Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - Termostat
bartolomeo - 15-05-2007, 15:29
Będę wiedział jutro co i jak. Jakiś ekspert od Mazdy go wziął w swoje ręce
Jeszcze jest taki jeden mechanik, tata mojego kumpla, oni wymieniają uszczelke głowicy za jakieś 600-700 zł, możliwe??
Mr.Maya - 15-05-2007, 21:30
Bardzo drogo cos chca z awymiane ile kosztuje uszczelka??
Opoya - 15-05-2007, 22:58
Mr.Maya napisał/a: | Opoya, a Bartek ma 1.4 | Opss... to się rozpędziłam, jakoś tak podświadomie sobie zanotowałam, że skoro Puma to 1.7, że i tu to zastosowałam
Mr.Maya napisał/a: | Niby jak sie zdziwi przyrostem mocy bo zwiekszyla mu sie kompresja jak sie robi takie cos nalezy wiedziec czym to moze sie skonczyc a nie robic cos bo przeczytalo sie o tym na forum. Kazda modyfikacja musi byc przemyslana a nie robimy bo ktos tam napisal. | Nie przyrostem mocy, tylko "efektami specjalnymi" (mówiłam o 1.7 tego silnika tyczyła moja odpowiedź).
Natomiast nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak ludzie potrafią wyciągać z kontekstu różne fragmenty... BTW - zwróc uwagę, że nigdy nie piszę w swoich odpowiedziach, "zrób to", tylko "sprawdź", "zobacz", "zwróć uwagę".
bartolomeo - 16-05-2007, 15:17
no więc już coś wiem, nie ma dużego obiegu wody, mały jest. Więc albo chłodnica albo pompa wody, koleś obstawia pompe wody więc poczekamy do jutrzejszego południa, atedy będę miał Pumexa sprawnego... chyba
bartolomeo - 17-05-2007, 14:31
podobno był do przeczyszczenia układ, chłodnica i węże. Niby wszystko gra. Za godzine jade odebrać Pume więc bede wiedział.
bartolomeo - 17-05-2007, 17:01
no i właśnie okazało się że układ był prawdopodobnie zapchany. Z tego wszystkiego termostat nie przepuszczał. Przeczyścił węże, chłodnice, termostat i pompa działa. Pojeździłem nim troche, ani razu nie wchodził na czerwone pole. Już na literce L włącza się drugi bieg dmuchawy i po kilku minutach schładza silnik. Więc wszystko gra bez żadnej wymiany. Mam nadzieje że tak już pozostanie hehe pozdro i do borek JEEEDŹŹŹ
Acha koszt-150 zł
Opoya - 17-05-2007, 20:42
bartolomeo, ale wskazówka nie powinna dochodzić do "L"... Piszesz o drugim biegu dmuchawy, a pierwszy? Włącza się?
bartolomeo - 17-05-2007, 20:57
pierwszy bieg dmuchawy włącza się, a gdy wskazówka dochodzi do L to włącza się drugi bieg.
Mr.Maya - 17-05-2007, 22:32
Hmm jakim cudem wam sie wlcza wentylator?? Mi nigdy nie wlaczyl sie wskazowka docodzi do pozycji pionowej i jzu dalej nie idzie. Jak wlacze klimatyzacje to wentylator dzial ale ktora to jest jego predkosc??
Opoya - 17-05-2007, 22:43
Aha, to mnie uspokoiłeś... Zasadniczo wskazówka nie powinna dochodzić do "L", ale skoro oba biegi się załączają, to może Twoja tak ma...
ewa40 - 17-05-2007, 23:18
No moja tez niestety tak ma,chociaż nie zawsze tak było
Mr.Maya - 18-05-2007, 07:47
A zna ktos odpowiedz na moje pytanie??
Opoya - 18-05-2007, 09:37
Mr.Maya, sądzę, że włącza Ci się pierwszy bieg. Drugi jest w zasadzie rzadko używany, u mnie włączył się dopiero jak padł rezystor i nie było pierwszego biegu... Dodam, że mimo korka w jakim wówczas stałam, włączonego radia, zamkniętych okien i hałasu miejskiego (stałam w małej uliczce w samym centrum Warszawy) wiatrak było bardzo dobrze słychać.
Mr.Maya - 18-05-2007, 09:52
Opoya, po jakim czasie sie wlaczy wiatrak jesli zostawie auto na biegu jalowym? kiedys zostawilem pume na 15min i nie wlaczyl sie. Bardzo mnie to dziwi nawet biorac ilosc plynu clodniczego w ukladzie.
Opoya - 18-05-2007, 10:11
U mnie na biegu jałowym przy kikunastu stopniach na plusie pierwszy bieg nie chciał się włączyć, a wskazówka doszła do "O" i nie chciała dalej się ruszyć. Żeby sprowokować włączenie musiałam przez jakiś czas trzymać wyżej obroty, tak ok. 2500. Nie pamiętam już dokładnie ile to trwało, ale kilka minut (3? 5?).
|
|
|