To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Poziom oleju

Anonymous - 04-02-2011, 11:31

dzieki Bania.wlasnie wrocilem z zakupow.kupilem olej w specjalistycznym sklepie u ludzi z ogromna wiedza i doswiadczeniem.polecil mi 10w 40.czyli rowniez rada taka jak twoja.nie chcialem tanich bo to firmy ktore sa kompletnie nie znane.wiec kupilem castrol magnatec 10 w 40.mam nadzieje ze bedzie ok.czy 4 litry wystarcza?czytalem na forum ze wchodzi troche mniej.ale kilka osob napisalo inne ilosci ktore wchodza do pumy 1,4.jeszcze raz dzieki.pozdrawiam
bania - 04-02-2011, 11:39

puma1604 napisał/a:
.czy 4 litry wystarcza?

wiesz, ciężko mi powiedzieć jak jest w 1.4. u mnie przy każdej wymianie oleju (7 razy) chłopaki wlewają 4.5-4.6 litra. poszukaj w instrukcji ile oleju wchodzi. gwoli ścisłości - filtr też wymieniasz, prawda?

Gaydek - 04-02-2011, 11:39

puma1604, instrukcja jest na forum :P ;) .


Anonymous - 04-02-2011, 12:35

do wymiany pasek rozrzadu,filtr oleju i powietrza i pompa wody.chce miec to juz z glowy
i byc pewnym ze wszystko gra

[ Dodano: 04-02-2011, 12:37 ]
Gaydek dzieki za tabele,wszystko jasne teraz

Anonymous - 20-05-2012, 11:51

Przestały brac olej? Czy jak:P
Mietek21 - 01-12-2012, 19:43

A co powiecie na to? Wymieniałem zaraz po zakupie pumki olej (145500 km przebiegu). Nie wiedziałem jaki był zalany olej wcześniej, ale ponoć przy zmianie to i tak nie ma większego znaczenia bo nie dojdzie do mieszania się olei dwóch różnych klas lepkości. Wiec polecili mi olej mobila super FE 5W30. Przejechałem od wymiany niecałe 500 km i z poziomu maksymalnego po wymianie, jest trochę poniżej min. A teraz najciekawsze: nie wycieka nigdzie - sprawdzane po przestanej na parkingu nocy (ani kropelki), nie spala oleju podczas porannego rozruchu (żadne uszczelniacze zużyte itp. w grę raczej nie wchodzą), w trakcie jazdy również dymka nie puszcza. A jestem pewien, że jest ok bo wiem jak w vectrze mi spala olej jaka jest chmura za mną. A tu po rozruchu ładny "naturalny" dymek, zero siwo-niebieskiego, rurka wydechowa też czysta wiec spalania oleju nie ma. Patrząc na silnik od spodu to tylko jest lekki zaciek pod filtrem, ale to przy wymianie musiało z filtra pocieknąć, a jak mechanior oglądał ze mną silnik to powiedział tylko, że poci się lekko koło czujnika oleju.
Dziś postał cały dzień w garażu i też ani kropli nie uronił. A gdzie olej się podział? :?:

trojan6 - 03-12-2012, 11:29

Masz ciężką nogę lub LPG??
Mietek21 - 03-12-2012, 12:54

Ani LPG, ani to drugie. Jedyne co moja luba jako świeży kierowca przy ruszaniu trochę "dociera" sprzęgło wciskając więcej w gaz, ale to i tak ok. 2l oleju, jak nie lepiej poszło. Nawet jeśli uwzględnić ten czynnik :smile: Zastanawiam się czy niepojechać na wymianę i nie zalać go trochę gęstszym olejem, a przy okazji fachmani niech zaglądną czy nie ma jakiś innych wycieków których mogłem nie zauważyć.
WieSiu - 04-12-2012, 09:27

wez to auto na postoju pokatuj troche pod maksymalne obroty dodajac i puszczajac gaz gwaltownie i wtedy sie przekonasz czy pali Ci olej.
mc91 - 28-12-2012, 14:29

