Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Hamownia & tuning mechaniczny
Nicco - 11-03-2005, 18:46
Boogie napisał/a: | Coś widać te 125KM na papieprze tylko są |
No do końca to nie wiadomo bo sprawdzały sie tylko 3 samochody jak dotąd więc trudno uśrednić ten wynik. Jeżeli byłby duży rozrzut to znaczy, że niektóre egzeplarze są albo zjechane albo od początku niedorobione.
Ale 116 a 125 KM to już spora różnica i warto byłoby to sprawdzic.
Ja też sie sprawdze jak mój w ogóle zacznie jeździć
Passenger - 11-03-2005, 19:07
Aż strach jechać na hamownię Ja pojadę po świętach, po przeglądzie...
Czarny, Tomo napiszcie co macie pozmieniane w aucie...
Gaydek - 11-03-2005, 19:52
czarny napisał/a: | jak w tym roku nie dogonie serii to sie przemianuje na biały ... |
Zupełnie jak Stig w "Top Gear" .
Mój komentarz do wyników: Chłopaki przyjeli je godnie. Nie było płaczu i zgrzytania zębami . A tak na poważnie... trzeba by sprawdzić zupełnie seryjnego kociaka. Poza tym to (wspomniał o tym Passenger) zmiany, zmiany, zmiany... to też nie pozostaje bez wpływu na wynik. Jeżeli ktoś ma seryjną Pumkę (z seryjnym ogumieniem) to niech śmiga na hamownię i może wówczas będziemy mieli jasność.
PS. Był z nami Escort RS 2000 Sauber - seryjnie 150 KM. A komputer pokazał: 142 KM .
czarny - 11-03-2005, 20:41
tylko że sauber ma prawie 10 lat .... i ponad 150.000 i pusty układ wydechowy !
nooo nic może miałem zapchany filtr powietrza jutro sprawdze
nie powiem żeby fakt 116km obszedł mnie bez żalu
ale co tu biadolić ... trzeba to szybciusio zmienić
Robo - 12-03-2005, 00:19
Boogie napisał/a: | Coś widać te 125KM na papieprze tylko są. |
Hehe na moim papierku zawidnialo 131
Boogie - 12-03-2005, 00:24
No to mówie że 125 tylko na papierze albo mniej albo więcej
tOmO - 12-03-2005, 01:04
No to po pierwszym "hamowaniu" sytuacja wygląda tak jak już ją Czarny opisał. Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.
Wieczorkiem postanowiłem wrócić do problemu i pooglądać sobie ten wykresik jeszcze raz i tu miłe zaskoczenie - w zaksersie obrotów od 0-5000 jest lepiej niż w serii, a dalej moment radykalnie leci na łeb....
Jako ciekawostkę podam, że w serii od około 5000 do 6000 obrotów moment spada jednostajnie o około 10 Nm, a u mnie o 20Nm i to głównie na odcinku obrotów 5000-5400. Czyżby się zatkał? Mam wrażenie, że lepiej przyspiesza, jak wcisnę gas, ale tak nie zupełnie do końca i jak zdejmuje nogę z gazu to lekko go wyrywa do przodu? Czarny ma podobno tak samo.
I teraz pytanie do znawców tematu....
Czy zabrudzony stożek (w sumie długo go nie myłem, a pogada jaka jest to widać!!!) i przepływomierz może tak wpływać na wyniki?
Co ciekawe stratę mocy powyżej 5000 obrotów zaobserwowałem już wcześniej, ale sądziłem że może to być wynik wcześniejszego odłączenia akumulatora i resetu komputera, albo wiatru...
Następny test będzie na wiosnę, jak już będzie ciepło i wtedy
Robo, wyślij, jeśli możesz skan ze swojego wykresu, lub chociaż podaj wartości momentu i mocy dla obrotów 3000,3500,4000,4500,5000,5500,6000,6500 ???
Pozdrawiam
tOmO
Robo - 12-03-2005, 01:13
http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=202
tylko ze moment jest w lbs/ft bo hamowalem sie w UK, dla porownania podam ze standard ma 116 lbs/ft.
Pozdrowionka
Robo - 12-03-2005, 01:22
postaram sie jeszcze wyslac filmik jak tylko bede mial szybsze lacze bo narazie siedze na modemie:/
czarny - 12-03-2005, 08:59
nie martw się robo do końca kwietnia będzieszz za mną hihi
Gaydek - 11-05-2005, 19:43
El Presidente: kiedy jedziesz na hamownię one more time .
Passenger - 11-05-2005, 20:37
Gaydek napisał/a: | El Presidente: kiedy jedziesz na hamownię one more time? |
Z tego co wiem to Czarny ostro dłubie w Swojej Pumce Do hamowni pewnie jeszcze trochę czasu...
W Sz-nie chcą 150 pln. za pomiar... Sporo... ale mus to mus
Kurzki - 11-05-2005, 21:02
ile trwa pomiar na hamowni i ogolnie ile czasu sie tam spedza ?
Gaydek - 12-05-2005, 09:22
Passenger napisał/a: | Gaydek napisał/a: | El Presidente: kiedy jedziesz na hamownię one more time? |
Z tego co wiem to Czarny ostro dłubie w Swojej Pumce Do hamowni pewnie jeszcze trochę czasu...
W Sz-nie chcą 150 pln. za pomiar... Sporo... ale mus to mus |
OK .
Kurzki napisał/a: | ile trwa pomiar na hamowni i ogolnie ile czasu sie tam spedza ? |
Wszystko (wjazd na rolki, pomiar, wyjazd a raczej wypchanie Pumki z rolek, wydrukowanie wyniku) chyba około 20 / 30 minut.
puma666 - 03-01-2006, 20:22
Witam! Mam pytanko, robie teraz wydech z kwasówki i wacham sie czy robić go z katalizatorem sportowym, czy wogóle sobie darować katalizator... Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
|
|
|