To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Zdjęcia i filmy z Pumą - Puma na Kjs-ach

Anonymous - 04-04-2011, 06:48

i w jakiej to klasie i randze zawodow bedziesz teraz smigal ?
Gaydek - 04-04-2011, 17:27

Szczepan napisał/a:
większy hamulec

Na co się zdecydowałeś / zdecydujesz?

Szczepan - 04-04-2011, 22:43

większa tarcza i zacisk od Pum po lifcie, bez cudów, ale na 240mm to ja się boję na oesy wjechać.
lewadzki, co do startów to jako że nikt na dobrą sprawę nie sprawdzał jak będzie konkurencyjna Puma np do Astry, nastawiamy się na rekreację. Czas pokaże. Nie mniej klasa 4 (1600-2000), starty w czeskim Rally Cup i Volny Puchar oraz Kryterium Kamionki, 1 Rajd Gór Sowich.
Więcej o tych rajdach tu znajdziecie:
www.tanierajdowanie.pl :)

Anonymous - 05-04-2011, 17:47

to czekamy na relacje z rajdow...
aaaa i fotki , fotki , fotki i jeszcze raz fotki. zapodaj fotki

JohnyB - 06-04-2011, 21:31

Szczepan, jesli chodzi o moc w pumie, to mam parę tel. do osób które się by tego podjeły ( wałki, ecu, kolektor itp. ) Sam chciałem ale odpuściłem koszt to koło 6000zł moc teoretycznie 160-170KM. Jak coś to napisz na priv, albo zobaczymy się na pucharze.

Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość co do konkurencji z astrami, na kajtkach jest spoko, aż sam się dziwie że puma daje rade, ale pożyczałem pumke ludką od astr gsi pucharowych koło 160-170km i po części trasy na kamionkach pume deklasowały. To jest raczej pod góre a mocy nie oszukasz ;-) nawet z peugotem 206 puchar 1,6 16V puma dostaje baty. Ale trzymam kciuki, bo różnie to bywa.

Szczepan - 09-04-2011, 18:15

JohnyB,
Kod:
nastawiamy się na rekreację.
a jak się zrobi 170KM to Astry dogonimy, bo na dzień dobry mamy 50-70kg przewagi w masie :)
Na razie nie planuje ruszać silnika, jak coś to obgadamy ten temat.
Przy okazji mam pytanie, jaki najlepszy patent na założenie z tyłu tarcz hamulcowych? Puma z 1997r :) Macie jakieś pomysły?

JohnyB - 09-04-2011, 18:26

Szczepan
rozwiązanie problemu - tarcze z tyłu
http://www.projectpuma.co...t=9460&start=25 ( nie weim czy mogłem ten link wkleić, ale jest jak coś to sorry )
sam zamówiełem od Focusa ST jak przyjdą to montuje do swojego "monstera" :-)

Gaydek - 11-04-2011, 11:46

JohnyB, zamówiłeś zestaw z Foki ST170 na tył? Co masz na przedniej osi?
JohnyB - 12-04-2011, 08:00

EBC Ultimax
Gaydek - 12-04-2011, 08:21

Zamówiłeś zestaw z Foki ST170 na tył?

Co masz na przedniej osi (tzn. jaki rozmiar? 238? 258? coś większego?)?

JohnyB - 12-04-2011, 19:18

Przód EBC ultimax + klocki EBC green ( rozmiar seria z 98 roku wiec chyba 238 ) to chyba tak jak Szczepan
Tył seria.
Tak zamówiłem, a w sumie to mam, zestaw od foki ST170, nie wiem czy pasuje, ale zaufałem Panu z forum UK, możliwe że w tym miesiącu będą montowane. Jeśli będzie sytuacja, iż po zamontowaniu auto będzie kiepsko hamowało przodem ( za słabo ) to coś pomyśle.

