To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Hamownia & tuning mechaniczny

Nicco - 11-03-2005, 18:46

Boogie napisał/a:
Coś widać te 125KM na papieprze tylko są


No do końca to nie wiadomo bo sprawdzały sie tylko 3 samochody jak dotąd więc trudno uśrednić ten wynik. Jeżeli byłby duży rozrzut to znaczy, że niektóre egzeplarze są albo zjechane albo od początku niedorobione. :(

Ale 116 a 125 KM to już spora różnica i warto byłoby to sprawdzic.

Ja też sie sprawdze jak mój w ogóle zacznie jeździć :evil:

Passenger - 11-03-2005, 19:07

Aż strach jechać na hamownię :? Ja pojadę po świętach, po przeglądzie...
Czarny, Tomo napiszcie co macie pozmieniane w aucie...

Gaydek - 11-03-2005, 19:52

czarny napisał/a:
jak w tym roku nie dogonie serii to sie przemianuje na biały ...

Zupełnie jak Stig w "Top Gear" 8) .

Mój komentarz do wyników: Chłopaki przyjeli je godnie. Nie było płaczu i zgrzytania zębami :wink: . A tak na poważnie... trzeba by sprawdzić zupełnie seryjnego kociaka. Poza tym to (wspomniał o tym Passenger) zmiany, zmiany, zmiany... to też nie pozostaje bez wpływu na wynik. Jeżeli ktoś ma seryjną Pumkę (z seryjnym ogumieniem) to niech śmiga na hamownię i może wówczas będziemy mieli jasność.

PS. Był z nami Escort RS 2000 Sauber - seryjnie 150 KM. A komputer pokazał: 142 KM :( .

czarny - 11-03-2005, 20:41

tylko że sauber ma prawie 10 lat .... i ponad 150.000 i pusty układ wydechowy !
nooo nic może miałem zapchany filtr powietrza jutro sprawdze :(
nie powiem żeby fakt 116km obszedł mnie bez żalu :(
ale co tu biadolić ... trzeba to szybciusio zmienić :D

Robo - 12-03-2005, 00:19

Boogie napisał/a:
Coś widać te 125KM na papieprze tylko są.

Hehe na moim papierku zawidnialo 131 8)

Boogie - 12-03-2005, 00:24

No to mówie że 125 tylko na papierze :) albo mniej albo więcej :D
tOmO - 12-03-2005, 01:04

No to po pierwszym "hamowaniu" sytuacja wygląda tak jak już ją Czarny opisał. Nie jest źle, ale mogło by być lepiej.

Wieczorkiem postanowiłem wrócić do problemu i pooglądać sobie ten wykresik jeszcze raz i tu miłe zaskoczenie - w zaksersie obrotów od 0-5000 jest lepiej niż w serii, a dalej moment radykalnie leci na łeb....

Jako ciekawostkę podam, że w serii od około 5000 do 6000 obrotów moment spada jednostajnie o około 10 Nm, a u mnie o 20Nm i to głównie na odcinku obrotów 5000-5400. Czyżby się zatkał? Mam wrażenie, że lepiej przyspiesza, jak wcisnę gas, ale tak nie zupełnie do końca i jak zdejmuje nogę z gazu to lekko go wyrywa do przodu? Czarny ma podobno tak samo.

I teraz pytanie do znawców tematu....
Czy zabrudzony stożek (w sumie długo go nie myłem, a pogada jaka jest to widać!!!) i przepływomierz może tak wpływać na wyniki?

Co ciekawe stratę mocy powyżej 5000 obrotów zaobserwowałem już wcześniej, ale sądziłem że może to być wynik wcześniejszego odłączenia akumulatora i resetu komputera, albo wiatru...

Następny test będzie na wiosnę, jak już będzie ciepło i wtedy :)

Robo, wyślij, jeśli możesz skan ze swojego wykresu, lub chociaż podaj wartości momentu i mocy dla obrotów 3000,3500,4000,4500,5000,5500,6000,6500 ???

Pozdrawiam
tOmO

Robo - 12-03-2005, 01:13

http://www.klubpumy.pl/viewtopic.php?t=202
tylko ze moment jest w lbs/ft bo hamowalem sie w UK, dla porownania podam ze standard ma 116 lbs/ft.




Pozdrowionka

Robo - 12-03-2005, 01:22

postaram sie jeszcze wyslac filmik jak tylko bede mial szybsze lacze bo narazie siedze na modemie:/ :evil:
czarny - 12-03-2005, 08:59

nie martw się robo do końca kwietnia będzieszz za mną :twisted: hihi
Gaydek - 11-05-2005, 19:43

El Presidente: kiedy jedziesz na hamownię one more time :?: .
Passenger - 11-05-2005, 20:37

Gaydek napisał/a:
El Presidente: kiedy jedziesz na hamownię one more time?


Z tego co wiem to Czarny ostro dłubie w Swojej Pumce :wink: Do hamowni pewnie jeszcze trochę czasu...

W Sz-nie chcą 150 pln. za pomiar... :roll: Sporo... ale mus to mus :wink:

Kurzki - 11-05-2005, 21:02

ile trwa pomiar na hamowni i ogolnie ile czasu sie tam spedza ?
Gaydek - 12-05-2005, 09:22

Passenger napisał/a:
Gaydek napisał/a:
El Presidente: kiedy jedziesz na hamownię one more time?

Z tego co wiem to Czarny ostro dłubie w Swojej Pumce :wink: Do hamowni pewnie jeszcze trochę czasu...
W Sz-nie chcą 150 pln. za pomiar... :roll: Sporo... ale mus to mus :wink:

OK :D .

Kurzki napisał/a:
ile trwa pomiar na hamowni i ogolnie ile czasu sie tam spedza ?

Wszystko (wjazd na rolki, pomiar, wyjazd a raczej wypchanie Pumki z rolek, wydrukowanie wyniku) chyba około 20 / 30 minut.

puma666 - 03-01-2006, 20:22

Witam! Mam pytanko, robie teraz wydech z kwasówki i wacham sie czy robić go z katalizatorem sportowym, czy wogóle sobie darować katalizator... Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group