Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ledy z allegro
Autor Wiadomość
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 03-03-2013, 20:35   

Tak, właśnie miałem napisać, to jak zrobić żeby same gasły po włączeniu pozycji to nie ma problemu, problem jest znaleść 12V które jest na danym kablu tylko po odpaleniu silnika a nie sam zapłon (i pragnę ominąć automaty wykrywające lekki wzrost napięcia bo to napięcie czasem sobie faluje i są problemy). A świecenie się tych świateł po przekręceniu kluczyka, bez włączonego silnika jest bez sensu chyba... ale w ostateczności tak zrobię :(
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 03-03-2013, 21:02   

Mam pytanie co do Ledów, tylko, żeby wstawić diody, zamiast żarówek w światłach postojowych i mijania. Czy jest opcja, żeby wstawić diody LED zamiast tych standardowych żarówek? Będą potrzebne jakieś przeróbki, czy coś?

Jeśli da radę, to jakie diody należy kupić? Mam komplet diod 12V(numeracja na opakowaniu to: 3608 BOSM 07101403 <EL>) nadadzą się?
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-03-2013, 00:09   

Co do poszukiwania 12V po stacyjce pod maską... miernik w dłoń i zaglądamy do skrzynki z bezpiecznikami, ja bym zaczął od bezpiecznika pompy paliwa lub samego zapłonu, zerknij do instrukcji obsługi, tam jest rozpiska bezpieczników.
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 04-03-2013, 07:37   

Eh... :grin: jakbym chciał po stacyjce to nie ma najmniejszego problemu. Interesuje mnie jednak prąd TYLKO po odpaleniu silnika. Dlatego pytam bo musiał bym co chwilę gasić i zapalac silnik w poszukiwaniach a to nieekonomiczne. Ale przestudiuje rozpiskę bezpieczników, może coś znajdę. Dzięki.

MarcinP co do postojówek to kup zwykle W5W diodowe (byle miały homologację). Jeżeli chodzi o mijania to raczej sobie daruj bo diodowe świecą mega kiepsko... Nie wiem czy znajdziesz jakieś co przejdą przegląd... Ale może i są jakieś drogie...
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 04-03-2013, 15:24   

Moim zdaniem, do odpalania dziennych LED po starcie silnika najlepiej użyj przekaźnika. Poszukaj prądu wzbudzania wśród urządzeń, do których jest doprowadzone zasilanie dopiero po odpaleniu auta.

Kojarzy mi się:
- bagażnik (otwarcie nie jest możliwe na zapalonym silniku)
- radio, oryginalnie chyba jest włączane po odpaleniu bądź wyłączane po zgaszeniu silnika (o ile wcześniej było włączone)
- pompa paliwa
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 04-03-2013, 16:18   

Spoko, :) przekaźniki mam, tylko:

- Bagażnik chyba odpada bo tam znika prąd z pomarańczowo czarnego kabla po odpaleniu i po zamknięciu drzwi, a ja nie chce żeby się paliły po zamknięciu :)

- Radio niestety włącza się już na pierwszym stopniu kluczyka automatycznie (jeszcze przed zapłonem nawet)

- Pompa też się uruchamia po zapłonie jeszcze przed silnikiem ją słychać.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-03-2013, 17:17   

A musisz mieć po uruchomieniu tego cholernego silnika? :D

Wracając do tematu, może na listwie wtryskowej pojawia się gdzieś napięcie, chociaż wydaje mi się, że będzie raczej impulsowe.
A sonda lambda? Ona ma własne zasilanie i nawet grzanie, musiałbyś tylko sprawdzić czy jest zasilana już po włączeniu zapłonu czy dopiero uruchomieniu silnika.
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 04-03-2013, 18:03   

A może wykorzystaj sygnał z kontrolki ładowania, która gaśnie dopiero po zapaleniu silnika.
Przykładowo:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic748161.html
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 04-03-2013, 18:39   

Podgrzewanie przedniej szyby działa chyba dopiero po uruchomieniu silnika o ile dobrze pamiętam. Ale nie wiem czy to z kolei dobry pomysł dodatkowo obciążać ten układ.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 04-03-2013, 20:02   

No dzięki, 3 ostatnie pomysły są dość trudne, ale chyba sensowne.

Rozumiem, że na znalezienie gdzieś w silniku kabelka z +12V, którym płynie prąd tylko jak silnik chodzi nie ma co liczyć? Miałem nadzieję, że może coś od alternatora...

Eh, chyba trzeba będzie zrobić po przekręceniu kluczyka.
Niestety Lambdy boje się ruszać, szyba przednia ma jaszcze wyłącznik czasowy i nie wiem czy uda mi się go obejść a kontrolka ładowania to pół kokpitu musiał bym rozebrać :)


Wiem, że teraz marudzę bo podaliście ładne rozwiązania na talerzu, ale miałem nadzieję że jest coś prostszego w samym silniku, bo tak to chyba rzeczywiście jak napisał pytająco Dukes - chyba nie muszę tak mieć jeżeli tak trzeba się męczyć żeby to osiągnąć (a i tak jest ryzyko, że nie będzie dobrze działać) :)
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 04-03-2013, 21:38   

Pogadaj z elektrykiem samochodowym, nie wiem jak reszta wypowiadających się tutaj użytkowników, ale przynajmniej ja zajmuje się dłubaniem przy aucie tylko i wyłącznie hobbystycznie i jestem samoukiem. Podejrzewam, że elektryk znajdzie takie napięcie w 5 minut lub lepiej doradzi gdzie go szukać ;)
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-03-2013, 11:31   

zygiboos napisał/a:
Bagażnik chyba odpada bo tam znika prąd z pomarańczowo czarnego kabla po odpaleniu i po zamknięciu drzwi, a ja nie chce żeby się paliły po zamknięciu :)


Może być. Ważne, żeby pojawiało się lub znikało napięcie po odpaleniu silnika.
Podłączasz na zasadzie, że zabranie zasilania powoduje przełączenie na odpowiezni "kanał' a w rezultacie załączenie świateł ;-)
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 05-03-2013, 13:46   

alternator daje prad dopiero po odpaleniu silnika
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-03-2013, 14:08   

Czy alternator nie podaje czasem zbyt dużego prądu? Na tyle dużego, że potrzebny będzie "mocny", a zarazem drogi przekaźnik?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 05-03-2013, 14:28   

no daje duży prad nawet 14V
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo