Wysłany: 10-01-2010, 22:44 Problem z oświetleniem wewnętrznym
Witam wszystkich.Mam mały problem ze światełkiem koło lusterka w mojej pumie,chodzi o te że przełącznik tego światła ma 3 pozycje a mnie działają tylko 2 tzn.Da się wyłączyć i włączyć,a z tego co wiem to gdy się ustawi pośrodku to światełko powinno się zapalić,gdy otworzy się drzwi,a zgasnąć po jakimś czasie lub po uruchomieniu silnika,a u mnie wtedy nie świeci. Bardzo proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Łysy1985 11-01-2010, 00:14, w całości zmieniany 1 raz
Być może nie działa ci wyłącznik krańcowy w drzwiach.
A tak poza tym to miło by było, gdybyś używał przecinków i kropek w swoich wypowiedziach! Punkt 11 regulaminu forum. Prosze poprawić post.
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
Łysy1985 [Usunięty]
Wysłany: 15-01-2010, 21:11
Dzięki za radę. Wyłącznik przy drzwiach,jest raczej w porządku.Sprawdzałem miernikiem przekaźnik i po otwarciu drzwi,pojawia się napięcie,a po zamknięciu,znika wydaje mi się ze może być uszkodzony przekaźnik,ale pewności nie mam.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2010, 21:30
IMO do wymiany masz krańcówkę. U mnie jakiś czas temu świeciła się kontrolka otwartych drzwi pomimo tego, że drzwi były zamknięte. Podjechałem do elektryka i okazało się, że był właśnie walnięty ten wyłącznik przy zawiasie i nie działał na wszystko.
Walniętą końcówkę wykazał również mój wcześniejszy test, jak chciałem wprowadzić alarm w tryb serwisowy i naciskanie przycisku nic nie dawało.
Tak więc wyłącznik krańcowy poszedł do wymiany i teraz jest już wszystko w porządku.
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
Łysy1985 [Usunięty]
Wysłany: 15-01-2010, 22:33
Jeśli wyłącznik przy drzwiach był by walnięty,to kontrolka otwartych drzwi też by nie działała.
A kontrolka zapala się jak otworze drzwi,a gaśnie jak zamknę.Poza tym, jak włączone są światła,to piszczy dodatkowo jak otworze drzwi.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 14:02
Nie zgodzę się z Tobą. U mnie przy zamykaniu drzwi światełko w kabinie gasło, brzęczyk od świateł przestał piszczeć, ale kontrolka od drzwi paliła się nadal.
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
Łysy1985 [Usunięty]
Wysłany: 16-01-2010, 18:57
Czegoś tu nie rozumiem. Skoro po zamknięciu drzwi przestawało piszczeć,to znaczy ze wyłącznik działa,bo gdyby nie działał,to by nadal piszczało.Albo są dwa wyłączniki,jeden od światła a drugi,od kontrolki drzwi.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 19:28
A nie pomyślałeś, że może jeden wyłącznik pełni 2 funkcje. Jeśli masz walniętą końcówkę to tak właśnie będzie się działo, że światło w kabinie gaśnie, a kontrolka otwartych drzwi świeci. Albo na odwrót. I tak właśnie było u mnie. Czy tak ciężko to zrozumieć.
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-01-2010, 16:09
Sama krańcówka to nie jest skomplikowane urządzenie, które może się popsuć w taki sposób, że jedno działa a drugie nie. To zwykły włącznik na sprężynce załączający coś poprzez zwarcie. Gdyby krańcówka się popsuła nic by nie działało. Mogą się jedynie gdzieś kabelki zwierać przez co np. kontrolka otwartych drzwi cały czas świeci lub może kabelki się od krańcówki odłączyły i dlatego coś nie działa wcale.
Mam jeszcze jedno spostrzeżenie, wczoraj rozebrałem przekaźnik, który jest odpowiedzialny ze włączanie światełko w kabinie. I gdy go dotknąłem na stykach, to światełko się zapaliło. A gdy zamknąłem drzwi to zgasło. Próbowałem tak parę razy i było tak samo. Co Wy na to?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013 Posty: 401 Skąd: skądinąd
Wysłany: 19-04-2013, 14:59
Przepraszam, że odkopuję ale chyba masz to samo co ja, mi się samo światło potrafi zapalić na wybojach podczas jazdy.
Słyszę wtedy jak włącza się przekaźnik, chyba on jest walnięty coś mu się w środku styka jak się go ruszy. Łysy1985, możesz mi podpowiedzieć gdzie on jest jaki ma kolor? Ewentualnie fotka jakaś z zaznaczonym tym przekaźnikiem światełka w kabinie?
___________________________
Edit:
Już znalazłem ten przekaźnik, który dodatkowo jest też opóźniaczem. To ten czerwony obok żółtego odpowiedzialnego za przerywanie wycieraczek (widać go po wywróceniu bezpieczników na lewą stronę):
Przelutowanie wszystkich lutów w tych kostkach naprawiło problem, jeszcze testuje ale jest ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum