To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - Ledy z allegro

Arca_1 - 02-06-2011, 14:37

Opoya, no nie wiem bo mają więcej niż 20 cm czyli grill musiałby mieć ponad 100 cm a chyba niema. No ale trzeba z czegoś zezygnować albo z odległości między nimi albo od krawędzi samochodu, najważniejsze aby miśki się nie przywaliły :mrgreen:
Franek, zrobię i wrzucę.
http://www.fotosik.pl/pok...80613253da.html
http://www.fotosik.pl/pok...5a630bc5c5.html

Mr.Jay - 02-06-2011, 19:31

Nie mam zamiaru nikogo pouczac, ale sory 1-2cm w tą czy tamtą stronę to chyba nie ma znaczenia i myśle, że smiało można ogarnąć Aż nie moge sobie wyobrazić jak piesek biega wokół furki z linijką(atestowana:) ,także zależy na kogo się trafi Najgorsza jest ITD na nich trafic nie polecam, ale oni zatrzymuja najczesciej tiry lub bardzo ''zmęczone" autka Pzdr.
Arca_1 - 03-06-2011, 10:05

Mr.Jay, zdażają się i tacy, ostatnio jeden z miśków pytał mnie o atest na nakładki na pedały, no ale to jeden na milion - może chciał troche monet :razz: Najważniejsze aby na przeglądzie się nie czepiali i miśki też, chociaż ich (co nie których)wiedza na temat świateł dziennych jest ale mała.
Anonymous - 07-06-2011, 18:44

waluś , a nad halogenami , tak żeby się nawet ewentualnie lekko stykały ??
zygiboos - 03-03-2013, 13:54

1. Mam pytanko dotyczące tej fotki:


Chciałbym sobie też założyć ledy w tych miejscach, ale czy jest tam jakaś możliwość zdjęcia tego dolnego grila/kratki aby mieć tam łatwiejszy dostęp? Czy konieczne jest zdejmowanie całego zderzaka :?:

No i smutne jest trochę to, że mi się tam ledy nie bardzo mieszczą, musiał bym przeciąć po jednym pionowym słupku w tej kratce. :cry:

Jakies pomysły? Wideo instruktarze? Ktoś ma fotorelację z montażu? :razz:


2. Mam też pytanko na temat elektryki takiego rozwiązania:

Chciałbym żeby te światła odpalały się dopiero po odpaleniu silnika (nie po zapłonie). Gdzie się można podpiąć łatwo pod +12V po odpaleniu (najlepiej w komorze silnika i tak żeby nie obciążyć już istniejącej instalacji) :?:

Z góry dzięki za pomoc! :wink:

Anonymous - 03-03-2013, 14:11

Nie musisz zdejmować zderzaka, kratkę można zdemontować. Tym zdjęciem bym się nie sugerował, wg przepisów odległość między wewnętrznymi krawędziami lamp powinna wynosić min 60cm (poszukaj w necie - są rysunki w wymaganymi odległościami)
zygiboos - 03-03-2013, 14:13

Dzięki, odległości mam w instrukcji od lamp, planuje je dać przy brzegach.
No nic zejdę chyba na ten zimny wiatr i popatrzę jak tą kratkę wyjąć (byłbym wdzięczny za podpowiedź, gdzie szukać śrub i zatrzasków)

tusia8510 - 03-03-2013, 14:22

Trzeba chyba zdjąć teblice rej i dostęp jest bardzo prosty. Szybko Ci powinno pójść ;)
zygiboos - 03-03-2013, 14:53

Dzięki bardzo, zszedłem, popatrzyłem i chyba rzeczywiście tylko 2 śrubki trzeba odkręcić pod rejestracją. Ale przełożę chyba zabawę na za tydzień bo wiatr ma chyba z -20st C :(

Ok, będę jeszcze wdzięczny za odp. na drugie pytanko. Skąd wziąć +12V po odpaleniu silnika, bo nie chcę żeby się świeciły jak tylko przekręcę zapłon :(

Opoya - 03-03-2013, 14:59

Tak jak pisali poprzednicy, dostęp jest bezproblemowy.
Natomiast prawdą jest, że na tej fotce światła są za blisko siebie. Planowałam je odsunąć w same brzegi kratki, ale zanim to zrobiłam, sprzedałam Pumę (zamieszone zdjęcie to fotka mojej Pumy, tzn. wtedy była moja).

Tast - 03-03-2013, 16:34

zygiboos napisał/a:
Ok, będę jeszcze wdzięczny za odp. na drugie pytanko. Skąd wziąć +12V po odpaleniu silnika, bo nie chcę żeby się świeciły jak tylko przekręcę zapłon :(


W zestawie z lampami powinieneś dostać moduł (automat), który załatwi sprawę.
Np.:
http://allegro.pl/automat...3003854554.html

sharky - 03-03-2013, 17:15

Te automaty są do du*y. Sam chciałem kupić światła do jazdy dziennej Philips DayLight 4, które posiadają taki automat. Wystarczy poczytać opinie w internecie i większość to opinie negatywne. Przez ten automat światła do jazdy dziennej mrugają po zgaszeniu samochodu lub potrafią się zapalać przy otwieraniu auta z pilota bądź też zamykaniu. Automat wykrywa spadki napięcia i powoduje bezpodstawne zapalanie się świateł. Dodatkowo ludzie piszą o zakłóceniach jakie wytwarzają te automaty.

Zobaczcie ile negatywnych opinii: http://cokupic.pl/produkt...--DRL-4-PHILIPS

zygiboos - 03-03-2013, 17:15

Cytat:
W zestawie z lampami powinieneś dostać moduł (automat), który załatwi sprawę

No dzięki, jest to jakieś rozwiązanie, ale przy słabszym aku pewnie będzie się to rozwiązanie często mylić bo na bank wykrywa tylko różnicę w Voltarzu (13 zamiast 12V). Zresztą niby moje lampy mają jakiś automat już wbudowany (ale chyba tylko taki wyłączający je po zapaleniu innych świateł)

Wolał bym znaleźć jakieś kable idące od alternatora, coś co da mi pewne 12V po zapaleniu silnika. Kwestia gdzie szukać i jaki kolor.

Dukes - 03-03-2013, 18:55

Wystarczy zastosować przekaźnik NC (normalnie zamknięty) który po przekręceniu kluczyka z stacyjce zasili ledy, a cewke przekaźnika podłączyć pod światła mijania, tym sposobem po włączeniu świateł cewka rozłączy styki w przekaźniku i ledy zgasną.
Proste, tanie i skuteczne ;)

Anonymous - 03-03-2013, 18:59

Dukes, weź przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem pytanie zygiboos'a


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group