Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Kontrolki ABS i TCS
bartolomeo - 10-04-2008, 22:35
robertpuma1910 napisał/a: | Ale czy na nawierzchni bardzo mokrej działająca trakcja nie da znać o swoim działaniu podobnie jak na śniegu |
Na pewno da, ale jak to sprawdzisz?? Nie masz kontrolki która informuje o jej załączeniu. Możesz tylko porównać ruszanie z trakcją lub bez niej. W tedy wiesz czy działa gdy widać różnicę w ruszaniu.
robertpuma1910 napisał/a: | Ewentualnie jedno koło na asfalcie a drugie na piaskowycm poboczu i próba szybkiego ruszenia |
no tego to już w ogóle nie jesteś w stanie sprawdzić. Myślę że kontrola trakcji w Pumach nie jest tak zaawansowana jak w autach współczesnych. Czyli widać gołym okiem że koło ślizgające się jest ograniczane więc po bardzo krótkim czasie ślizgania dostaje nagle przyczepność.
To taka "tania, podstawowa" kontrola trakcji jak to w samochodach pseudo sportowych z 97 roku, ale oczywiście działa i spełnia swoją funkcję.
robertpuma1910 - 11-04-2008, 08:43
Muszę to osobiście sprawdzić na nawierzchni gdzie będzie dużo wody. Ale jeśli będzie podobnie jak na śniegu to słychać dosyć głośne "chrobotanie" trochę podobne jak ABS tylko że tu oczywiście gazujesz a nie hamujesz.
Anonymous - 11-04-2008, 11:48
bartolomeo napisał/a: |
Korton napisał/a: | Wymienilem ten czujnik |
Ile kosztował?? Badanie robili w ASO czy zwykły mechanik?? Podłączył pod kompa?? |
Badanie robil jakis serwis (nie ASO), mieli kompa i podpieli sie pod niego. Czujnik ABS kosztowal cos okolo 300zl, jakis zamiennik, ale nie pamietam juz, w kazdym razie kupilem go w intercarsie.
Kontrole trakcji latwo sprawdzic, ruszasz na mokrym (na sniegu by bylo latwiej), lub na jakiejs trawie. Ruszasz energicznie i jak kola straca przyczeponosc to slychac charakterystyczne tyrkotanie (cos odglos jak abs). Z tego co czytalem to TCS dziala do predkosci 40km/h wiec nie przesadzac z butem w takcie braku przyczepnosci (na pierwszym biegu da sie spokojnie osiagnac wyzsza predkosc).
Anonymous - 17-06-2008, 18:08
Podepnę się pod temat , w mojej pumie kontrolka gaśnie a jak dałem mocniej w palnik na deszczu to koła zaboksowały nadmienię ze mam łyse opony a pumą jeżdżę dopiero tydzień .W poprzednim aucie nie miałem kontroli trakcji czy to normalme
Boogie: Koła mogą ewentualnie buksować
Anonymous - 17-06-2008, 20:32
Przy traceniu przyczepności (przy przyspieszaniu) powinna zapalać sie kontrolka TCS-U potem gaśnie jak już koła złapią przyczepność - jak tak jest to jest ok!. ABS - niema prawa zapalać sie w trakcie jazdy! Miałem kiedyś łyse opony w foce i dokładnie tak sie działo.
ps.
W pumce świeca mi się obie kontrolki (brak czujników) ale pewno jest tak samo
Anonymous - 18-06-2008, 07:17
alusia74, hehe Puma jest wyjatkowym autem nawet pod wzgledem kontrolki TCS Jak założysz czujniki to sam sie przekonasz, ze kntrolki TCS i ABS zapalaja sie kontrolnie przy włączeniu zapłonu na kilka chwil i dopiero wtedy gdy coś sie z tymi układami dzieje.
Anonymous - 22-06-2008, 10:09
Hadzi toż ja to wiem W pumie świeca sie cały czas (dopiero jak wstawiłem żaróweczki - jak pumę zakupiono kontrolek nie było !!!). W focusie mamy ABS+TCS wiec wiem jak układ sie sprawuje bo jest sprawny w pumie niestety nie. Puki co Alusi wystarcza "zwykły" układ hamulcowy o dziwo jadąc ostatnio puma odniosłem wrażenia że ABS działa na przednich kołach - trochę to dziwne
Noalan - 30-08-2008, 19:46
Witam! Jestem nowy na forum, choć czytam je już od jakieś czasu dogłębnie. Dużo z was piszę, o niegasnących kontrolach ABS i TCS, ale jeszcze chyba nikt nie pisał o tym, że w ogóle mu się nigdy nie palą. W trakcie jazdy da się wyczuć kompletny brak tych wspomagań. Sprawdziłem bezpieczniki i w kabinie są wszystkie OK, ale pod maską zauważyłem, że ktoś (widocznie z braku zamiennika) zastąpił 29 bezpiecznik odpowiadający za ABS... spinaczem biurowym Wymieniłem go na nowy dobry bezpiecznik, ale dalej nic. Podejrzewam, że jeśli nie było bezpicznika to mogło się spalić coś w innym miejscu. Miał ktoś podobnie dziwny przypadek, albo wie co może być nie tak?
robertpuma1910 - 30-08-2008, 20:50
Noalan, podczas odpalania auta też Ci się one nie świecą?
Noalan - 30-08-2008, 20:51
Tak. W ogóle nie działają, w żadnym z przypadków.
Anonymous - 31-08-2008, 11:53
Noalan, no to pewnie (jesli masz abs a on nie dziala) sa żaróweczki albo powyjmowane albo przepalone.
Noalan - 31-08-2008, 19:22
A to jak mi się spalą żarówki od ABS i TCS to wspomaganie, też przestaje działać?
robertpuma1910 - 31-08-2008, 20:11
Noalan, TCSu nie wyczujesz - jedynie zimą na śniegu będzie Ci "zgrzytać". ABS oczywiście jak zahamujesz max to pedał hamulca będzie drżał.
Noalan - 31-08-2008, 20:16
A czy to, że jak ruszam gwałtownie i piszczą mi koła, lub na mokrym asfalcie buksują i samochód nie może się zebrać to nie świadczy o tym, że TCS nie działa? Bo inni pisali, ze nie wiele trzeba się nastarać, żeby poczuć działanie TCS lub ABS a tu lipa, przy obu przypadkach. I nie uświadczyłem jeszcze żadnego "chrobotania", ani drżenia pedałów, o których piszecie, przy próbach wymuszenia działania tych wspomagań.
robertpuma1910 - 31-08-2008, 20:27
Z tego co pamiętam na Forum właśnie doszliśmy do wniosku, że jednak mimo wszytsko zdecydowanie tylko na śniegu dobrze czuć TCS. Natomiast mi także na śliskiej na wirzchni przy gwałtownym starcie boksują koła. Natomiast Ci którzy biorą udział w wyścigach wyłączaja TCS aby właśnie na starcie nie tracić więc może u Ciebie wszystsko jest ok. Ale dobrze jak wypowie się ktoś obeznany dokładnie
|
|
|