Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana przekaźnika wentylatora chłodzenia silnika /bieg I
Autor Wiadomość
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 29-08-2010, 14:00   

WieSiu dzięki wielkie na taką radę czekałem, sprawdzę więc stronę elektryczną. chłodnica jest czyściutka bo 2 tygodnie temu dałem 160zł za wypłukanie wszystkiego jakimś drogim środkiem do czyszczenia chłodnic i robił to przy mnie z godzinę, wlewał, silnik chodził, wylewał, i tak kilka razy, potem jak luźny syf zszedł to pod ciśnieniem aż do czystości, na koniec świeży płyn chłodniczy Totala
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2010, 15:01   

Spoko. Generalnie powinno się płukać chłodnicę pod ciśnieniem, ale tak jak zrobiłeś na pewno jest lepiej niż wcale.

A co do tego, że raczej ciężko mieć muł w chłodnicy to się nie zgodzę. Szlam zawsze się robi i generalnie warto asekuracyjnie co jakieś 3 lata takie czyszczenie zrobić.

Jak to wszystko się wypłucze to aż wierzyć się nie chce skąd tyle syfu się tam wzięło.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-08-2010, 15:30   

Franek, nie no oczywiście przy zmianie płynu warto przepłukać choćby woda :) ale nie warto od tego zaczynać jak nie jest się pewnym reszty układu chłodzenia. Myślę że to powinno się robić na końcu, zwłaszcza gdy problemy zaczęły się w miarę nagle.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 29-08-2010, 18:23   

WieSiu napisał/a:
[...] Metoda na włączenie wentylatora na stale jest odpiecie czujnika temperatury i wtedy komputer na wszelki wypadek włącza wentylator na 2 bieg. [...] Jak włączy się 2 bieg to dalej szukać przyczyny w czujniku lub termostacie (paro miesięczne też mogą być uszkodzone !!!)


Odpiąłem wtyczkę od czujnika - wiatrak dalej się nie włączył na 2 bieg. co więcej - nawet 1 bieg się nie włączył! powrotne podpięcie wtyczki spowodowalo załączenie 1 biegu z 30sek opóźnieniem, mimo iż silnik był nagrzany na maksa a temperatura wody z odczytu na komputerze to ponad 100 stopni celsjusza.
Więc z powyższego wynika, ze owy czujnik dwupinowy jest dobry i termostat też? czyli wina może leżeć w tym rezystorze?
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-08-2010, 18:26   

ale na pewno odsiałeś ten co trzeba czujnik ? Są dwa,na deskę (zegary) i na komputer
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 30-08-2010, 09:21   

odpiąłem szarą wtyczkę dwupinową od szarego czujnika pod przewodami WN za przepustnicą patrząc od strony przodu samochodu.

[ Dodano: 31-08-2010, 15:22 ]
trochę już zrobiłem - wymiana czujnika temperatury i przeczyszczenie styków na kostce od czujnika a także kostce od wentylatora pomogło we włączeniu wentylatora, ALE.. temperatura rośnie do litery L i wtedy włącza się wiatrak. jak jadę to oscyluje od litery O (po wyłączeniu się już wiatraka) do L kiedy się załącza. Piszecie o dwóch biegach wiatraka - wolnym i szybkim. u mnie jest jeden i tylko jeden, nie wiem czy to pierwszy, czy drugi. u Was jak pracuje silnik to i wentylator też? 1 bieg włącza się przy jakiej temperaturze a drugi przy jakiej?

bania napisał/a:

ten wlącznik termiczny jest wlaśnie po stronie kierowcy na dole wiatraka. ja


u mnie tam go nie ma, albo nie wiedziałem jak się do niego dostać? w jakiejś obudowie on jest? w tej kostce? do niego idzie jakiś kabel? zlokalizowałem jedynie na wiatraku silniczek i wtyczkę elektryczną
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 03-05-2011, 09:38   

Powiedzcie mi, czy ten czujnik wentylatora był montowany tylko na dole wiatraka z prawej strony ( znaczy sie na obudowie wiatraka). bo też mam ten sam problem z tym pierwszym biegiem chłodzenia. Powiem tak wentylator załącza sie od razu na szybki bieg jak wskazówka jest na początku litery A . Tylko że mam takie jaja że tego czujnika nie mam :573: i już mnie z tą pumą normalnie :572: proszę was o pomoc
_________________

 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2011, 14:55   

Help me , help me

u mnie ostatnio też wiatrak włącza sie dopiero praktycznie jak już wchodzi na litere L ...
od czego zacząć elimonować przyczyny, i jak szybko i łatwo usunąć ten problem ??
 
 
Zahariash
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2011, 22:20   

lewadzki czy po konsultacjach w dziupli, nadal masz te objawy ?
 
 
xxdawid 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 24
Skąd: Męcina
Wysłany: 08-01-2012, 11:29   

Koledzy ja też mam podobny problem, że temperatura idzie do litery L i dopiero się załącza I bieg wiatraka, a jak się w korku często włącza I bieg to po chwili załącza się II bieg i lepiej go studzi. Byłem z tym problemem u elektryka i on mi powiedział że wszystko jest w porządku bo I bieg włącza się przy właściwej temperaturze tylko odczyt w kabinie na liczniku przekłamuje. Mam więc prośbę aby ktoś podał właściwą temp. przy której się włącza I bieg wiatraka, to wtedy każdy co ma podobny problem podpina pumkę pod kompa i sprawdza czy I bieg włącza mu się przy dobrej temp. i albo jest dobrze i nie kombinujemy, albo jest źle i szukamy przyczyn.
_________________

 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2012, 15:06   

o kurde zahariash , dopiero ten post zobaczylem.
tak nadal to mam, gdyz pumka od lata wiecej stoi niz jezdzi, mnie nie ma a aneta smiga prockiem.
w zeszly jednak czwartek wstawilem ja do mechanika, jak sie za nia wezma i cos zrobia napewno napisze...
 
 
benne 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 10-05-2013, 20:54   

u mnie temperatura nie rośnie ale po dłuższym czasie odrazu 2gi bieg, klimatyzacja także na 2 biegu, wichura taka, że kurz w korku z pod auta jak przy starcie odrzutowca :grin: wymontowałem dziś część - brak tego małego bezpiecznika w rezystorze,
korozja odpadł. dzwoniłem do kolegi z intrcarsu rezystor do pumki 36zł po(jego) zniżkach. zamówiony zamontowany, działa bajeczka.
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 10-05-2013, 22:19   

Przepłaciłeś kolego 35zł :) - ale spoko ja kupiłem go kiedyś za 50zł i mało nie kupiłem w ASO za 280. Na szczęście już wiem jak to działa.

Instrukcja: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7829


xxdawid, mi wiatrak włączą się przy 103 st. C i jedzie do puki nie ostudzi do jakiś 95 st. (tak mówi ECU).
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
benne 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 12
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 11-05-2013, 20:28   

nie przepłaciłem do mojej nie ma rezystorów, wtyczka pół okrągła 2 pinowa. znaleźli gdzieś w IC warszawie od forda Couriera bodajże, ale to tak na marginesie.
 
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 12-05-2013, 00:35   

yyy, ja tylko mówię że mogłeś naprawić stary za pomocą bezpiecznika termicznego za 1zł w dowolnym sklepie elektronicznym.

Też mam wtyczkę półokrągłą 2 pinową. Jak chyba w każdej pumie 1.7
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo