Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Hamownia & tuning mechaniczny
Gaydek - 06-01-2006, 16:23
Puma666: Po co ty się w ogóle o cokolwiek pytasz? Mam wrażenie, że nie potrzebujesz naszej pomocy. Tak, dbam o środowisko i wiesz co... segreguję śmieci . Wywal cały wydech skoro chcesz mieć GłOŚNO... SłYSZYSZ? WYWAL CAłY WYDECH . I jeszcze jedno... nie wiem jak GłOŚNO jest po wywaleniu katalizatora... nie obchodzi mnie to. Piszę, że po wywaleniu tylko środkowego tłumika i wstawieniu rurki jest głośniej - to chyba oczywiste a to czy po wywaleniu kata jest JESZCZE GłOŚNIEJ to już twój problem. Wg mnie katalizator nie jest tylko zbędnym gadżetem. Masz prawo uważać inaczej.
ksolk - 06-01-2006, 18:01
Ja jezdże juz 5 lat pumą,z czego 4 bez katalizatora(nie mój wybryk ,ale niby go szlag trafił)i i tak:
1.Różnica w mocy jest minimalna na plus(zaznaczam b.b.b.b minimalna)
2.Nie jest absolutnie głośniej,katalizator nie wpłynie na głośność.
Gaydek - 06-01-2006, 18:11
Do mojego poprzedniego posta: czy ja się uniosłem . Co do hałasu po wywaleniu kata to ja się nie wypowiadam, bo po prostu nie mam doświadczenia. Co do różnicy w mocy "bez kata" to z obecności na różnych forach wiem, że to temat zbliżony do tematu "strumienica a wzrost mocy". Można się spierać a tak naprawdę najlepszym argumentem jest wg mnie wynik z hamownii i pomiary przyspieszenia i elastyczności.
ksolk - 06-01-2006, 18:15
Gaydek ja swój post kierowałem do Puma666
Gaydek - 06-01-2006, 18:27
Wiem.
puma666 - 06-01-2006, 20:05
Pytałem ponieważ pumę mam od niedawna i mam mało wiedzy o tym samochodzie, ale rozmowa troche zeszła na poboczne tematy i może troche przesadziłem, pozdrawiam.
Gaydek - 07-01-2006, 09:27
To może w takim razie pochwalisz się co zrobiłeś (z wydechem) w swojej Pumce . Co dokładnie, gdzie dokładnie i mniej więcej za ile zł. Skoro dzielimy się doświadczeniami to masz właśnie okazję to zrobić .
puma666 - 07-01-2006, 15:25
Passenger - 07-01-2006, 15:51
puma666 napisał/a: | Był bym wdzięczny gdyby ktoś mógł mi w jakiś sposób udostepnić stary kolektor jeśli ma bo jest potrzebny do zrobienia obmiaru(wyciąć flansze trzeba) bo w przeciwnym razie auto w warsztacie trzeba zostawić na długo długo.... |
Pisz PW do Lukasa, on robił kolektor w Tomsonie, może ma jeszcze stary kolektor...
Gaydek - 07-01-2006, 17:07
Puma666: A gdzie zamierzasz robić kolektor . Co do starego kolektora to Pass ma rację - trzeba się skontaktować z Lukasem.
puma666 - 07-01-2006, 18:44
Szczerze mówiąc to wydaje mi sie, że też w EL-TEC'u ponieważ jest to solidna firma. P.Wojtek widać że zna sie na rzeczy.
Pusia - 07-01-2006, 21:54
Puma666, a możesz podać adres do tego EL-TEC'a?
Ps. Jaki diabelski nick
Lukas - 07-01-2006, 22:20
Mam orginalny kolektor i oczywiście pożycze jak trzeba. Pamiętam że w el-tcu robiłem dolot. El-tec jest w piastowie tak?
puma666 - 08-01-2006, 11:35
Był bym wdzięczny lukas jak byś mi go porzyczył, bo to bardzo ułatwia sprawę... Niestety, jednak narazie mam inne wydatki, więc trochę to potrwa Ale jak już będe miał robić to sie jakoś zgadamy, mam nadzieje, że Twoja propozycja nie wygaśnie
http://www.el-tec.pl/ Piastów ul. Grunwaldzka 28, strona jest strasznie uboga bo sie im włamali i zrobili hardcore.
Informacja dla tych co będą tam pierwszy raz (Puisa):
Warsztat jest obskurny (zresztą jak większość) tzn. nie wygląda tak ładnie jak garaż w Tomsonie, ale chłopaki naprawde mają głowe na karku i wiedzą co robią... Polecam
Pozdrawiam
tOmO - 14-01-2006, 00:05
Znalazłem ciekawie informacje o dokładnościach pomiarów na hamownii. Przypadkiem trafiłem na tą stronę:
http://www.godula.cc.pl/i...EA%20Ci%20powie
co ciekawe nasze pomiary były robione przy 995 hPa oraz bez doprowadzenia zimnego powietrza do filtra, a przez to mogły odbiegać o około 5% od realnych.
Nie sądziłem, że warunki tak znacznie wpływają na osiągi
Lukas, może wybrali byśmy się na hamownie???
tOmO
|
|
|