Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Klima zdechła
Autor Wiadomość
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-09-2011, 08:58   Klima zdechła

POMOCY
Wczoraj chciałem schłodzić samochód no i się zdziwiłem. Po wciśnięciu A/C lampka jak zawsze zaczęła się świecić ale chłodu brak. Klima w ogóle się nie załącza. Nie słychać załączenia się sprzęgiełka ani nie czuć obciążenia na silniku. Sam nie wiem co powinienem sprawdzić. Na początku roku uzupełniany był freon w klimie i sprawdzana szczelność. Prawie nic nie brakowało. Co wy na to?
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 26-09-2011, 10:05   

Może wyszła jakaś nieszczelność w układzie i czynnik po prostu uciekł.
Ja bym sprawdził dwie rzeczy:
Na początek ciśnienie w układzie. Weź mały śrubokręt i wciśnij go lekko w zawór od klimy (pod maską po lewej stronie, obojętnie który) jak będziesz słyszał syknięcie to znaczy, że czynnik jest, jak nie to znaczy że czynnika nie ma :P .
Jeżeli czynnik jest to sprawdź też czy dochodzi 12V do sprężarki. Kładziesz się pod autem, odpinasz wtyczkę od sprężarki i na włączonej klimie, sprawdzasz czy jest na wtyczce 12V. Jak jest, a sprężarka się nie załącza to jest zepsuta :/ .
W pumach niestety dość często siadają chłodnice.. Wtedy caaaały czynnik ucieka. Nowa na allegro 350zł :/ (plus oczywiście koszt czynnika).
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-09-2011, 10:33   

Ok dzięki. Tak zrobię. Zobaczymy co będzie.
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 26-09-2011, 10:53   

Tast napisał/a:
Weź mały śrubokręt i wciśnij go lekko w zawór od klimy


bardzo ciekawa metoda, tylko uwazalbym przy okazji na zdrowie robiac takie rozszczelnienia ukladu.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 26-09-2011, 17:24   

Dlaczego? Mógłbyś rozwinąć?
Ja się często spotykałem z tą metodą. Nie mówię o długim i mocnym wciskaniu zaworku, tylko o leciutkim wciśnięciu, do pierwszego "psyt".
Tylko trzeba pamiętać, że to metoda na sprawdzanie obecności czynnika w układzie, a nie jego ciśnienia. Czynnika może być za mało, klima może nie chodzić, a po wciśnięciu zaworka nadal może być "psyt" ;p.
Ale za to szybko się dowiesz czy Ci gdzieś cały czynnik nie uciekł, co w przypadku dziury w chłodnicy jest bardziej niż pewne..
 
 
 
Jimmy
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2011, 08:45   

A może sprzęgło się po prostu nie załącza ?
Idziesz do serwisu klimatyzacji i pytasz czy naprawiają... Oni zdiagnozują.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2011, 09:04   

Ciężko powiedzieć co to może być zwłaszcza że czasami po dłuższym czasie od załączenia, na chwilę się załącza a potem znowu zdycha. Wydaje mi się że to jakaś usterka elektryczna. W dodatku nie mam czasu żeby się tym zająć teraz ale w swoim czasie chyba podjadę do jakiegoś magika.
 
 
 
CikCiak 
& Tygrys


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 27 Maj 2008
Posty: 1171
Skąd: W-wa
Wysłany: 28-09-2011, 18:47   

U mnie w Pumie padła nie chłodnica a osuszacz.
_________________
Miałam 1.4, mam 1.7, a teraz MB SLK, czyli nie ma jazdy bez gwiazdy ;)
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-09-2011, 08:56   

Tast, mam na mysli,ze nie jest to bezpieczne i wskazane zeby robic to samemu chocby ze wzgledu na to ze jest tam cisnienie (powinno byc). Jestem rowniez przekonany ze czynnik ktory tam jest nie jest w 100% neutralny dla zdrowia,bo mialem okazje chwile to pozcuc jak instalacja zostala rozszczelniona i zle sie czulem
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2011, 18:36   

Miałem w końcu chwilę czasu i podczas wymiany oleju przy okazji zacząłem sprawdzać tą klimę. Pierwsze za co się wziąłem to wtyczka od sprzęgła sprężarki i bingo. Podczas próby odpięcia wtyczki jeden kabelek się urwał prawie bez użycia siły. Dodatkowo drugi był prawie w całości przetarty o koszulkę w której kable są schowane. Odciąłem całą wtyczkę, rozebrałem ją i okazało się że cała jest totalnie skorodowana. Naprawiłem ją i przy okazji rzuciłem okiem na schematy w TIS. Równolegle do wtyczki sprężarki podłączona jest dioda. Ją też sprawdziłem i okazało się że konektory tej wtyczki też są w złym stanie (mocno zaśniedziałe). Mało tego, druciki kabla, który doprowadza prąd od skrzynki z bezpiecznikami też były trochę dziwnie czarne. Po odtworzeniu całego układu wszystko wróciło do normy. Ciekawostką jest to, że jak odciąłem wtyczkę od sprzęgła to po odpaleniu, silnik wskoczył na 3000 obr i na nowo musiał się ustawić (powoli zacząć wracać do 900). Tak czy inaczej klima działa silnik w końcu nie muli na klimie a ja jestem happy. Pozdro
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo