To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Paliwo i jego zużycie - Zużycie paliwa

crxdor - 07-09-2011, 17:59

również zgadzam się z kolegą hojrak, moja również pali od 11 do 12 lpg i jakieś 10 gazu przy mieszanej jeździe może w trasie wychodzi z litr mniej ale wszystko zależy od jazdy
wojteks - 08-09-2011, 07:26

Ja mam instalację sekwencyjną która współgra ze sterownikiem samochodu. Tak czy inaczej na benzynie jest podobnie tak że to nie wynika z rodzaju paliwa. W dodatku jak jest włączona klima to przy ruszaniu z pod świateł muszę dać sporo gazu bo na jedynce w dolnych wartościach obrotów idzie jak żółw. Dopiero jak rozkręcę go do 2 - 2,5 tys obrotów to zaczyna iść. Spalanie po ostatniej wycieczce na klimie wyszło chyba koło 16 litrów. Zalane było jakieś 26 litrów gazu a po 120 kilometrach zaczęła mi już migać ostatnia kropka od poziomu gazu. Bez klimy wydaje się być nie najgorzej. Na trasie przy delikatnej jeździe spalił mi 8 l gazu. Przyspieszenie bez klimy też jest ok. Sam nie wiem już co jest grane. Z chęcią pojechałbym do jakiegoś elektryka samochodowego w Łodzi ale nie znam żadnego dobrego. Może ktoś z was mi kogoś poleci?

[ Dodano: 08-09-2011, 08:27 ]
Powiedz mi Damianos co to znaczy że miałeś błąd 0115. Już go nie masz? Jeśli go nie masz to powiedz co było powodem takiego błędu?

crxdor - 08-09-2011, 07:45

wojteks, nie jedź do elektryka tylko do gazownika, niech podepnie się pod komputer lpg i skalibruje instalacje ja już tak robiłem i jest dużo lepiej odnośnie spalania, i odnośnie przyspieszenia

[ Dodano: 08-09-2011, 08:46 ]
no chyba że bardzo ciężko pracuje sprężarka od klimy i aż tak moc traci, trzeba to sprawdzić bo u mnie między klimą a bez jest ok 1litr różnicy a w mocy prawie nieodczuwalna może odrobinkę

kolargol - 08-09-2011, 08:14

tak jak pisze crxdor, sprężarka klimy może generować duży opór i silnik cały czas pracuje pod dużym obciążeniem
Anonymous - 08-09-2011, 08:24

kolargol napisał/a:
sprężarka klimy może generować duży opór


Tak mi przychodzi na myśl ...
WOJTEKS, miałeś robiony może rozrząd w tym lub zeszłym roku ?

WieSiu - 08-09-2011, 09:01

Jimmy, a wskazania komputera czesto potrafia byc mocno bledne, w focusie wynik potrafi byc zanizony o 20%. Spalanie pumy 1.7 w miesicie na poziomie minimum 10l/100km to normalny dobry wynik. Jest mniej,to znaczy ze to miasto nie przypomina miasta,albo ktos nie umie liczyc,albo po prostu jedzie ledwo sie odpychajac
wojteks - 08-09-2011, 09:44

rozrząd wymieniłem akurat parę dni temu ale i przed i po działa tak samo. Z tym samochodem od początku był jakiś problem. Wcześniej to była usterka VCT którą już jakiś czas temu zrobiłem ale nadal jak porządnie się nagrzeje to trochę słabnie i dla tego myślę że to może być coś związanego z obwodem czujnika temperatury.
Damianos - 08-09-2011, 16:10

wojteks, nie wiem czy mam ten błąd nadal. Robiłem test licznikowy, ten błąd wyszedł, pytałem tutaj na forum ale nikt konkretnie nie powiedział dokładnie o co w nim chodzi. Auto chodzi normalnie, to dałem sobie spokój.
wojteks - 09-09-2011, 06:57

Ostatnio znalazłem w necie kilka informacji dotyczących sposobów kontroli obwodu czujnika ECT. Należy podłączyć skaner i po pierwsze sprawdzić temperaturę powietrza zasysanego i temperaturę płynu na zimnym silniku. Przy zupełnie zimnym temperatury te powinny być do siebie zbliżone. Potem Należy odłączyć wtyczkę od czujnika. Temperatura powinna wskoczyć na 180stC. Jeżeli jest inna to coś jest nie tak z instalacją. Potem należy zewrzeć styki we wtyczce i znowu sprawdzić temperaturę. Powinno być -40stC. Jeżeli jest inaczej znaczy że znowu coś nie tak z instalacją. Jeżeli przy tych testach wszystko jest ok to znaczy, że czujnik jest do wymiany.
Nigdy tego nie sprawdzałem i szczerze mówiąc trochę się obawiam zwierać styki we wtyczce ale to był test opisany w jakichś oryginalnych, serwisowych instrukcjach. Co wy na to

