Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskaznik temperatury
Autor Wiadomość
magic0123456789
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2009, 01:03   

Witam no niestety nie moge uporać sie z wskaźnikiem temperatury.

1,7 rok 2001

1. Wymieniłem czyjnik temperatury ten pod cewką - bez zmian
2. Próbowałem zrobić tzw self test DTC wskażników i silnika - nie można go uruchomić w moim przypadku.
3. TIS Forda podaje sprawdzic połącznia pomiedzy czujnikiem, PCM oraz wskaźnikiem - ale to dla mnie za trudne.
4. Gdy wyciągne wtyczkę od czujnika temperatury to włacza sie wentylator podczas pracy silnika.

Załączam zdjecie wskaźnika temperatury z włączonym zapłonem i bez zapłonu.

Występuje taki mały ruch wskazówki ale podczas nagrzewania ani drgnie dalej.
Kupiłem na allegro http://www.allegro.pl:80/...?item=604104686
jak sobie tym nie poradze to jade do serwisu.

Jakby koledzy starsi stażem mieli jakieś pomysły prosze o radę.

17042009188.jpg
Plik ściągnięto 192 raz(y) 39,51 KB

17042009187.jpg
Plik ściągnięto 220 raz(y) 39,2 KB

 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 19-04-2009, 20:47   

ja mam dokładnie tak samo i nie umiem sie już uporać z tym od prawie 2 lat. jak bedziesz coś wiedzieć to daj znać bedę bardzo wdzięczny
_________________

 
 
 
magic0123456789
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2009, 14:17   

W moim przypadku właściciel który mi sprzedawał auto poinformował mnie że moze to być uszkodzony moduł komputera i koszt koło 3000 zł za nowy, później że to błachostka warta koło 200 zł i każdy elektryk o zacieciu elektroniki poradzi sobie z tym

rafalski69 jakie możliwe diagnozy wykonałeś już by nie powielać pracy.
W tis forda opisane jest by przemierzyć wiązki od wskaźników do modułu, z modułu do czyjnika temperatury. jeszcze tego nie robiłem. Czy u ciebie self test na wyswietlaczy działa ?
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 20-04-2009, 20:11   

no i własnie potrzebuje do tego schematy ktoś na forum miał mi przesłac ale jakoś jeszcze nie dotarłyn. myslę ze jedynie nieprzemierzyłem wiazek. :???: Już poprostu miałem to na mysli tylko jakby były schematy to by poszło szybko.
_________________

 
 
 
magic0123456789
[Usunięty]

Wysłany: 21-04-2009, 09:22   

Witam załaczam do pobrania z rapida 3 pdf,y z wiazkami dotyczacymi obwodu czujnik temperatury, komputer,oraz wskaźnik temperatury. Może ktoś rozwiąże mój problem oraz pomoże innym w identycznym problemie.

Plik 75 kb należy rozpakować rarem, wewnątrz 3 pdfy.

http://rapidshare.com/fil...2_engine1_7.rar

Powodzenia
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 22-04-2009, 19:31   

no wielkie dzięki kolego zaraz bede ściągał i zobaczymy przeanalizuje to i może jak znajdę wiecej czasu to "przedzwonie przewody" które trzeba

pozdrawiam
_________________

 
 
 
magic0123456789
[Usunięty]

Wysłany: 06-06-2009, 10:26   

Niedawno odebrałem samochód od elektronika, niestety nie pomógł mi, oświadczył że auto miało cofany licznik i ma wykasowane dane syganłu wskażnika. Jedyna rada to nowy wsad oprogramowania komputera lub cały nowy licznik może pomóc.

Na tym etapie mam sprawdzone ze sie silnik nie przegrzewa, działa termostat i wiatrak.

Prawdopodobnie założe manualny dodatkowy wskażnik teperatury płynu chłodzącego.
 
 
viola
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2009, 20:10   

hej ludziki jestem nowym użytkownikiem tego fajnego forum i od razu zwracam sie do Was z prośbą o pomoc, chodzi o to, że we wtorek jadąc do łodzi swoim autkiem w pewnym momencie puściłam go na luz a ona zaczęła wyc, wchodzić na obroty, po prostu sama sobie dodawała gazu, nie musiałam naciskać pedału, jednakże gdy włączyłam bieg bylo oki, poza tym wskazówka od temperatury opadła totalnie nawet ponieżej czarnego kwadracika i co najlepsze w tym momencie właczał się wentylator i właśnie wtedy kiedy wskazówka opadała to zaczęła wyć (jak piuściłam pedał gazu) pomóżcie nie wiem co się dzieje :sad:
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 24-09-2010, 18:38   

wiem że kilka osób miało problem z wskazywaniem temperatury w swoich pumach. A wiec nastała u mnie wiekopomna chwila. Po bardzo ale to bardzo długim okresie udało mi sie naprawić to ustrojstwo samemu. Nie miałem wtyczki nigdzie do tego czujnika temperatury (jednopinowego) znalazłem taki sam silnik i porównałem instalacje i sie wszystko wyjaśniło temperatura działa teraz dopiero wiem ,że moja puma nie ma 1 biegu wentylatora chłodnicy. max temp. osiągnięta w korku (20min) to wskazówka znalazła się na pionowej kresce litery "L", po czym załączył sie wentylator. Temperatura wtedy opadła na koniec litery "M".
_________________

 
 
 
bogboss
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2011, 14:24   

Ma ktoś zdjęcie lub schemat gdzie znajduje się ten czujnik jednopinowy przekazujący temperaturę na deskę do wskaźnika ?
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 17-01-2011, 21:27   

pod cewką i w okolicy czujnika dwu pinowego. Jest to tak jakby śrubka :wink:
_________________

 
 
 
bogboss
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2011, 22:29   

Dzisiaj byłem w serwisie forda. Wiem jak wygląda ten czujnik. Niestety nie wiem czy można go zobaczyć zamocowanego w samochodzie. Oglądam ile się da okolice obudowy termostatu i widzę tylko ten czujnik dwupinowy ale tego drugiego niestety nie.
Czy ktoś wie za co jeszcze odpowiada ten czujnik jednopinowy ? Czy on nie tylko podaje wartość temp. do wskaźnika na desce a także jego zadaniem jest załączanie wentylatora ?
Rafalski69 czy Ty ściągałeś ten plik z rapida z wiązkami elektrycznymi ? Niestety link już nie działa i ja nie mogę go ściągnąć. Dalej nie widzę zakończenia tego czujnika jednopinowego (wiem, że powinien wyglądać jak śrubka ) Nie widzę również luźnego kabelka, który mógłby być do tej "śrubki" podłączony.
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-01-2011, 13:35   

ten czujnik jednopinowy jest pod tym dwupinowym i raczej ciężko będzie go zobaczyć bez zdemontowania albo cewki albo aku i jego obudowy (ja wymontowałem aku i obudowę), poza tym on nie jest nawet w okolicach obudowy termostatu tylko j.w. pod cewką! z tego co wiem odpowiada za wskaźnik na desce
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
 
 
bogboss
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2011, 22:18   

Poszedłem nawet na "macanego" Nigdzie ani skrawka innego kabelka od drugiego czujnika... Nie mówiąc o zakończeniu czujnika śrubki :(
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 30-07-2012, 15:46   

Czy uruchamiając auto i pozostawiając na 20 minut pracy na luzie, wskazówka temperatury powinna pójść na max i powinien uruchomić się wentylator?

Jeżeli nie, jak zrobić, żeby wskazówka poszła na max, bez rozkręcania czegokolwiek?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo