Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony letnie
Anonymous - 09-12-2011, 10:20
195/50, możesz też spróbować 195/55, będziesz miała bardziej "miękko" Generalnie, im wyższy profil (w tym przypadku jest to wartość 50 i 55), tym samochód jest bardziej "komfortowy". Nie znam jednak górnej granicy, przy "15" i szerokości 195.
mlody3eci - 10-12-2011, 19:31
gosia napisał/a: | Witam was jakie można oponki założyć na felge 15 calową żeby było konfortowo żeby tak szybko zawieszenie nie wysiadało przez te dziury na naszych drogach i zeby było normalnie na nich jeżdzić? |
Jeździliśmy na 195/60/15 z przodu i 195/65/15 z tyłu. Z przodu czasami ocierały, z tyłu tylko przy 4 osobach i dużych hopach. Ogólnie po zmianie na standardowy rozmiar spostrzeżenie następujące: różnica bardziej odczuwalna w prowadzeniu samochodu niż w komforcie. Zdecydowanie brac profil 50.
rafalski69 - 13-12-2011, 23:09
Mam ogromną prośbę czy ktoś z Legnicy umiał by sprawdzić mi stan tych felg i opon. Oczywiście nie za darmo. Czekam na odpowiedzi. A do reszty klubowiczów - co sądzicie o tym komplecie http://moto.allegro.pl/fe...1983537455.html
I jeszcze coś takiego z Białej Podlaskiej http://moto.allegro.pl/al...1995835812.html
TomSon - 19-02-2012, 20:19
Witam wszystkich, chciałbym was poprosić o pomoc/dobrą rade w wyborze opon na przód..
Mam kilka typów i nie wiem które wybrać;
-Champiro GT Radial 50 (obecnie jeżdże na zimówkach Champiro GT Radial i są dobre)
-Firestone Firehawk 690
-Uniroyal Rallye 540
Oczywiście wszystkie wyżej wymienione mają parametry 195/50 r15 82v
Na tył mam Toyo Proxes T1 S 205/50
Dietih - 19-02-2012, 20:36
TomSon napisał/a: | Na tył mam Toyo T1S |
to na przód weź sobie Toyo Proxes T1-R , na oponeo chodzą teraz po 212 zł/szt dostawa gratis
generalnie zobacz sobie ofertę oponeo w tym rozmiarze , znajdziesz coś fajnego na pewno za fajną kasę
slawek535 - 19-02-2012, 23:10
Ja polecam toyo proxes t1r na przod,sam mialem wiec wiem. A na tyl polecił bym yokohama parada
Gaydek - 19-02-2012, 23:14
slawek535 napisał/a: | toyo proxes t1r na przod |
slawek535 napisał/a: | yokohama parada |
Wybacz, ale nie rozumiem...
TomSon - 20-02-2012, 10:42
A nikt nie orientuje się w markach wymienionych przeze mnie?
Gaydek - 20-02-2012, 11:18
TomSon, dlaczego akurat te?
Opoya - 20-02-2012, 11:39
TomSon, chcesz opinii? Nie założyłabym żadnych z tych opon które wymieniłeś...
TomSon - 20-02-2012, 14:20
Bo nie mam zbyt dużo kasy do wydania, mam jeszcze mase potrzebniejszych rzeczy do zrobienia w tym aucie a opony są mi potrzebne na jeden sezon. Dlatego nie opłaca mi sie kupować opon pirelli czy toyo rozumiecie? Ten samochód kosztuje mnie zbyt wiele, stanowczo zbyt wiele...
Anonymous - 20-02-2012, 14:33
TomSon napisał/a: | Ten samochód kosztuje mnie zbyt wiele, stanowczo zbyt wiele... |
To może zmień samochód ? Na bezpieczeństwie się nie oszczędza...
Opoya - 20-02-2012, 15:38
podek ma rację. Moja Puma ma do zrobienia trochę rzeczy, ale opony ma najlepsze jakie moim zdaniam są (były w momencie zakupu).
TomSon, nie masz kasy na dobre opony, to kup używane. Zaraz pewnie posypią się głosy oburzonych, ale IMO lepsze w dobrym stanie opony dobrej jakości, niż kiepskie nowe (które zaraz nowe nie będą).
I jeszcze jedna uwaga, jeśli na tył masz 205/50 (ale nie wiadomo na jakich felgach), to na przód załóż takie same. Dosadnie i szczerze - głupotą byłoby zakładać inne. I tu nie ma dyskusji.
TomSon - 20-02-2012, 17:25
Gdy kupiłem pumę to miałem założone wyżej wymienione Toyo 205/50 r15 a na przód 195/45 r15 (już nie pamiętam jakiej firmy) Teraz też rozglądałem się za używkami jakiejś dobrej firmy ale na chwile obecną nic nie ma a 10 letnich opon nie opłaca się kupować właśnie ze względów bezpieczeństwa. Będę czegoś szukał ale mam do Ciebie Opoya jeszcze pytanko odnośnie tego dlaczego nie powinno się zakładać na felgi opon o różnej szerokości?
[ Dodano: 20-02-2012, 18:18 ]
to na przód weź sobie Toyo Proxes T1-R , na oponeo chodzą teraz po 212 zł/szt dostawa gratis
Na Allegro są po 199zł szt.
Opoya - 20-02-2012, 19:35
Dlatego, że inaczej zachowuje się opona szersza, a inaczej węższa. Różnice oporu, ugięcia przy obciążeniu boku (skręty) itd. Samochód, w skrajnych przypadkach, może stać się mocno pod- lub nadsterowny. I nici z ogromnego atutu Pumy, jakim jest zachowanie w zakrętach.
Są samochody, które tak mają z definicji (inna wielkość opon na osiach lub nawet różnica w średnicy felg), ale jest ustawienie fabryczne, czyli producent wziął to pod uwagę w obliczeniach i ustawieniach samochodu.
|
|
|