Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony letnie
tusia8510 - 03-04-2012, 13:37
Nie no, z ciekawości pytam czy jeśli bym dała na przód 50 a na tył 55 to czy by to robiło jakiś problem czy różnice, czy cokolwiek. Nie wiem do końca w jakim stanie są moje letnie , może bym 2 nowe nabyła a dwie zostawiła.
No chyba, że znalazlabym nowe takie same jak mam brigdestone (55).
Anonymous - 03-04-2012, 13:38
Jeżeli zostawiacie seryjne felgi, to kupujcie opony o rozmiarze takim jaki producent ustalił - jest sens kombinować?
tusia8510 - 03-04-2012, 13:40
No ja już miałam 55 to tak zostaly bo były ok .
silverstar - 22-05-2012, 11:37
czyli 55 pasują nie ocierają nigdzie?
slawek535 - 27-11-2012, 20:22
Jak szeroką oponę letnią mogę założyć, żeby nie obcierało? felga 17" obecnie mam 205/40/17
Anonymous - 27-11-2012, 20:28
Wszystko zależy od szerokosci felgi oraz osadzenia jej - ET
slawek535 - 27-11-2012, 20:34
ET 35 a szerokość bodajże 7.5"
Anonymous - 27-11-2012, 20:37
Na felge 7,5j nie wsadzaj więcej niż 215, jednak ja bym pozostał przy tym rozmiarze lub nawet załozył mniejszą i naciąg
slawek535 - 27-11-2012, 20:38
hmmm... będę się musiał zastanowić poldek, 195?
Anonymous - 27-11-2012, 20:40
Ja teraz bedę zakładał 195/45/16 ale na 8j i 9j wiec naciąg będzie spory
Do tej pory mam 215/40 i jest naciąg, ale jak wiesz - apetyt rośnie w miarę jedzenia
slawek535 - 27-11-2012, 20:42
zapowiada się ciekawie
cobraswiecie - 27-11-2012, 21:59
No rośnie a Ty mówisz,że nie mam jeść:)
MarcinP - 06-01-2013, 22:07
Witam wszystkich!
Planuję z wyprzedzeniem wymianę opon na letnie.
Czytałem temat od początku, ale większość tutaj to raiderzy, więc padały opinię itp, na temat opon do mocnej jazdy. Ja z kolei, jeżdżę spokojnie, na autostradzie do 100km/h, wiadomo, czasem przycisnę ponad 150, ale rzadko, bo tak wysokie obroty(ponad 5tyś) nie działają kojąco na serducho i komfort jazdy
Zależy mi, aby opona była cicha, oraz jak najbardziej komfortowa(w mojej okolicy są dziury w dziurach, więc..). Dodatkowo, jeśli da się to jakoś skompensować, to chciałbym, aby opony wpływały pozytywnie na spalanie - Puma i tak sporo pali, więc chce jak najbardziej to zminimalizować.
Gdy Pumke kupiłem, miała założone 195/50 r15 na przód, oraz 195/55 r15 na tył. Domyślam się, że zaletą takiego myku, jest trochę lepszy komfort na tyle samochodu. Chętnie jednak posłucham opinii ludzi bardziej obeznanych, ponieważ, może jednak warto założyć tu i tu profil 50? Dodam, że teraz mam zimówki 195/55/15 i nie mogę mocno skręcać kół, ponieważ trą o nadkola. Z tyłu mam założone dystanse, z przodu nie wiem - jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie.
Nie chciałbym też, aby oponki były jakieś super drogie. Jak pisałem, jeżdżę spokojnie, nie palę gumy, nie ruszam z piskiem, hamuję silnikiem. Nie chce opon sportowych, ale komfortowe i ciche. Dlatego proszę forumowych kolegów i koleżanki, o jakiekolwiek rady, a jeśli da radę, to może nawet konkretne linki.
PS. Wolałbym nówki, w końcu bezpieczeństwo przede wszystkim!
Anonymous - 06-01-2013, 23:11
MarcinP napisał/a: | nie mogę mocno skręcać kół, ponieważ trą o nadkola. Z tyłu mam założone dystanse, z przodu nie wiem - jeśli ma to w ogóle jakieś znaczenie. |
Ma znaczenie. Gdybyś nie miał dystansów, to "15" nie mają prawa trzeć o nadkola, nawet na delikatnie obniżonym zawieszeniu.
Co do opon jakie Cię interesują, niestety nie doradzę
MarcinP - 07-01-2013, 06:39
Zahariasz, a czy dystanse właśnie nie działają tak, że koło jest dalej, przez co ryzyko tarcia jest mniejsze? Podkreślam, że na przodzie w lecie miałem profil 50 i nic, a nic nie tarło, zaś zimowe 55 już trą przy maksymalnym skręcie.
|
|
|