Dolewka przy 173100 km i zużycie 0,5l/4000 km.
Prędkość przelotowa 100-110 km/h, przyśpieszanie do ok. 4000 rpm.
Pokonano prawie 40000 km na LPG (Stag 300 Plus, Hana 2000), zużycie oleju się nie zmieniło, a luzy zaworowe nadal dość dalekie są od wartości granicznych - jeszcze nie były regulowane. Przy wymianie rozrządu po zakupie (nie pamiętam, ok. 130000 km) mechanik stwierdził, że jeszcze nie ma takiej potrzeby, a ostatnio sam je skontrolowałem. Na dodatek silnik lekko się poci, od czasu do czasu kropla kapnie.

franekqwerty - 31-08-2013, 11:29

Witam.

Mam zakupioną 4-miesiące temu Pumę 1.7 (rocznik 1999, z LPG firmy BRC od 2008 roku) z obecnym przebiegiem 225 000 km, poprzedni właściciel lał olej półsyntetyczny Mobil 1 10w40, czy przy takim przebiegu czas zmienić olej czy pozostawić bez zmian?

Jak przeczytałem na tym forum, nie ma znaczenia marka oleju, więc obojętnie czy wleję Castrola, Mobil Super 2000, olej Shella z hipermarketu itd?

Czy można mieszać markę oleju przy dolewaniu, tzn. mam silnik zalany olejem Mobil 1 10w40 a zakupię np. Castrola 10w40 i doleję - czy będą jakieś problemy?

Na bagnecie pokazuje mi MIN, ile dolac oleju? Nie dolewałem nigdy oleju do Pumci, nie wiem czy wlać 50ml czy 500ml? Zatem ile wlać aby z MIN było na MAX?

Gaydek - 31-08-2013, 16:43

franekqwerty napisał/a:
Na bagnecie pokazuje mi MIN, ile dolac oleju? Nie dolewałem nigdy oleju do Pumci, nie wiem czy wlać 50ml czy 500ml? Zatem ile wlać aby z MIN było na MAX?

Odpowiedź znajdziesz w instrukcji.



Uploaded with ImageShack.us

trojan6 - 31-08-2013, 19:01

Oleju na dolewkę raczej bez znaczenia byle takie same parametry. Oczywiście byle z tej samej półki.. Typu, jak masz mobil to nie dolewasz najtańszego z biedy.

Dziś miałem minimum na bagnecie i dolałem 400ml.
Ubyło bo ostatnio jeździłem 160 - 200 na trasie ok 150km x 2. Głupota - obciążenie silnika + gaz.

franekqwerty - 31-08-2013, 19:58

Za 9000 km czyli jeszcze w tym roku będę musiał wymienić olej. Mam Pumę 1.7 rocznik 1999, z LPG firmy BRC od 2008 roku, z obecnym przebiegiem 225 000 km, przy wymianie oleju będzie to już blisko 235 000 km. To chyba jeden z większych przebiegów wśród aut forumowiczów. Dotąd Puma jeździła na oleju Mobil 1 10w40. Czy przy takim przebiegu (235 000 km) i używaniu LPG od 5-6 lat czas zmienić olej na inny - o innych parametrach, czy pozostawić bez zmian?

Drugie pytanie: oglądałem półki w hipermarketach i nie zauważyłem oleju o nazwie Mobil 1 10w40, w zamian jest olej Mobil Super 2000 10w40 który tani nie jest. Czy to po prostu ten sam olej czy to odmienny produkt?

Dukes - 31-08-2013, 21:09

Było wiele razy na forum, do Zeteca nigdy nie schodzić poniżej półsyntetyka! To nie duży fiat, że im więcej ma najechane tym gorszy olej potrzebuje. Silnik w Pumie ma tuleje pokryte materiałem, który ma bardzo niskie opory toczenia i powinno się stosować tylko i wyłącznie syntetyk 5W30!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group