Opoya - 12-04-2011, 20:05

Średnica tych tarcz to ZTCP 300 mm, więc jakie chcesz założyć na przód? Minimalne felgi do tych tarcz to 16", na lato do Pumy OK, ale na zimę niekoniecznie. Jeśli na przód też założysz 300 mm, to i tak będzie za słaby (w stosunku do tyłu).
Coś IMO nie do końca przemyślany pomysł.

Errata: 300 mm mają tarcze na przód, tył to 280, więc przy oryginalnych tarczach w Pumie z przodu dla rocznika 97, czyli 238, zakładanie 280 mm na tył to już nawet nie szaleństwo tylko (wybacz szczerość) głupota. Lepiej nie sprawdzaj siły hamowania, tylko od razu załóż 300 mm z przodu, inaczej albo rozwalisz auto, albo się zabijesz. Pamiętając przy tym, że minimalne felgi to 16".

JohnyB - 13-04-2011, 07:40

Po pierwsze to odbiegamy od tematu „ Puma na kjsach”
Po drugie jeśli ktoś otworzył linka (zdjęcia), to puma ma tarcze od focusa ST170 i „standardowe” 15 i się mieści. Wiec nie wiem skąd ta teoria że musi być 16 cali???
Po trzecie moja Puma i z tego co wiem Szczepna też jest używana tylko do kajtków, nikt ją nie jeździ na co dzień, więc lepsze hamowanie tyłem może okazać się wskazane szczególnie na tzw. pachołkolandi.
Przypominam temat „Puma na KJSACH” nie na drogach czy torach.

PS
co do opon to na niektórych kjsach lepiej na tył założyć gorsze i WĘŻSZE opony niż na przód,
aby osiągnąć lepsze czasy. Ale tu ekspertem jest Szczepan, sam od niego parę rzeczy się dowiedziałem.
Pamiętajmy KJSy mają inne własne zasady niż rajdy, wyścigi torowe itd.

Szczepan - 13-04-2011, 16:21

a tam ekspertem zaraz. Jeździłem raptem 2 lata, są chłopaki co po 6 i więcej lat jeżdżą :wink:
Jeśli mogę...
Z tym lepszym hamowaniem tyłu to bym się wstrzymał.
Podstawa to dobry ręczny i podniesione ciśnienie opon z tyłu (2,5-3,0 bary). Reszta pójdzie sama :razz:

Gaydek - 13-04-2011, 19:43

Szczepan napisał/a:
większa tarcza i zacisk od Pum po lifcie, bez cudów, ale na 240mm to ja się boję na oesy wjechać.

Sugeruję zapolować na zestaw z Fiesty ST. Najmniej roboty, bo wszystko pasuje plug n' play a różnica jest kolosalna.


JohnyB napisał/a:
Tak zamówiłem, a w sumie to mam, zestaw od foki ST170, nie wiem czy pasuje, ale zaufałem Panu z forum UK, możliwe że w tym miesiącu będą montowane. Jeśli będzie sytuacja, iż po zamontowaniu auto będzie kiepsko hamowało przodem ( za słabo ) to coś pomyśle.

Pasują, ale do przerobienia będziesz miał, ZTCW, czujnik ABSu. Montaż 280 mm tarcz na tył, gdy na przedniej osi są 238 IMO mija się z celem i zdrowym rozsądkiem. Wolałbym widzieć 300 mm z przodu i 280 mm z tyłu lub 278 mm z przodu ze zdrowymi bębnami z tyłu.


JohnyB napisał/a:
Po drugie jeśli ktoś otworzył linka (zdjęcia), to puma ma tarcze od focusa ST170 i „standardowe” 15 i się mieści. Wiec nie wiem skąd ta teoria że musi być 16 cali???

Cytat z ProjectPuma...
Cytat:
This conversion can be made to fit behind standard 15” wheels by grinding back the caliper carriers, but it is very tight. You would be better off with 16”' wheels.

Rzeźba.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group