To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Kontrolki ABS i TCS

markko - 03-10-2008, 09:27

bartolomeo napisał/a:
Martinn napisał/a:
Lepiej dostań się od strony bębnów i wtedy przeczyść

nie mogę ściągnąć tych bębnów, chyba że można je zdjąć bez odkręcania tej wielkiej nakrętki na piaście, chociaż wątpię

markko napisał/a:
odkręcasz zacisk i ściągasz tarczę

ale jaki zacisk?? tą wielką nakrętkę na piaście?? nie mogłem jej ruszyć bo cała tarcza się obraca

może coś źle robie??

zacisk hamulcowy ten co trzyma klocki z tyłu jest przykręcony na 2 śruby

bartolomeo - 04-10-2008, 14:27

więc tak, pożyczyłem przed wczoraj od sąsiada klucz 30, dostałem się do bębnów i przeczyściłem czujniki. Było na nich nalepione takiego tłustego syfu. Przeczyściłem że się świeciło ale nic to nie dało. Przejechałem jakieś 2 kilosy, hamowałem ale ABS nie zadziałał. Może trzeba to jakoś zresetować??
Dobrze że odkręciłem bębny bo zauważyłem że jeden z cylinderków mi cieknie, a ostatnio musiałem dolać płynu. Muszę wymienić.

Z przodu nie mogłem odkręcić tarcz, byłem sam w domu, nie miałem nikogo do pomocy aby nacisnął hamulec i zablokował tarcze. Wezmę się za to przy okazji gdy będę wymieniał cylinderek z tyłu.
Myślę jednak że poszedł któryś z czujników. Będę musiał więc podjechać pod kompa aby sprawdzić który.
I tu też takie pytanie dla was, gdzie jest wejście pod kompa w Pumie?? rocznik 98 stare zegary.

Opoya - 04-10-2008, 22:27

bartolomeo napisał/a:
gdzie jest wejście pod kompa w Pumie
Przy lewej stopie kierowcy. A dokładniej przy lewych drzwiach (na dole i z przodu) w wykładzienie jest mniej/więcej prostokątna "klapka". Pod nią znajduje się złącze diagnostyczne.
rafalski69 - 05-10-2008, 12:06

Czyli z takim czyms tylko do serwisu trzeba podjechać ?? Bo ja też mam od pewnego czasu kłopot z czujnikami przednimi i mysle o nowych. Tylko teraz jest problem kosztów ile za to zapłacę a może ktoś ma do sprzedania czujniki? Oczywiscie sprawne :mrgreen:

[ Dodano: 5 Październik 2008, 13:13 ]
jeszcze jedno pytanie jeżeli kontrolka abs sie swieci czy samochód przejdzie bez problemowo przegląd w stacji kontroli

tomcio - 07-10-2008, 15:17

Paola napisał/a:
To tak specjalnie :

A wracając do temat czy bezpiecznik nr 13 to na pewno jest od TCS?


Jest jednym z kilku od ABS/TCS.

Bacha - 12-10-2008, 09:41

Ja też mam problem z ABS/TCS po uruchomieniu silnika kontrolki nie gasną aż do momentu gdy pumex rozpędzi się do 40km/h wted gasną i w przedziale 0-50km/h wszystko działa tak jak powinno. Ale gdy przekroczę 50km/h znów sie zapalają kontrolki i już nie gasną :evil: miał ktoś podobne objawy ? Łasia
Anonymous - 12-10-2008, 10:21

co do czujnikow przednich to w serwisie troszke przeginaja, pierw cie podepna pod kompa zebys spr czy napewno i w ktory mkole (koszt ok 200zl) potem ci powiedza ze musisz zapalcic ok 600zl za JEDEN czujnik z wymiana. ja osobiscie kupiel mczujnik w sklepie za 230 zl i sam z kolega go wymienilem
Anonymous - 12-10-2008, 10:38

