Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony letnie
Opoya - 27-05-2005, 15:23
Co do ścieralności opony jest oznacznie o którym się rzadko pamięta. To tzw. treadwear.
Cytat:
"Treadwear - jest to parametr trwałości bieżnika. Oznacza się go dwu lub trzycyfrową liczbą. Im jest ona większa, tym bardziej odporny na zużycie jest bieżnik opony. Dla przykładu - oznaczenie "150" świadczy o tym, że opona według testu UTQG jest 1,5-razy trwalsza od opony oznaczonej "100". Najwyższymi liczbami charakteryzują się zwykłe opony letnie o drogowej rzeźbie bieżnika, rozsądnej, niewielkiej szerokości i niskim indeksie prędkości. Najwyższe wartości parametru "Treadwear" przekraczają 500. Opony sportowe, zimowe itp. cechują się parametrem w rzędu 100-200. Większość opon do pojazdów 4WD odznacza się parametrem Treadwear rzędu 240-300."
W Pumie na lato mam Yokohamy A539 205/45R16. Treadwear 300
Anonymous - 27-05-2005, 17:16
najwazniejsze aby opona dobrze hamowala, a czy się mocno ściera, who cares??
Passenger - 27-05-2005, 20:08
Gość napisał/a: | czy się mocno ściera, who cares?? |
Chodzi mi o to, żeby takie Proxes T1-S starczyły mi chociaż na ten i następny sezon... szkoda kasy co roku kupować opony
Pusia - 28-05-2005, 11:53
A te Toyo Proxes S lub R jaką mają ścieralność ?
Jacek - 29-05-2005, 13:15
Pass F1 na pewno wystarczą Ci na dwa sezony mam je w dwóch autach , tylko nie w swoim (kwestia czasu).
tOmO - 29-05-2005, 15:31
Pass, ja na Toyo mocno zjeżdzonych (ok 2mm bieżnika) przeżyłem od zakupu auta jeden sezon. Opony są bardzo mocne i trwałe, jedynie to, że się ścierają, ale nie tak samo jak F1. Myśle, że nowe starczają spokojnie na 2-3 sezony, bez jakiegoś większego oszczędzania ich.
Teraz mam nówki Toyo i też jestem bardzo zadowolony.
PS. To moje subiektywne wrażenia i szaleńców potrafiących zjechać Toyo w weekend proszę o stosowne zachowanie
tOmO
Passenger - 30-05-2005, 18:32
Dzięki za odpowiedzi Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą
Anonymous - 30-05-2005, 21:24
Passenger napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą |
Nie lepiej T1-R ?? cena podobna .
Toyo
Passenger - 30-05-2005, 22:18
shawn napisał/a: | Passenger napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi Chyba jednak zdecyduję się na Toyo T1-S. Na komplecie wychodzi prawie 200 pln taniej... a że zmieniam też amorki to dwie stówki się przydadzą |
Nie lepiej T1-R ?? cena podobna .
Toyo |
Może i lepiej... T1-R wychodzi na komplecie 120 pln drożej... poza tym na T1-R trzeba czekać do końca lipca Idzie transport do Polski i już są na nie zapisy - taką dostałem odpowiedź kilku sklepów internetowych... Nawet jak się teraz zapiszę to nie mam pewności czy je dostanę. T1-S są dostępne od ręki, też są dobre i tańsze.
Rathi - 31-05-2005, 08:20
Kupilem 1,5 tygodnia temu DUNLOP SP SPORT 01.
Przejechalem ponad 1000 km. Chyba troche malo, zeby powiedziec cokolwiek o scieralnosci.
Jezdzi sie na nich bardzo dobrze. Opinie maja rowniez bardzo pozytywne.
Chcialem kupic Nokiany, ale nigdzie nie byly dostepne "od reki", a potrzebowalem kupic w ciagu 2-3 dni. Zimowki pewnie byloby do wyrzucenia po 1000 km przy temperaturach jakie byly przez ostatni tydzien.
Passenger - 02-06-2005, 14:57
Toyo T1-S zamówione
SzwejK - 11-08-2005, 08:44
Powracając do watku treadwear to dla opon Toyo Proxes T1-R i T1-S wynosi on 280. Czy ktoś sie może orientuje ile wynosi dla Goodyear EAGLE F1 GSD3?
A ostatnimi czasy ceny troszke pospadały. W sklepie internetowym www.opony.com Toyo Proxes T1-R kosztuje po rabacie 211 zł a Toyo Proces T1-S 226 zł (nie rozumiem dlaczego T1-S jest droższe od T1-R!!) Jeżeli chodzi o Goodyear EAGLE F1 GSD3 to kosztują obecnie 253 zł - chyba się skusze właśnie na nie.
superwisior - 12-08-2005, 00:04
Czy któryś z Klubowiczów używa opon o szerokości 215?
Czeka mnie zmiana opon. Jeździłem do tej pory na 205/40/17 i muszę powiedzieć, że przy maksymalnym skręcie kierownicy opony tarły o nadkola (mam obniżone zawieszenie Eibach -30mm). Teraz mam możliwość kupienia po okazyjnej cenie opon w rozmiarze 215/40/17, ale mam obawy czy to ogumienie to rozsądny wybór.
Czy opony 215/40/17 pasują do Pumy? Czy trzeba zakładać "dystanse" lub ograniczniki skrętu? Czy może trzeba poszerzać nadkola??
Anonymous - 12-08-2005, 07:18
trzeba zmienić felgi i raczej należy zastosować ograniczniki skrętu lub/i dystanse.
tOmO
Passenger - 12-08-2005, 09:14
Gość napisał/a: | trzeba zmienić felgi i raczej należy zastosować ograniczniki skrętu lub/i dystanse. |
Rozumiem, że Superwisior jeździl już na 17" więc felg zmieniać nie musi... jeśli już 205 tarlo to oczywiste, że 215 będzie trzeć mocniej... Ogracznicznik skrętu się przyda. Do tego wydaje mi się, że dystanse powinny zalatwić sprawę.
|
|
|