To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Co zrobiłeś/-aś dziś dla swojej Pumy?

pawcioss - 23-05-2014, 08:22

nabita klima :D
Anonymous - 23-05-2014, 12:34

zygiboos napisał/a:
Dopasowałem oryginalny silniczek do obudowy zamiennika i problem ustał.


problem w tym, że właśnie wstawiłem oryginalny :???:

zygiboos dzięki za rozpiskę, przy bliższej / dalszej okazji, masz dużego browara u mnie :564:

Dukes - 25-05-2014, 20:03

Dzisiaj umyłem ręcznie Pumkę bo bezdotykówki już nie dawały rady :P Wysprzątałem i wypolerowałem przednie lampy bo troszkę zaśniedziały przez zimę :)
WieSiu - 25-05-2014, 20:19

Dukes napisał/a:
Dzisiaj umyłem ręcznie Pumkę bo bezdotykówki już nie dawały rady


tak samo stwierdzilem jesli chodzi o mojego escorta cabrio,duzo lepiej sie prezentuje po recznym myciu. Teraz pewnie przez kolejne pol roku beda znow tylko bezdotykowki :D

Chm.Oskar - 25-05-2014, 20:43

Puma umyta i nakarmiona :D
Jutro mam zamiar podciągnąć linke z ręcznego i powymieniać filtry.

Dukes - 25-05-2014, 20:47

WieSiu, moja właśnie nie była myta ręcznie od listopada i było to już strasznie widać :D

Bym zapomniał, przepolerowałem jeszcze gałę :mrgreen:


WieSiu - 26-05-2014, 07:21

Dukes, pięknie
slawek535 - 27-05-2014, 13:25

Dukes, o kurr.. jak ty to zrobiłeś ;-)
Anonymous - 27-05-2014, 15:02

Dobra robota z tą gałą. :)
Anonymous - 27-05-2014, 16:10

Dukes, mogę swoja Tobie podesłać? Bo ja nie umiem tak pucować... :mrgreen: :wink:
Anonymous - 27-05-2014, 16:33

zaraz Dukes, działalność założy :mrgreen:
Dukes - 27-05-2014, 18:03

Hadzi napisał/a:
Bo ja nie umiem tak pucować...

Lata praktyki :mrgreen:

A tak na poważnie, hobbistycznie zajmujemy się z ojcem renowacją starych motocykli i dochodziłem kilka lat do tego czym i jak skutecznie wypolerować aluminium. Do polerowania gałki najlepiej użyć długiej śruby M10 i nakręcić na nią gałeczkę, a całą śrubę zamocować w wiertarce stołowej, tokarce lub nawet w zwykłej wiertarce wkręconej w imadło, a w ostateczności nawet trzymać ją w kolanach :P Ustawić obroty na mniej więcej 1000-1200 i przykładać papiery ścierne w kolejności 320, 600, 800, 1000, 1500, 2000 (trzy ostatnie na mokro). Na początku trzeba zedrzeć farbę i wyrównać drobne nierówności powstałe od wieloletniego obijania się różnych pierścionków, zawieszek itp. Gdy już dojdziemy do litego aluminium można wtedy zacząć wygładzanie papierkami od 1000 wzwyż i radzę się do tego przyłożyć bo każda głęboka rysa będzie później widoczna. Po papierze 2000 gałka będzie praktycznie już lśnić ale żeby ją idealnie nabłyszczyć należy ją wypolerować najlepiej maszyną polerską, ale zdaje sobie sprawę, że raczej nikt na co dzień czegoś takiego nie używa bo i po co :D I znowu możemy sobie pomóc wiertarką stołową lub zwykłą wkręconą w imadło i bawełnianym krążkiem polerskim oraz "białą" pastą w takim wałku. Po tym zabiegu uzyskacie efekt jak na moim zdjęciu ;)

Barbara3121958 - 28-05-2014, 16:45

Dukes, Instrukcja czyszczenia gałki z wszelkimi detalami. Pozostaje mi tylko podziękować. :grin:
Dukes - 29-05-2014, 18:34

Dzisiaj wymieniony osuszacz i dysza dławiąca klimatyzacji + standardowe uzupełnienie czynnika i oleju :) W wtorek było wymieniane łożysko w lewym kole bo stukało rytmicznie od 50 km/h.

Jako ciekawostkę powiem Wam, że stary osuszacz był tak pełny, że gdy się nim potrząsnęło to było słychać normalnie wodę jak w słoiku :D

ZeRT - 30-05-2014, 08:46

Wymieniłem, tarcze, klocki, sworzeń wahacza lewego, łożysko podpory z prawej strony, kable i świece do tego regeneracja rozrusznika i alternatora wszystko na przestrzeni ostatniego miesiąca z haczykiem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group