Bacha, być może pierścienie sa zasyfiałe, lub zużyte.
Noalan - 17-10-2008, 21:03

Ja jeszcze raz wrócę do mojego problemu nie działających kontrolek i układów ABS/TCS. Podjechałem dziś do ASO i podłączyłem Pumę do kompa. Komputer wykrył wadliwy czujnik ABS w prawym przednim kole, a z testu wyszło, że zasilanie jest w kontrolkach, ale dalej nie odpowiadają. Rozebrali zegary. Odpowiedź: poprzedni właściel, aby ukryć wadę układu wylutował obie diody.
Koszty: ASO krzyknęło sobie za nowy czujnik 633zł! (bez montarzu). Przyznam, że trochę mnie wykrzywiło. Szukam teraz gdzie taniej i prościej.
Co do kontrolki to samej nie można kupić, a jedynie w zestawie z zegarami (ok 1000zł). Doradzono mi, że jest na płytce jedna niepotrzebna dioda która wykorzystywana jest w Transicie, więc można przelutować. Pytanie teraz skąd zdobyć drugą i co to w ogóle są za diody?

Anonymous - 18-10-2008, 07:46

Noalan, Ty masz nowe zegary i tam były diody?? W starszych zegarach są małe zaróweczki... Ja sie nie znam na tym ale jesli bedziesz wiedzial co to za dioda to dostaniesz ja pewnie w jakimś sklepie z elektronika. Zaś jesli chodzi o czujnik na przód to poszukaj http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1612 bo kilka osób juz wymieniało i wydaje mi sie se cena czujnika na przód jest coś ok 200-250zł.
adrianus - 20-10-2008, 09:16

rafalski69 napisał/a:
jeszcze jedno pytanie jeżeli kontrolka abs sie swieci czy samochód przejdzie bez problemowo przegląd w stacji kontroli


Z tym może być różnie. Autka wyposażone fabrycznie w ABS po odłączeniu / niepoprawnym działaniu ABSu wykazują rożne w pomiarach skłonności do różnic w sile hamowania na poszczególnych kołach. Czyli może być tak że autko nie przejdzie przeglądu hamulców bo różnica na kołach jednej osi będzie ponad te 20% chyba tyle jest max

Ale może również być ok :-)

bartolomeo - 20-10-2008, 15:56

ee, auto z nie działającym układem ABS nie hamuje tak słabo aby odczuć różnice z ABS i bez ABS. Zobaczcie sami, hamujcie z ABS, wyciągnijcie bezpiecznik i hamujcie bez ABS, nie poczujecie żadnej różnicy. Oczywiście na suchej nawierzchni.
Po za tym, na przeglądzie nie sprawdzają czy auto powinno być wyposażone w ABS i czy ma sprawny ten układ. Jeśli Auto dobrze zahamuje to kolesia nie obchodzi czy działają układy wspomagające. Zahamował to jest ok, mieści się w dopuszczalnych granicach. Tak samo jak nie sprawdzają częstotliwości mrugnięć migaczy, powinno być 1 Hz, koleś widzi że mruga, no to mruga i jest ok, oczywiście bez przesady, nie może mrugać raz na minutę, znowu mniej więcej w dopuszczalnych granicach.
Bez problemu powinna Puma przejść przegląd z nie działającym układem ABS, wiem na własnej skórze :)

Anonymous - 20-10-2008, 22:58

Moja przeszła dwa przeglady z nie działającym ABS'em...
bartolomeo - 21-10-2008, 09:50

markko napisał/a:
bartolomeo napisał/a:
ak samo jak nie sprawdzają częstotliwości mrugnięć migaczy, powinno być 1 Hz,
a dokładniej od 30 do 90 cykli na minute :P

nie, nie, nie :P
1Hz to 1Hz, czyli 60 mrugnięć na minutę, Badało się układy przerywaczy na elektronice samochodowej to się wie :P
Może kodeks mówi od 30 do 90 cykli, ale naukowo stwierdzając w poprawnym układzie musi być 1Hz :)

Gaydek - 15-11-2008, 16:13

Jakiś czas temu w mojej Pumie również zaświeciły się kontrolki ABSu i TCSu. Ponieważ moja wiedza i zdolności manualne w tej materii są bardzo ograniczone :oops: poprzestałem na skontrolowaniu bezpieczników. Oddałem Pumę do znajomego mechanika, a ten za podłączenie Pumy do komputera, czujnik i jego wymianę (prawy-przód) wziął ode mnie... 150 zł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group