Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Opony zimowe
Szczepan - 24-01-2011, 23:19
MKT, możesz.
zasada99 - 11-09-2012, 20:10
Mam do Was pytanko.
Jaki rozstaw śrub oraz średnice otworu centrującego ma puma?
Musze opony + felgi na zime zakupić.
P.S
Jaki rozmiar kupować?
195/50 R15 czy 175/70 R13?
Anonymous - 11-09-2012, 20:22
Rozstaw śrub: 4 x 108
otwór centrujący"63.3
opony: zalecane "13", osobiście śmigam zimą na "15" (dokładnie na takim rozmiarze, jak podałeś), i jest gitarra
WieSiu - 11-09-2012, 22:09
zasada99 napisał/a: | 195/50 R15 |
na takich jezdzilem jak mialem pume i wg mnie rewelacyjnie sie jezdzilo.
trojan6 - 12-09-2012, 07:14
195/50 R15 - też jeździłem na takich.
Rozglądacie się już za czymś na zimę?
Anonymous - 12-09-2012, 15:22
powoli trzeba zacząć
michalknw - 12-09-2012, 15:52
właśnie odebrałem nowiutkie micheliny Alpin A4 195/55 R15 na zimę
kolargol - 12-09-2012, 18:47
a jeździł ktoś na Nokian WR A3? bardzo dobre opinie mają i cena jeszcze znośna
zasada99 - 12-09-2012, 20:12
Jeszcze jedno pytanko. Będę kupował używane zimówki, ile powinny mieć bieżnika opony minimalnie?
WieSiu - 12-09-2012, 20:53
mozliwie najwiecej w stosunku do Twoich mozliwosci finansowych. A tak na prawde to najlepiej zeby mialy ponad 4 mm,bo tak niby jest najlepiej. I data produkcji zeby byla max paro letnia
Anonymous - 12-09-2012, 22:40
WieSiu napisał/a: | I data produkcji zeby byla max paro letnia |
Jednak nie starsze, niż 6 lat
sharky - 13-09-2012, 10:50
michalknw napisał/a: | właśnie odebrałem nowiutkie micheliny Alpin A4 195/55 R15 na zimę | Będziesz mieć przekłamanie na liczniku we wskazaniach prędkości no i kilometrów. Różnica średnic w Twoim przypadku nie mieści się w dopuszczalnym przedziale.
Jak wyliczane są zamienniki?
Zamienniki liczone są przez porównanie średnic zewnętrznych opony wzorcowej z oponą sugerowaną jako zamiennik. Jeśli różnica mieści się w zakresie +1,5% do -2%, drugi rozmiar może być używany jako zamiennik opony wzorcowej.
Ludzie zakładają felgi i opony różnych rozmiarów. W ich przekonaniu najważniejsze jest to aby felga była duża, ładna no i żeby opona oczywiście nie obcierała, a tak naprawdę nie liczą się z przekłamaniami licznika. Nie zdają sobie sprawy jak bardzo okłamują samych siebie w przebiegu auta w skali kilku lat albo co najlepsze w wyliczaniu spalania z dokładnością do setnych. Proponuję w temacie zużycie paliwa podawać jeszcze rozmiar felg i opon, a później chwalić się uzyskanym wynikiem spalania na 100 km biorąc pod uwagę przekłamanie licznika poprzez dobór złego rozmiaru felg i opon. Także rozmiary felg i opon podawane w instrukcjach do auta nie są podane ot tak sobie. Najlepiej zakładać takie jakie przewidział producent, a jeżeli chcemy inne musimy skorzystań z takiego kalkulatora online i dostosować się do jakichś dopuszczalnych norm jeżeli nie chcemy mieć przekłamań. Ludzie, nie bądźcie naiwni i nie oszukujcie samych siebie.
Kalkulatory:
http://www.opony.com.pl/n...opon/195/50r15/
http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
http://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon
http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm
http://rozmiar-opon.bmw-t...ikow/195/50/15/
A tutaj wizualny kalkulator uwzględniający także parametr ET - ciekawa sprawa. http://www.willtheyfit.com/
Przykładowe forum na temat przekłamań licznika: http://www.scenicforum.pl....php?f=26&t=678
Anonymous - 13-09-2012, 19:07
Czyli u mnie przekłamanie mieści się w granicach błędu, a spalanie i tak mam w dup*
Anonymous - 13-09-2012, 19:09
zgadzam się z przedmówcą
Arca_1 - 16-09-2012, 10:29
U mnie jeździły Vredestein-y Snowsport 3 rozmiar 175/65/14 i naprawde dawały rade.
|
|
|