Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Hamownia & tuning mechaniczny
Passenger - 03-01-2006, 21:01
Ja bym robił ze sportowym katem. Polecam przejrzeć forum w poszukiwaniu tematów o wydechu. Sporo tego było pisane...
puma666 - 03-01-2006, 23:32
Gaydek - 04-01-2006, 00:29
Z pumapeople.com, streetracing.pl i forum.tuning.pl: Sportowy katalizator jest lepszy od rurki, ponieważ sonda lambda nie wariuje, wszystko jest zgodne z prawem i wbrew pozorom daje lepszy przepływ spalin niz bez kata.
Passenger - 04-01-2006, 16:21
puma666 napisał/a: | Ponoć zwykły katalizator zabiera ok 6 km, sportowy 4 km to po co wogóle go wstawiać? |
Ciekawe stwierdzenie... hmmm skąd te wartości? 6 KM w Pumie? Zdecydowanie przesadzona wartość. Jak chcesz realnie podnieść moc wydechem załóż przede wszystkim kolektor rurowy.
Gaydek napisał/a: | Sportowy katalizator jest lepszy od rurki, ponieważ sonda lambda nie wariuje, wszystko jest zgodne z prawem i wbrew pozorom daje lepszy przepływ spalin niz bez kata. |
Prawda. Jeśli zwariuje Ci lambda, zwariują też obroty... nie polecam.
puma666 - 04-01-2006, 16:43
Passenger - 04-01-2006, 22:18
puma666 napisał/a: | ten dedykowany tłumik remusa jest zaje*** cichy |
Każdy tłumik przelotowo - komorowy (poza pełnymi przelotami) jest na początku cichy... Gaydka Remusa na początku nie było słychać. Teraz pięknie ryczy.
Tych kilku KM się przyczepiłem bo gdyby chodziło o faktycznie 6 KM to gra byłaby warta świeczki... ale w aucie w którym kolektor rurowy dodaje niewiele ponad 10 KM, usunięcie kata najwyżej zmniejszy koszty przeróbki...
Gaydek - 05-01-2006, 12:01
Jak chcesz, żeby było głośno to wywal tłumik środkowy (w jego miejsce wstaw rurkę) i zostaw Remusa. Jak chcesz więcej KM to - tak jak pisze Pass - zrób przede wszystkim dolot + kolektor + wydech (wg mnie - zdanie oparte o wypowiedzi ludzi z PumaPeople.com - ze sportowym katalizatorem).
Pusia - 05-01-2006, 15:12
Napiszcie chłopaki, gdzie to wszystko kupić !!! Bo ja tak chcę, tylko nie wiem, gdzie szukać...
I nie wiem, jakie, żeby pasowało.
Tylko nie piszcie mi :
www.allegro.pl
proszę...
Passenger - 05-01-2006, 18:36
Jeśli chcesz robić kolektor i do tego wydech z kwasówki to polecam Tomson www.tomson.com.pl - Lukas u nich robił i jest zadowolony. Dzięki temu, że zrobili już jeden kolektor do Pumki mają już jakieś doświadczenie z tym autem. Napisz priva do Lukasa o więcej info.
Mój wydech Supersprinta (rura od kolektora 50 mm. z przelotowym tłumikiem środkowym + przelotowo-komorowy tłumik końcowy Backfire) też kupisz w Tomsonie. Nie pamiętam kto jest dystrybutorem Remusa...
Gotowe kolektory i całe wydechy można też ściągnąć z Anglii - www.pumabuild.co.uk
Możesz też napisać do El-Tech-a - mamy u nich zniżkę...
Gaydek - 05-01-2006, 18:56
Dystrybutorem Remusa jest www.fosab.pl (W-wa).
Co do wydechu to można polecić również MG-MOTORSPORT ( xr2@wp.pl ). Układ wydechowy wykonany w tej firmie składający się z takich elemetów: tłumik drgań, katalizator sportowy, połączenia kołnierzowe, uchwyty rurkowe z zabezpieczeniem gwintowym, tłumik środkowy, tłumik końcowy (z końcówkami do wyboru) to wydatek 1800 zł.
Ściąganie gratów z UK to bardzo dobry pomysł... kosztowny, ale bardzo dobry.
Pass: zniżkę mamy w ULTER .
puma666 - 05-01-2006, 23:53
Passenger - 06-01-2006, 00:03
Gaydek napisał/a: | Pass: zniżkę mamy w ULTER . |
Faktycznie
puma666 napisał/a: | Tłumik środkowy jest praktycznie przelotowy więc jest to bez sensu żeby wstawiać za niego rurkę |
To był przykład z życia wzięty... u Gaydka po wywaleniu tłumika środkowego i włożeniu w to miejsce rurki zrobiło się głośniej
puma666 napisał/a: | Nie wiem w tym momencie, hmm może Ty i Passanger poprostu bardzo chcecie dbać o środowisko i spełniać wszelkie normy Euro??? |
świat jest taki piękny... czemu truć go dla jednego konia i to jeszcze mechanicznego...
tOmO - 06-01-2006, 01:06
Ex klubowicz "Czarny" ma spore doświadczenia z "głośnością" wydechu pumy. Ostatecznie stwierdził, że najlepiej go słychać jak jeździł bez żadnego tłumika.
Dobry efekt daje wywalenie środkowego i założenie przelotowego końcowego. Nawet założenie tylko przelotowego końcowego daje już ciekawe efekty, a koszt można zamknąć spokojnie w 500 zł.
Zdecyduj sam, bo jak bym miał wywalić 2k zł tylko po to, żeby było głośniej to nie wiem czy bym się na to pisał.
Po za tym co oznacza, że jest za cichy? Inaczej jest wewnątrz samochodu, a inaczej na zewnątrze. Pojedź sobie na hamownie i zobacz jak wyje pod obciążeniem taki samochodzik
Pozdrawiam
tOmO
puma666 - 06-01-2006, 12:30
Lukas - 06-01-2006, 12:34
puma666 napisał/a: | Tłumik środkowy jest praktycznie przelotowy więc jest to bez sensu żeby wstawiać za niego rurkę |
Po wywaleniu tłumika środkowego moja puma stała się bardzo głośna a po założeniu kolektora to już w ogule nie do wytrzymania dlatego z powrotem założyłem środkowy, końcowy to przelotówka
|
|
|