To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Obroty silnika

Anonymous - 07-08-2008, 13:14

fpuma, u mnie jest oki, tylko pytam z ciekawości :) Jest tylko jeden przypadek gdy na postoju na luzie wskazówka mi lekko faluje ku dołowi - gdy mam audio właczone na okolo 65-70% powera :twisted:
Anonymous - 19-08-2008, 09:20

Powoli przestaje rozumiec moja sonde. Jak juz wczesniej pisalem nie zawsze dzialala, a jak juz to wykres byl daleki od idealu. Zawsze jezdzilem na V-Power, a od poprzedniego tankowania przesiadlem sie na 95 i problem zniknal. Silnik chodzi idelania, zadnych problemow, gasniecia, dlawienia, szarpania. Czyzby V-Power byl za bardzo wzbogacony dla mojej sondy, chociaz przyznam szczerze, ze jak to pisze to juz mi glupota traci :P
Speedy - 19-08-2008, 10:18

Prokotom, czemu nie rozumiesz sondy..??
Czemu twierdzisz ze sonda ma jakiś wpływ na obroty..?? Jeździłeś bez..??
Ja sprawdzałem...dość długo śmigałem bez sond/sondy najpierw jednej później drugiej. Poza tym ze CHECK się palił nie miało to żadnego wpływu na pracę MOJEGO silnika.
Później nawet bez katalizatora parę dni z podpiętymi sondami - nawet CHECK się nie palił...
Wszystko zawsze było w normie a na pewno wolne obroty.
Może u Was jest coś innego nie wiem...

Anonymous - 19-08-2008, 10:50

Speedy, mechanik (zaufany) z ASO jak sprawdzal co moze byc nie tak, stwierdzil ze problem obrotow u mnie moze byc powodowany wlasnie przez sonde, a ze sam nie jestem ekspertem w tej dziedzinie to polegam na jego zdaniu.
Speedy - 19-08-2008, 10:59

Prokotom, OK ok :)
Tak tylko pytałem czy właśnie ktoś gdzieś coś sprawdzał.
Faktycznie..możliwe że jeśli z sondą jest coś nie tak to może powodować problem.
Odłącz sonde/sondy i sprawdź wtedy OK..??

Anonymous - 19-08-2008, 11:01

Poki co chyba nie bede ruszal jak jest dobrze. Obecnie musze sie jeszcze uporac z zaworem nagrzewnicy i rezystorem dmuchawy. A jak znowy sie zaczna jazdy z obratami (chociaz mam nadzieje, ze nie) to wtedy bede drazyl dalej :roll:
amadeusz - 01-09-2008, 19:47

Sonda Lambda nie odpowiada za obroty.... ale niewątpliwie ma wpływ na prace silnika, ponieważ reguluje zawartość mieszanki paliwo - powietrze a na dokładkę ma to także wpływ na katalizator i dopalanie spalin w katalizatorze ...
Reasumując :

Bez sondy można jeździć ale może popsuć się nam katalizator i zwiększyć zużycie paliwa.

No i na badaniu spalin nie przejdziemy badań....

No i na koniec co najważniejsze na kompie wyjdzie czy sonda jest zwalona czy nie ...
Jeżeli by była to byłby problem z odpalaniem i gasł by silnik na wolnych....

A na dokładkę miałem także problem z obrotami i się udało pod pokrywą na silniku jest wiązka z przewodami i w niej był jeden przewód który robił zwarcie do masy co powodowało dziwne objawy w obrotach silnika 3 tyś obrotów potem na 1,5 tyś, a po włączeniu sprzęgła silnik robi BU- BU 500 do 900 obrotów, prawdopodobnie był to przewód od czujnika wychylenia przepustnicy....hm.... ale zrobili mi w warsztacie i działa Puma....

Anonymous - 09-09-2008, 01:19

Witam wszystkich.
Jak myślicie? Co może być nie tak z Pumą jak obroty nie spadają w czasie zmiany biegów, a nawet czasem rosną i dopiero po chwili opadają albo i nie. Dzieje się tak po naciśnięciu sprzęgła.
Dziękuje z góry za pomoc

Speedy - 09-09-2008, 08:06

przepływomierz...brudny filtr, za mało powietrza..coś z tych rzeczy.
Miałem tak w mondeo 1,8 (on ma taka sama przepływke), po wyczyszczeniu filtra i przepływki wszystko wróciło do normy :)

Anonymous - 09-09-2008, 14:54

Ja miałem tak dosłownie przez cały miesiąc i sie wkurzyłem gdy to się nasiłalo, pojechałem do jednego mechamnieka i powiedział że silnik krokowy jest do wymiany a skora ja jestem zilony w tych tematach to kupiłem za 300 zł nowy i to był błąd:/ po założeniu nic sie nie zmieniło. Pojechałem tym razem do swojego znajomego (nie pojechałem do niego od razu bo wiedziałem że będzie długo robił) zostawiłem mu na pare dni i zrobił :D Powiedział że wyskakiwał jakiś błąd i po przejrzeniu okazało się że jakiś kabelek raz łączył a raz nie i go pożądnie skręcił. Ja miałem tak żę obroty rosły na luzie często się zdażało że poprostu gasł na luzie i większym dołku....
Anonymous - 10-09-2008, 09:06

paw_chb, a mógłbyś sie dopytać znajomego co to za kabelek był?
Anonymous - 10-09-2008, 10:35

Ja wiem który:D a wiec: jak patrzysz pod maske stojąc przodem do samochodu:) po lewo od zbiorniczka wspomagania prawie przy samym boku nad rurkami od klimy jest kostka i ta właśnie kostka z kabelkam czasem nie łączyła i wyskakiwał błąd...
amadeusz - 10-09-2008, 12:12

Ale kolega ma już zawór wolnych obrotów nowy i dobrze ... Tylko sie cieszyć ...a co do kostki to sie zgadza ... podobnie było u mnie... niestety... troche to trwało ale sie udało...

[ Dodano: 10-09-2008, 13:18 ]
plik9 Witaj.... U Ciebie może to być np. Czujnik wychylenia przepustnicy lub poprostu zabrudzony przepływomierz powietrza ....?? Przepływomierz można oczyścić sprężonym alkoholem izopropylowym (IPA) i powietrzem... Dostępny w każdym sklepie Elektronicznym .... czujnik wychylenia przepustnicy to nic innego jak potencjometr .... więc odpinasz i miernik i patrzysz... ale niestety dobrze jest zdemontować i wyczyścić przepustnice.... Ale uważam że najpierw KONTAKT i sprawdzić podłączenia elektryczne a później Demontaż...
Miłej zabawy....

Benon - 18-09-2008, 21:23

Prokotom mam takie same objawy jak Ty odnośnie obrotów i grzania/chłodzenia.
Dzisiaj byłem na diagnostyce komputerowej, zero błędów, przepływkę mi przeciścili i nadal to samo, ogrzewanie działa jak chce, raz zimno, raz ogień. Ręce opadają...

amadeusz - 19-09-2008, 11:06

Witaj... musisz poprostu tak apropo grzania i chłodzenia wymienić zawór do nagrzewnicy i będzie spokój .... z grzaniem też miałem kłopoty ale po wymianie problem znikł... koszt na allegro nowy zawór to około 78 zł z przesyłką a potem 15 minut pracy przy silniku i już jest ok....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group