubki gdzie zaczepy, bo ciekaw jestem czy też jest podusia odłączona).
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-04-2013, 11:51
Nie ma żadnych śrubek, są zatrzaski. Od góry, normalnie wbijając palce w szparę, można zdjąć. Nie wiem jednak czy jak otworzysz, a okaże się, że poduszka jest cała, to nie będzie problemu.
U mnie po prostu była szpara nieco większa, rzucająca się w oczy. Sam bym nie wpadł na to, że tam może być coś nie halo, jednak mój elektronik przy okazji robienia innych rzeczy chciał mi pokazać jaki to mam nie bity samochód.
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 02-04-2013, 12:02
Wygląda na to że jest cała, nie dotykałem jej (bo nie odłączyłem klemy) więc nie wiem czy jest podpięta. Tak czy siak wygląda cacy, tak jak od kierowcy i zaczynam się zastanawiać jeszcze bardziej czemu ktoś zrobił mostek (w sumie nie jestem pewien mostka, ale na to wygląda [będzie cieplej to się dobiorę do zegarków])... czyżby napinacze poszły, awaria centralki lub coś i denerwowała kogoś migająca dioda ?
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-04-2013, 08:46
przeciez to jest ewidentnie niedzialajacy uklad poduszek, nie wiem nad czym tu sie zastanawiac. Kazde odpiecie czegokolwiek w tym ukladzie musi od razu zglaszac błąd. Błąd mozna odczytac z kontrolki,bo ilość mignięć informuje o rodzaju uszkodzenia.
Jak dla mnie,to nalezałoby naprawic dzialanie kontrolki. Nastepnie skoro ktos grzebal,to znaczy ze raczej w tym aucie poduszki wystrzelily (mozna zobaczyc jaka jest data produkcji poduszek i napinaczy,to wiele moze podpowiedziec o bezwypadkowosci), a jesli rzeczywiscie kiedys to auto mialo pukniecie,to wypadaloby zmienic i sterownik, poduszki i napinacze na takie z auta niebitego. Oczywiscie przed zalozeniem trzeba przejrzec czy instalacja nigdzie nie jest uszkodzona przez wiesniaka ktory ukrywal uszkodzenie. Jesli jest uszkodzona,to naprawic lub wymienic z dawcy.
Kontrolka od poduszek zawsze w kazdym aucie gasnie po chwili od przekrecenia kluczyka,niezaleznie czy silnik jest odpalony czy nie. I nie powinna gasnac w tym samym momencie co ABS/TCS.
Poduszki polecam wziąć od auta mozliwie najmlodszego,bo ford ustalil ze poduszki po 15 latach nalezaloby wymienic na nowe, co oczywiscie nie oznacza,ze te stare dzialac nie beda.
Wg mnie,gdyby badania techniczne robione byly porzadnie i z glowa,to takie auto nie mialoby przegladu.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 03-04-2013, 08:57
No to już wszystko jasne, zmostkował ktoś z lampką aku, sterownik pewnie do wymiany, i napinacz jakiś. Poduszka pasażera jest do 2015 czyli ma 2 lata za dużo bo samochód z 98 roku. Mam nadzieję że układ sprawny, muszę naprawić tą lampkę i zobaczyć co pokazuje migowo.
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-04-2013, 07:09
jednym slowem jakis nienormalny czlowiek "naprawial" to auto. Akurat w fordach z tych lat to wystarczy tylko poduszki i napinacze wymienic i system sam sie resetuje i naprawia. Ale jak widac, nawet tak prosta i tania rzecz w polsce jest za trudna do wykonania. Choc nie ukrywam,ze skoro mial wystrzelone poduchy,to wolalbym jednak sterownik tez wyminic.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 05-04-2013, 08:35
Możliwe że wszystko jest wymienione, tylko jakiś kabel był przetarty, migała kontrolka i kogoś to wkurzało. Bo napinacze i poduchy wyglądają dobrze i nawet mają daty przydatności ok. No chyba mnie czeka elektryk, ale będzie ciężko żeby się jakiś tego podjął
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum