To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - TCS

Opoya - 29-12-2006, 14:45

SKUTER81, po pierwsze napisz swój post po polsku, bo to co napisałeś jest chaotyczne, z błędami i nic z tego tak naprawdę nie wynika.
Jedynie tyle, że masz jakiś dziwny dodatkowy zgrzyt, to "tykanie" którego być nie powinno. Sprawdź więc czy wszytko w Twojej Pumie jest OK. Moim zdaniem nie.

dr.Killer - 04-03-2007, 16:50

Co do zgrzytnięcia to jest pewnie wina hamulca.... ale spokojnie to nie znaczy że są one nie sprawne... to prostu przy ruszaniu czujniki od abs widzą że koła zaczynają trącić przyczepność to przednie hamulce delikatnie hamują i z stąd zgrzyty i to takie same jak przy ostrym hamowaniu na śliskiej nawierzchni strasznie to jest nieprzyjemnie.... ale jak się odłączy abs to oczywiście to już znika... wiec dla pewności można to sobie sprawdzić.

A to że u innych są te zgrzyt bardziej słyszalne to jest już zależna od hamulca ja miałem oryginalne tarcze i klocki nieźle zdarte i tego nie było słychać a że teraz założyłem nowy zestaw co prawda jakieś tańsze zamienniki i to na dodatek słabo je dotarłem i zrobiły mi się spore rysy na powierzchni to te zgrzyty są jeszcze bardziej słyszalne.... możliwe że cylinderki od klocków przednich są trochę zapieczone.....

ps po ostatnich problemach z instalacją odkryłem jak odłączyć TCS bez pozbycia się ABSu.... ale to powiej niebawem jak wszystko w 100% przetestuję...

co do tego że z TCS jest gorsze przyspieszenie to sprawdziłem na gtechu :mrgreen: i tak ze TSC jest najmniej 1,5s straty do 100km/h...:evil: bez udało mi się dojść do 8,5s !do 100 :lol: co prawda mam stożek i wydech zrobiony co tam może ze puł sekundy dało... :mrgreen:

tak ode mnie to na spokojną co dzienną jazdę bez problemu można jeździć z TCS nawet się przydaje na śliskiej na wierzchni :razz: ale na częste wyścigi od świateł do świateł to warto je odłączyć.... :mrgreen:

a powiem nawet więcej bo tego nikt pewnie nie wie że z TCS przy ostrych startach bardzo się niszczy sprzęgło.! ! :evil: :evil: :!: zresztą przez TCS spaliłem sprzęgło na KJSe :evil: ale nie miałem wyjścia bo musiałem z ABSem jechać :cry:

Anonymous - 21-04-2008, 20:31

I wiesz jak odłączyć TCS bez wyłączania ABS? :idea:
adrianus - 21-04-2008, 22:46

dr.Killer, no daj recepte na odłączenie tcs - przyda mi się w starcie na 1/4 mili :-)
Martinn - 22-04-2008, 13:33

Też chcę odłączyć tego spowalniacza :grin:
ivek - 16-08-2009, 15:12

dr.Killer, i jak powiesz jak odłaczyc kontrole trakcji bez wył absu
zibi_21-1984 - 10-10-2009, 22:18

Koledzy popatrzcie. Albo mi się zdaje albo w pumach dało się wyłączyc trakcje.
Znalazłem na necie na "project puma"


http://img405.imageshack....8/dsc00583i.jpg

markko - 10-10-2009, 22:24

samoróbka, nie było możliwości wyłączania. tak samo jak zegar nie pokazywał temp + jeszcze ten dodatkowy zegar w nawiewie. bardziej stawiam na jakąś fieste
Gaydek - 11-10-2009, 08:38

To Puma Cosworth, której właścicielem jest warrenpenalver, obecny zarówno na PumaPeople, jak i na ProjectPuma.

Dla zarejestrowanych na PumaPeopole: http://www.pumapeople.com...ndpost&p=849965 .

