Ledy z allegro |
Autor |
Wiadomość |
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 03-03-2013, 20:35
|
|
|
Tak, właśnie miałem napisać, to jak zrobić żeby same gasły po włączeniu pozycji to nie ma problemu, problem jest znaleść 12V które jest na danym kablu tylko po odpaleniu silnika a nie sam zapłon (i pragnę ominąć automaty wykrywające lekki wzrost napięcia bo to napięcie czasem sobie faluje i są problemy). A świecenie się tych świateł po przekręceniu kluczyka, bez włączonego silnika jest bez sensu chyba... ale w ostateczności tak zrobię |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
MarcinP
Świeżak, ale ambitny!
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 177 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
Wysłany: 03-03-2013, 21:02
|
|
|
Mam pytanie co do Ledów, tylko, żeby wstawić diody, zamiast żarówek w światłach postojowych i mijania. Czy jest opcja, żeby wstawić diody LED zamiast tych standardowych żarówek? Będą potrzebne jakieś przeróbki, czy coś?
Jeśli da radę, to jakie diody należy kupić? Mam komplet diod 12V(numeracja na opakowaniu to: 3608 BOSM 07101403 <EL>) nadadzą się? |
_________________ Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 04-03-2013, 00:09
|
|
|
Co do poszukiwania 12V po stacyjce pod maską... miernik w dłoń i zaglądamy do skrzynki z bezpiecznikami, ja bym zaczął od bezpiecznika pompy paliwa lub samego zapłonu, zerknij do instrukcji obsługi, tam jest rozpiska bezpieczników. |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 04-03-2013, 07:37
|
|
|
Eh... jakbym chciał po stacyjce to nie ma najmniejszego problemu. Interesuje mnie jednak prąd TYLKO po odpaleniu silnika. Dlatego pytam bo musiał bym co chwilę gasić i zapalac silnik w poszukiwaniach a to nieekonomiczne. Ale przestudiuje rozpiskę bezpieczników, może coś znajdę. Dzięki.
MarcinP co do postojówek to kup zwykle W5W diodowe (byle miały homologację). Jeżeli chodzi o mijania to raczej sobie daruj bo diodowe świecą mega kiepsko... Nie wiem czy znajdziesz jakieś co przejdą przegląd... Ale może i są jakieś drogie... |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 04-03-2013, 15:24
|
|
|
Moim zdaniem, do odpalania dziennych LED po starcie silnika najlepiej użyj przekaźnika. Poszukaj prądu wzbudzania wśród urządzeń, do których jest doprowadzone zasilanie dopiero po odpaleniu auta.
Kojarzy mi się:
- bagażnik (otwarcie nie jest możliwe na zapalonym silniku)
- radio, oryginalnie chyba jest włączane po odpaleniu bądź wyłączane po zgaszeniu silnika (o ile wcześniej było włączone)
- pompa paliwa |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 04-03-2013, 16:18
|
|
|
Spoko, przekaźniki mam, tylko:
- Bagażnik chyba odpada bo tam znika prąd z pomarańczowo czarnego kabla po odpaleniu i po zamknięciu drzwi, a ja nie chce żeby się paliły po zamknięciu
- Radio niestety włącza się już na pierwszym stopniu kluczyka automatycznie (jeszcze przed zapłonem nawet)
- Pompa też się uruchamia po zapłonie jeszcze przed silnikiem ją słychać. |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 04-03-2013, 17:17
|
|
|
A musisz mieć po uruchomieniu tego cholernego silnika?
Wracając do tematu, może na listwie wtryskowej pojawia się gdzieś napięcie, chociaż wydaje mi się, że będzie raczej impulsowe.
A sonda lambda? Ona ma własne zasilanie i nawet grzanie, musiałbyś tylko sprawdzić czy jest zasilana już po włączeniu zapłonu czy dopiero uruchomieniu silnika. |
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
zygiboos
Obecnie: ST220 i Cougar
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
|
Wysłany: 04-03-2013, 20:02
|
|
|
No dzięki, 3 ostatnie pomysły są dość trudne, ale chyba sensowne.
Rozumiem, że na znalezienie gdzieś w silniku kabelka z +12V, którym płynie prąd tylko jak silnik chodzi nie ma co liczyć? Miałem nadzieję, że może coś od alternatora...
Eh, chyba trzeba będzie zrobić po przekręceniu kluczyka.
Niestety Lambdy boje się ruszać, szyba przednia ma jaszcze wyłącznik czasowy i nie wiem czy uda mi się go obejść a kontrolka ładowania to pół kokpitu musiał bym rozebrać
Wiem, że teraz marudzę bo podaliście ładne rozwiązania na talerzu, ale miałem nadzieję że jest coś prostszego w samym silniku, bo tak to chyba rzeczywiście jak napisał pytająco Dukes - chyba nie muszę tak mieć jeżeli tak trzeba się męczyć żeby to osiągnąć (a i tak jest ryzyko, że nie będzie dobrze działać) |
_________________
Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6 |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 04-03-2013, 21:38
|
|
|
Pogadaj z elektrykiem samochodowym, nie wiem jak reszta wypowiadających się tutaj użytkowników, ale przynajmniej ja zajmuje się dłubaniem przy aucie tylko i wyłącznie hobbystycznie i jestem samoukiem. Podejrzewam, że elektryk znajdzie takie napięcie w 5 minut lub lepiej doradzi gdzie go szukać |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 05-03-2013, 11:31
|
|
|
zygiboos napisał/a: | Bagażnik chyba odpada bo tam znika prąd z pomarańczowo czarnego kabla po odpaleniu i po zamknięciu drzwi, a ja nie chce żeby się paliły po zamknięciu |
Może być. Ważne, żeby pojawiało się lub znikało napięcie po odpaleniu silnika.
Podłączasz na zasadzie, że zabranie zasilania powoduje przełączenie na odpowiezni "kanał' a w rezultacie załączenie świateł |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 05-03-2013, 13:46
|
|
|
alternator daje prad dopiero po odpaleniu silnika |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 05-03-2013, 14:08
|
|
|
Czy alternator nie podaje czasem zbyt dużego prądu? Na tyle dużego, że potrzebny będzie "mocny", a zarazem drogi przekaźnik? |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 05-03-2013, 14:28
|
|
|
no daje duży prad nawet 14V |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
|