[ Dodano: 09-09-2011, 08:19 ]
Mała poprawka. Przed chwilą sprawdziłem:
Open circuit powinno być -40stC
Short circuit powinno być 140 lub więcej

rafalski69 - 09-09-2011, 18:44

mnie spalił ostatnio 6.0l ,90% trasy reszta miasto. Spalanie był mierzone na trasie 500km. Ale jak była kilka razy chwilowa 200km/h to spalanie uderzyło do normalności 7,5l
Stev92 - 09-09-2011, 19:47

Czytam wypowiedzi i moje 1,6 pali nie dużo a oszczędna jazda nie jest niczym dziwnym ;p ktoś lubi przyciskać jego wola (; mi pali 5,5-6 trasa miasto 7,5-8 (; PB'95 ^*
tusia8510 - 09-09-2011, 20:14

Hehe hojrak jak widzisz da się mieć małe spalanie :mrgreen: Moja na trasie tez jest bardzo oszczędna, w mieście wychodzi mi te 9-10 najczęściej, ale nie mogę się powstrzymać zeby nie pośmigać :twisted: Jakbym bardziej eko jeździła byłby super wynik. Przed wymianą czujników, sondy, rozrządu itp. było tak samo niskie spalanie.
hojrak - 09-09-2011, 21:28

etam ;p dla mnie te 12 gazu czy 11 benzyny bez rzadnego eko po pieście jest ok. tak jest i musi byc nie wierze ze ktos jeździ normalnie bez żadnego eko drivingu i pali mu 6 czy 7 litrów. a jeśli tak mówi to tylko jak sam jeździ bo jak sie z nim chce gdzieś pojechać i złożyć na benzyne to raptownie zaczyna liczyć tak jakby mu 10 palił:P
Anonymous - 09-09-2011, 22:56

:mrgreen: ja tak robię :razz: Niedawno moja szefowa, chciała, żebym swoim samochodem pojechał z towarem i się spytała ile mi pali ? Powiedziałem, że jej nie stać, bo 15 litrów i to V-Powera, więc kilometrówka, wyjdzie jej jakieś 2x więcej, niż w służbowych Golfach :568: Od tamtej pory, już mi nie proponuje takich pomysłów :grin:
Moondust - 16-09-2011, 19:36

Moje ostatnie wyniki to:
- po dynamicznym przejechaniu trasy Lębork-Kościerzyna-Warlubie-Brodnica (ok 220 km) wlałem do baku niecałe 24 litry LPG (Statoil)
- po ostrej jeździe z Brodnicy do Łomianek (a następnie kwitnięciu w korkach od Łomianek do niemal Okęcia) - jakieś 190 km - o litr więcej (Statoil)
- po trasie Warszawa - Ostróda 215 km (+ trochę po Warszawie) - weszło aż 26,5 litra (BP)
- a po odcinku Ostróda - Lębork (kolejne 215 km) - 22,5 l (Statoil)
(odległości podałem za Google Maps)
W sumie przejechałem ok 890 km (to już sprawdzone na liczniku Pumy) zużywając 97,4 litra LPG co daje średnie spalanie 10,9 l / 100 km.
I nie była to spokojna i "eko" jazda. Szkoda, że nie mam tak jak w Focusie komputerka, który podałby średnią prędkość... Ten Focusowy zzieleniałby chyba z zazdrości :)

Ale Puma jest naszym trzecim autem wyposażonym w instalację gazową i przy żadnym nie udało mi się mieć takiej rozpiętości w spalaniu jak niektórzy podają. Wszystkie te auta paliły od 9 do 11 litrów (Fiat Palio Weekend 1.6, Ford Focus kombi 1.6, Puma 1.7). Baaardzo rzadko udawało się zejść do jakichś 8 litrów.

I tu dwie ciekawostki:
- pierwsza: taką dużą rozpiętość w wyniakch spalania notuję w Focusie 1.8 TDCi; minimalna średnia jaką udało mi się uzyskać to ok 4 l, a maksymalna gdzieś koło 10 l jak na razie (ale wiem, że nie jest to górna granica możliwości moich i Focusa);
- druga: na trasie Lębork-Poznań-Lębork średnie spalanie mam zawsze niższe niż na trasie Lębork-Warszawa-Lębork

Niedługo pojadę Pumą do Złotowa (200 km w jedną stronę) - zmierzę wyniki na tamtej trasie i zapodam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group