Dla zarejestrowanych na ProjectPuma: http://www.projectpuma.co...php?f=64&t=3152 .

morgan - 11-10-2009, 09:52

markko, zegarek z termometrem były produkowane ale do fiesty w pumach były same zegarki zobacz temat http://klubpumy.pl/viewto...ighlight=#74558 taki zegarek przywiozłem z Anglii dla nic to standard dla nas rarytas :mrgreen: więc taki przełącznik jest do zdobycia ale pewnie cholernie ciężko. :evil:
zibi_21-1984 - 26-10-2009, 12:35

ZASTANAWIA MNIE I TAK DLACZEGO W FOCUSIE 1.8 115KM JEST WYŁĄCZANA KONTROLA TRAKCJI -( PRZYCISK JEST ) A W PUMIE NIE ZROBILI TEGO... ;/
Snaco - 26-10-2009, 12:41

z tego samego powodu dlaczego puma ma soczewkowe lampy a focus nie ma...
ivek - 26-10-2009, 23:31

zibi_21-1984, tak gdybać można wiekami

a z tym wyłącznikiem to jest łatwizna ale z braku czasu i garażu( z pradem) by podłubać z kumplem przy aucie to projekt się już ciągnie pół roku

znajomy mi powiedział ze można oszukać moduł ABS wyłączając kontrole by abs działał bez problemu zapala sie jedynie kontrolka od trakcji tz oponka plujka jak to moja dziewczyna ostatnio powiedziała

kapuju - 11-10-2015, 21:19

Jakiś czas po swapie fiesty mk5 na fieste mk5 puma power zaczął mnie interesować temat tego TCS. Miałem walnięty czujnik ABS,a po jego wymianie błąd sam się skasował po przejechaniu ze 100m. Przeszukałem całe internety i jedyne na co trafiłem to temat na elektrodzie tyle że nierozwiązany.

Zacząłem kombinować i wypytałem znajomego elektromechanika o dostępne możliwości.
padło na motyw z rozłączaniem czujnika ABS bo sam komputer łapie polecenia na podstawie jednego sygnału z przycisku (przyciski od przeciwmgielnych,podgrzewania szyby działa tak samo ,a potrzebowałem przyciski włącz/wyłącz który czujnik rozłączy)
więc zmontowałem takie cudo(wcześniej kupiłem przycisk od transita).




ale pomyślałem sobie że przez czujnik ABS nie płynie 12V jak wszędzie(upewnił mnie elektromechanik) więc odrzuciłem ten pomysł ze względu na to że zmieniając rezystancje lub cokolwiek co by się tam mogło zmienić odczyty mogłyby być błędne.

Poszukałem bezpiecznika odpowiedzialnego za ABS aby sprawdzić czy da się w ten sposób wyłączyć systemy i w jaki sposób je włączyć oraz czy auto nie świruje. Efekt tego jest taki że na trzy bezpieczniki odpowiedzialne za ABS systemy wyłącza jeden i wystarczy krótki sygnał żeby uzyskać błąd,a kasuje się go poprzez ponowne uruchomienie auta.

do sedna
wygrzebałem przewody fiestowe aby nie robić druciarstwa następnie wyciągnąłem przekaźnik,gniazdo do przekaźnika, kostkę do przycisku na wysokości zegarka i dodałem jeden brakujący pin. Oczywiście wcześniej rozkminiłem piny w przycisku bo na elektrodzie były opisane błędnie.




przeciągnąłem odpowiedni przewód sygnałowy do skrzynki z bezpiecznikami pod mache,a reszte podłączyłem wg rozrysowanego schematu. Chciałem przekaźnik wsadzić w puste miejsce obok innych więc rozebrałem puche ile się dało ale nie miałem pola manewru więc odradzam,szkoda roboty. Wymyśliłem inny patent. Postanowiłem wpiąć się zamiast bezpiecznika i tak o to powstało te oto monstrum




Nie montowałem na stałe bo póki co przeprowadziłem tylko test na postoju no i już troszke późno się zrobiło :razz:
oto efekty
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

za jakiś czas może dodam schemat bo musi mi się chcieć przerysować ładnie na kompa żeby miało to ręce i nogi... no i przede wszystkim muszę przetestować czy nie ma niespodzianek :mrgreen:

I nie dyskutujmy czy potrzebne czy nie :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group