To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Problem z obrotami

markko - 14-03-2013, 21:46

WieSiu napisał/a:
instalacja gazowa do regulacji i przejrzenia
czytaj dokładnie na gazie jest ok
WieSiu - 15-03-2013, 11:51

COCKIN napisał/a:
to gazownicy moga nawet dokonac regulacji na benzynie ?


oczywiscie ze moga, jak zle jest gaz ustawiony,to beznyzna sie rozłazi i moga wystapic problemy po przelaczeniu z gazu na benzyne, ktore powinny ustapic po dluzszej jezdzie na benzynie lub po zresetowaniu pamieci komputera.

MarcinP - 15-03-2013, 19:22

Witam

Czy spotkaliście się już z takim przypadkiem, że bocznikowy raz działa dobrze, a raz źle?

Jakiś czas temu miałem spory problem, przy redukcji itp, obroty spadały na 500, auto się dusiło niemiłosiernie. Gdy stojąc w korku lekko na jałowym dodam gazu, to obroty zatrzymują się na np. 1200.. Okazało się, że niby auto dostawało lewego powietrza, bo pękła jakaś plastikowa uszczelka na jednym z kabelków. No i wszystko było ok przez długi czas. Niedawno problem pojawił się znowu, ale po ok pół godzinie zniknął. Dziś znowu zauważyłem takie objawy jak za pierwszym razem.. Myślicie, że bocznikowy szwankuje raz dobrze raz źle? Oraz czy raczej tylko on jest za to odpowiedzialny, czy szukać przyczyny gdzie indziej też można?

PS. Przepływka wyczyszczona.

[ Dodano: 17-03-2013, 09:01 ]
Czy w razie czego, przy wymianie zaworu wolnych obrotów, trzeba koniecznie brać oryginał, czy nie ma żadnych zastrzeżeń, żeby włożyć np. taki - http://ford.sklep.pl/prod...okowy-Ford.html
bądź taki- http://www.ford-esklep.pl...iesta-Puma/2045

pawcioss - 03-05-2013, 10:30

Problem podczas gdy jade wrzucam na luz obroty utrzymuja sie na poziomie 1500 jak stanę tzn koła się zatrzymają obroty spadaja do 900 o co kaman?
Dukes - 22-05-2013, 19:34

A ja dzisiaj po zmianie świec mam kolejny problem :D
Jak np. dojeżdżam do skrzyżowania to po wduszeniu sprzęgła obroty utrzymują się na mniej więcej 1000-1100 obrotów, a jak się zatrzymam to spadają do 700 i wracają na 900. Przed wymianą świec tak nie robiła :D O co chodzi znowu?

German0s - 07-09-2013, 17:12

witam,
strasznie falują mi obroty...falowały minimalnie wcześniej, jestem po tylno - bocznym uderzeniu w barierke. Wahały się ok 900 - 800 - 900...teraz potrafią potrzymać na sprzęgle na 2500, potem wejdzie na 500 i znów podskoczy albo zgaśnie. Komputer napisał, że coś tam z sondą lamba i czujnik położenia przepustnicy. Po skasowaniu błędów i krótkiej przejażdżce wyświetla już tylko błąd o sondzie lambda...i dalej faluje. Wymiana sondy powinna załatwić sprawę ? gdzie taką najlepiej kupić ? a może ktoś ma dobrą do sprzedania ? i czy ten czujnik położenia przepustnicy też wymienić ? czy podejdzie np z innego Forda ?
Z góry dzięki za pomoc, pzdr

Dobry będzie taki : http://allegro.pl/czujnik...3465833297.html ?
Są też po 80 zł, nie wiem czy warto przepłacać ?

i taka sonda podejdzie ?

http://allegro.pl/sonda-l...3483835446.html

Dukes - 07-09-2013, 20:01

Temat sond był poruszany całkiem niedawno, ale nie kupuj tej chińszczyzny bo nie wytrzyma za długo i tak będziesz musiał w końcu kupić markową. W skrajnym przypadku te tanie sondy mogą uszkodzić nawet katalizator...
pawcioss - 02-10-2013, 18:48

POdępnę się tu choć na forum jest z miliard tematów o obrotach ale do rzeczy.. Podczas jazdy przy wrzuceniu luzu obroty spadają do 500 obr/m poczym wracają na 1000 i dzieje się tak za każdym razem gdy wrzucam luz przy jeździe, czasem zdaży się ze silnik zgasnie co jest niebezpieczne przy wyższych prędkościach. Odrazu zaznaczam ze zawór bocznikowy zostął wymieniony, co prawda nie na oryginał lecz zamiennik głównie z uwagi na ceny (cena oryginalnego bocznikowego = 1/8 wartości pojazdu) CO ROBIĆ HELP
Dukes - 02-10-2013, 18:54

Reset kompa robiłeś po wymianie? ;)
Jeśli masz miernik lub ELM'a to sprawdź czujnik położenia przepustnicy, może się po prostu zużył.

pawcioss - 02-10-2013, 19:04

tak robiłem reset kompa po wymianie nie mam miernika
isiek - 07-11-2013, 18:41

Cześć Wam. Dzięki za przywitanie na forum " nowi, przywitania ". Moja pumka gaśnie mi na gazie jak jest zimna. Później, jak się rozgrzeje jest dobrze. Na benzynie nic takiego się nie dzieje. Co można w tym kierunku poprawić? Ostatnio, jak wcześniej napisałem, zmieniłem silniczek krokowy na nowy i problemy z obrotami zniknęły Pozdrawiam z nad morza.((*_*))... :smile:
WieSiu - 07-11-2013, 22:16

Na gazie się nie jeździ jak silnik jest zupełnie zimny. Na benzynie też Ci gaśnie na zimno?
trojan6 - 07-11-2013, 23:27

isiek, administracja nie lubi gazu... to zło :razz: Uważaj, temat wybuchowy..

Opisz problem dotyczący gazu tutaj http://klubpumy.pl/viewto...t=814&start=270 jak instalacja, ile przejechane na gazie itp

MruFQ - 08-11-2013, 11:39

Hej. Czytałam już różne wątki na temat obrotów ale nigdzie nie mogę znaleźć podobnego problemu. Mianowicie moja pumka nie wkręca się na obroty. Przepływomierz czyszczony, komputer resetowany. Po resecie wkręcała się dobrze ale jak ją zgasiłam i kilka dni do niej nie zaglądałam to problem powrócił. :cry: Proszę o pomoc bo już nie wiem co robić. Z góry bardzo dziękuje.
EddY - 08-11-2013, 13:51

Hejka, miałem ten problem(chyba), mi pomogło wymienienie filtra paliwa, przeczyszczenie wężyków i czyszczenie siteczka w pompie paliwa, dodatkowo została mi się jeszcze do odnowy lub wymiany przepustnica ale bez tego i tak mam jakieś 90-95% mocy... Pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group