Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Amortyzatory i sprężyny
Tast - 12-03-2012, 16:14
Z teflonu? Nie słyszałem o takich.. Ja mam z poliuretanu (firma Powerflex). Polecam, tyle że będzie sztywniej niż w serii...
rafalski69 - 12-03-2012, 16:19
BandiT ja mam takie założone, poczytaj kilka postów wyżej
Damianos - 12-03-2012, 18:49
byłem ostatnio na stacji diagnostycznej, ponieważ coś mam kierownice lekko krzywo w lewą stronę przy jeździe na wprost, myślałem ze coś w zawieszeniu, mimo, że nie ściąga w żadną ze stron przy przyspieszaniu oraz hamowaniu, opon też nie zdarło.
Diagnosta sprawdził auto, w zawieszeniu wszystko super git, ale badanie amortyzatorów wykazało na prawym amortyzatorze 49% a na lewym ponad 80%. Było wtedy bardzo zimno i diagnosta powiedział ze mogl przymarznac prawy amorek, i jest do wymiany. Pod koniec września oba amortyzatory miały ponad 80% sprawności.
Czy przez uszkodzony/słaby amortyzator mogła się kierownica lekko skrzywić?
Opoya - 13-03-2012, 01:24
Bardziej prawdopodobne jest, że w coś przywaliłeś (dół, krawężnik itp), ucierpiał amortyzator i przekręciła się kierownica. Sprawdzałeś geometrię? Jeśli nie, to sprawdź, raczej nie będzie prawidłowa.
Damianos - 13-03-2012, 20:07
dzięki za odpowiedz
wydaje mi się, że diagnosta też sprawdzał geometrię. Nic też nie mówił, żeby sprawdzić, a powinien chyba na to wpaść. Postawił na amorek, że to przez niego.
No nic, pojadę jeszcze raz. I tak pewnie musze wymienić te amortyzatory z przodu, to i zbieżność trzeba będzie ustawiać też.
Opoya, jakie polecisz amory ?
Opoya - 14-03-2012, 02:02
Zależy od zasobności portfela i chęci (lub nie) utwardzenia Pumy.
Ja mam amortyzatory gazowe dwukomorowe o skróconym skoku, przy oryginalnych sprężynach. Polecam tego typu rozwiązanie, to moim zdaniem dobry kompromis pomiędzy utwardzaniem zawieszenia a serią.
Przypomnę tylko, że amortyzatory wymienia się parami.
valdermus - 08-07-2013, 10:07
Witam, co powiecie na zestaw
http://allegro.pl/amortyz...3330672342.html
http://allegro.pl/sprezyn...3371861020.html
Chciałbym w miarę budżetowe zawieszenie
Tast - 08-07-2013, 10:19
Pamiętam, że ktoś w klubie chwalił sobie te amorki.
A co do sprężyn, myślę, że lepsze (i tańsze) będą te:
http://www.rallyshop.pl/i...ford-puma-coupe
Gaydek - 10-07-2013, 08:43
ZTCW sprężyny Sparco są cholernie twarde.
rafalski69 - 23-07-2013, 22:40
valdermus, Na supersportach jadę już 4 rok i jest wszystko ok.
zasada99 - 25-07-2013, 20:00
Witam,
Biore sie w swojej pumce za wymiane zawieszenia chcialbym dopytac sie Was o to jakiej firmy polecacie sprezyny oraz amorki na przod w rozsadnej cenie?
Amorki gazowe, olejowe?
Musze wymienic, bo pekla mi sprezyna z przodu
Sorry za brak polskich znakow, pisze z tableta.
[ Dodano: 29-07-2013, 23:18 ]
Sprezyny zakupione. Padlo na Kayabe.
Teraz chcialbym zeby polecic mi amortyzatory.
Gazowe czy olejowe?
Anonymous - 19-04-2014, 20:44
Jakie zawieszenie gwintowane byście polecili i dlaczego?
Gaydek - 19-04-2014, 21:50
AP lub KW. Różnica (poza ceną) prawdopodobnie żadna.
Na innych nie jeździłem, ale imo każde markowe będzie OK.
Dukes - 20-04-2014, 01:52
Chciałem tylko na wstępie dodać, że nie miałem nigdy gwintu i nawet nie prowadziłem auta z gwintem ale sugeruje się tylko opiniami znajomych i zaczerpniętymi w sieci. Propozycja Gaydka jest jak najbardziej ok, szczególnie AP na którym jeździ połowa Pumek w UK Tańszego markowego gwintu chyba nie dostaniesz, a te TA technix to strach zakładać, widziałem takie amorki w Corsie kolegi i jakościowo można je porównać do chińskich skuterów. Nie wytrzymały roku więc IMO, lepiej dołożyć 500 zł więcej i kupić pożądne AP
Anonymous - 20-04-2014, 03:11
TA Technix ma moj bdb znajomy w e36 coupe juz od roku (moze od półtora) i sobie chwali, podobnie kilku znajomych z klubu bmw, ale ja osobiscie tez wolalbym dolozyc i kupic AP.
|
|
|